Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar så, i kommentarerna till artikeln så klagar någon på att det inte ens finns i UK App Store. Svårt att förstå poängen med att regionsbegränsa ett sådant program dock.

Google skrev att den först finnas endast i AppStore US, men att den mycket snart ska dyka upp för oss övriga också.

Ursprungligen av Google Mobile team:

Google Mobile App is currently only available in the US App Store, but will be available in other countries very soon.

Official Google Mobile Blog: Searching on an iPhone can be fun

Dessa köps bums när jag har min iPhone:

SpeakEasy Voice Recorder 38 kr.
Guitar Toolkit 75 kr.
iMetronome 38 kr.
Light gratis

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-10 21:25

Jag hittar inte det heller.

Någon som hittat någon app för att köra MSN? "iChat" eller vad det har ryktats om.

...och FileMagnet så klart!!!

Har ett underbart program att tipsa om, det heter Shazam, och om man hör en låt på radion som man vill köpa eller ladda ner när man kommer hen startar man programmet, sätter micken mot högtalaren så "taggar" den låten, spara den i programmet så du kan skapa dig en lista.

Efter det kan du kolla på video i YouTube, köpa den via Music Store, skicka tips via mail.

Gratis!

Aol-radio kan jag inte heller hitta utanför den Amerikanska affären.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 21:26

Intressant vet jag inte men kul.
"World 9: Start the app and put it in your pocket. As you run and jump it makes Super Mario brothers noises. Free and awesome. -Brian Lam"

Patrik D:
Håller med, Shazam var riktigt ballt.

Annars kör jag nu (en bra uppsjö applikationer, inget köpt ännu):
Twitterific - Twitter on the go är viktigt
Remote - Skönt av Apple att skapa en riktig fjärrkontroll för hemmet
NetNewsWire - RSS-läsare
To Do - Inköpslistor och vad jag ska göra (minnet är inte det bästa)
Shazam - som Patrik D förklarade. Väldigt nice.
Pocketpedia - För att kolla upp filmer eller böcker på amazon snabbt och smidigt
VoiceNotes - För att kunna spela in sig själv när man behöver komma ihåg något

Jag diggade Tap Tap Revenge också. Det var lite småtrevligt

iPint är ett ganska fånigt men kul partytrick.

Mer seriöst och lite mer användbart är APs Mobile News Network.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-14 12:38

Dokument hantering

Hej!

Nån som har ett tips på bra program för dokumethantering i Iphone. Man ska kunna föra över dokument mellan iphone och dator samt vice versa.

// Jari

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-01-09 17:11

Nysläppta vinvin.se är en pärla för alla oss vinälskare.

Tips om tre program som har liknande funktioner =

Trace som är gratis
Touch Physics för 7 kr
Crayon Psysics DeLuxe för 38 kr

Lura dig inte av den enkla grafiken för det är ett rejält beroendeframkallande spel !
Trace har bäst grafik och mest saker att pröva på. Kul att just det är gratis. Man ritar plattformar och vägar så att den lilla röda gubben kommer fram till solen. Mycket svårare än det låter eftersom saker rör sig samtidigt i miljön.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-11 16:12
Ursprungligen av Le:

Nysläppta vinvin.se är en pärla för alla oss vinälskare.

Kan bara hålla med, hur bra som helst. Sen att man kan sätta de som favoriter och därmed ha en "shoppinglista" klar för nästa besök på bolaget gör det inte sämre. Riktigt trevlig app.

Datoinfo är ett norskt program för 15 kr.
Det visar info för vilken dag som helst mellan 1901-2066; veckodag, veckonr, namsdag, stjärntecken och hur länge sedan den dagen var.

PhotoRotate är ett enkelt men praktiskt program som roterar de bilder som finns i din iPod Touch/iPhone. Kostar 7 kr.

ISteam och iFog kostar 7 kr vardera och är kul apps där man kan skriva/rita på en skärm med ånga.

Ny underhållningsapp:

Hollywoodfruar.

Rätt kul grej faktiskt, även om man inte är ett jättefan av serien. Men man kan höra hur Anna Anka dissar alla feta, och hur Maria Montazami förklarar varför hon talar så långsamt.

