Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 15:40
Ursprungligen av hiphop_joe04:

Fuck, missade jag så på tiden? Skit också, krockar ju med Nintendos e3-presskonferens

Kanske är lika bra, då kan du låta oss andra testa hur bra det fungerar
De verkar dock vara noga med att inte släppa programmet innan det är rejält testat, vilket man kan förstå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 15:45
Ursprungligen av qxziw:

Klockan 16 GMT är väl klockan 18 svensk tid? Så det är tyvärr lite längre tid kvar tyvärr.

GMT = Greenwich Mean Time... den som gäller i England t.ex... de ligger mig veterligen bara 1 timme bakom oss och inte två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:00
Ursprungligen av Trineo:

GMT = Greenwich Mean Time... den som gäller i England t.ex... de ligger mig veterligen bara 1 timme bakom oss och inte två.

Ja det trodde jag också. Men nu när jag skrev det där inlägget litade jag på Epoch Converter - Unix Timestamp Converter. För där stod det "your time 18:00".

Kan anledningen till att vi ligger två timmar före GTM vara att det är sommartid nu?
Greenwich Mean Time - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-15 16:13
Ursprungligen av Trineo:

GMT = Greenwich Mean Time... den som gäller i England t.ex... de ligger mig veterligen bara 1 timme bakom oss och inte två.

Tror minsann att det är 2, eftersom GMT inte har sommartid. I England använder man inte GMT, utan Central European Time, CET. GMT är lite förlegat.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 17:17
Ursprungligen av Zeel:

Tror minsann att det är 2, eftersom GMT inte har sommartid. I England använder man inte GMT, utan Central European Time, CET. GMT är lite förlegat.

GMT är en referenstidszon som inte påverkas av sommartid. Greenwich ligger visserligen i england (vid Themsen/London) men england har inte GMT (och inte CET heller för den delen). Sverige har CET medan england har WET (Western European Time).

Eftersom GMT inte har sommartid så är 16:00 GMT på sommaren 18:00 CET.

Ursprungligen av ridax:

GMT är en referenstidszon som inte påverkas av sommartid. Greenwich ligger visserligen i england (vid Themsen/London) men england har inte GMT (och inte CET heller för den delen). Sverige har CET medan england har WET (Western European Time).

Lite off-topic nu men för att det ska bli rätt:

Nja, mellan 30:e mars och 26:e oktober i år har England BST (British Summer Time vilket är precis samma som Western European Summer Time). Resten av året har England faktiskt GMT. Någon som är förvånad att England krånglar till saker och ting?

Ursprungligen av johan_fbg:

Lite off-topic nu men för att det ska bli rätt:

Nja, mellan 30:e mars och 26:e oktober i år har England BST (British Summer Time vilket är precis samma som Western European Summer Time). Resten av året har England faktiskt GMT. Någon som är förvånad att England krånglar till saker och ting?

Jag ser också fram emot att få uppdatera min iPhone. Men om programmet släpps tex 19.00 BST så är klockan här 20.00 och inget annat. Enkelt, vi och engelsmännen går ju samtidigt över till sommartid och samtidigt tillbaka till normaltid. Så vi ligger ALLTID en timme före Storbritannien

från "wiki"
"I de europeiska länderna, utom Island, infaller sommartid mellan den sista söndagen i mars och den sista söndagen i oktober."

Alltså om England redan vid normal tid ligger en timme efter oss i Sverige så kommer dom göra det på sommaren också.

Detta hör inte alls hemma i denna tråden, men det diskuteras vilt om man kan köpa en iPhone 3G utan abonnemang eller inte.

Det går, men bara om man redan har ett bundet abonnemang idag hos Telia, jag köpte en hos dom utan att ens bevisa att jag har ett abonnemang, det räckte alltså med att säga att jag hade ett abonnemang hos dom redan så fick jag köpa en löst

Ursprungligen av Patrik D:

Detta hör inte alls hemma i denna tråden, men det diskuteras vilt om man kan köpa en iPhone 3G utan abonnemang eller inte.

Det går, men bara om man redan har ett bundet abonnemang idag hos Telia, jag köpte en hos dom utan att ens bevisa att jag har ett abonnemang, det räckte alltså med att säga att jag hade ett abonnemang hos dom redan så fick jag köpa en löst

Shit vad galet :/ Du behövde inte visa leg när du köpte den (de kanske kollade om du hade ab. då?)?
Grattis

Ursprungligen av Andreas Th:

Shit vad galet :/ Du behövde inte visa leg när du köpte den (de kanske kollade om du hade ab. då?)?
Grattis

Nope, inget legg, betalade kontant tillochmed Var inne i butiken i 2 minuter.

Ursprungligen av Patrik D:

Nope, inget legg, betalade kontant tillochmed Var inne i butiken i 2 minuter.

Nu hänger inte jag me?

Så en timme från och med nu alltså

Ursprungligen av hiphop_joe04:

Så en timme från och med nu alltså

Nej, men en timme från och med Nu.. Haha..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:08

Hoppar in i diskussionen. En timme kvar tills pwngae tool för 2.0 alltså? Eller är jag bara allmänt lat som inte kollar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:14
Ursprungligen av Kroox:

Hoppar in i diskussionen. En timme kvar tills pwngae tool för 2.0 alltså? Eller är jag bara allmänt lat som inte kollar?

Därom tvistar de lärda, eller olärda (obildade:). Antagligen klockan 18:00.
Det är väl inte officiellt att det kommer att släppas ikväll. Men det känns så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 16:17

Fan va gött. Har suttit och gråtit (ja, jag överdriver) p g a att jag gjorde det pinsamma misstaget att uppdatera till 2.0. Nu är min iPhone låst. Får hoppas på det bästa.
Tackar Gud för 99.se!

Besöker man George Hotz yiphone.org med sin iPhone ser man nedräkningen i siffror

5700 sekunder kvar

Enligt GMT: Greenwich Mean Time - World Time / Time in every Time Zone ligger Sverige, mycket riktigt, två timmar före GMT. Så om 15 minuter har hiphop_joe04 äntligen rätt

ser onekligen ut som http://www.yiphone.org/ landar 18.00

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-15 18:01

det här kan nog vara den roligaste läsningen på länge..hehe.. 2 minuter kvar.. Eventuellt..

Peace out there!!

blog.iphone-dev.org är uppdaterad med lite info och en video. Ingen release dock.

haha yiphone fortsatte minus. skit också.

två minuter till vad?

nu verkar yiphone.org ligga nere. överbelastad möjligen?

den är uppe igen.

Hur skall man tolka den senaste kreationen på http://www.yiphone.org/?

Ursprungligen av oliverwide:

Hur skall man tolka den senaste kreationen på http://www.yiphone.org/?

Är väl samma som förut?

Ursprungligen av poseidon84:