Appen är uppbyggd som en soundboard med omkring 40 ljudklipp att välja mellan. Roligare än väntat faktiskt.

Klicka här

Ursprungligen av chris777:

Ny underhållningsapp:

Hollywoodfruar.

Rätt kul grej faktiskt, även om man inte är ett jättefan av serien. Men man kan höra hur Anna Anka dissar alla feta, och hur Maria Montazami förklarar varför hon talar så långsamt.

Appen är uppbyggd som en soundboard med omkring 40 ljudklipp att välja mellan. Roligare än väntat faktiskt.

Klicka här

Hur kan du skriva en sån skräpapp och sen dessutom göra reklam för den här? Och inte nog med det, försöka ta 7kr för skiten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-16 17:39

Det är väl bara att låta bli att köpa. Förstår inte heller poängen med appar som laserturken och nu Hollywoodfruar... man hade ju hoppats att medelsvensson hade ett mer utvecklat sinne för humor än så här.

Hur funkar det rent rättsligt? Får man spela in något från tv, och sen sälja vidare inspelningarna i en egen app, utan att betala t.ex. Anna Anka?

Ursprungligen av ibish:

Det är väl bara att låta bli att köpa. Förstår inte heller poängen med appar som laserturken och nu Hollywoodfruar... man hade ju hoppats att medelsvensson hade ett mer utvecklat sinne för humor än så här.

Hur funkar det rent rättsligt? Får man spela in något från tv, och sen sälja vidare inspelningarna i en egen app, utan att betala t.ex. Anna Anka?

Ja, det är bara att låta bli att köpa.

Nej, det får man inte så den där appen försvinner förhoppningsvis snabbt från AppStore.

Svenska apps?

Finns det några fler apps än TV.nu som är helt riktade på svenska marknaden?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 20:27

Asphalt 4 Elite Racing
Trevligt spel med oändliga möjligheter (låsa upp så du kan byta däck, motor m.m.)

Ganska svårt dock så man måste träna en del

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-25 22:02

Målservice?

Någon som vet om det finns någon målservice-app?
Vore ju perfekt för oss sportintresserade:)

Ursprungligen av fab5:

Någon som vet om det finns någon målservice-app?
Vore ju perfekt för oss sportintresserade:)

my Football år väldigt bra tycker jag, dock finns inte svensk fotboll med än så länge. Kommer säkert så småningom, men engelsk fotboll håller man stenkoll på.

Jag vet att Aftonbladet.se och Hitta.se kommer att komma inom kort.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-13 20:12
Ursprungligen av Patrik D:

Jag vet att Aftonbladet.se och Hitta.se kommer att komma inom kort.

Ja hitta.se ska väl igentligen finnas nu.
Men jag hittar det inte på appstore...

klippt från deras sida:
hitta.se i din iPhone
Ladda ner vårt nya specialprogram och få hitta.se i din iPhone. Programmet hämtar du via Apple's
App Store.
(Programmet blir tillgängligt i samband med säljstart av iPhone 3G)

Ursprungligen av DanneE:

Ja hitta.se ska väl igentligen finnas nu.
Men jag hittar det inte på appstore...

klippt från deras sida:
hitta.se i din iPhone
Ladda ner vårt nya specialprogram och få hitta.se i din iPhone. Programmet hämtar du via Apple's
App Store.
(Programmet blir tillgängligt i samband med säljstart av iPhone 3G)

Dom kanske inte har hunnit bli godkända ännu.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag vet att Aftonbladet.se och Hitta.se kommer att komma inom kort.

Nu finns de där men det var inte mycket att ha. Det är ju bara en skärm med bokmärken till Aftonbladets sajter.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Nu finns de där men det var inte mycket att ha. Det är ju bara en skärm med bokmärken till Aftonbladets sajter.

Haha, ja vilket jävla praktfiasko! Sköna betyg de fått ^^
De lär de inte stoltsera med på aftonbladets hemsida direkt.

omnifocus. används mest hela tiden och jag vet ärligt talat inte hur jag har klarat mig utan tidigare.

Bevaka tråden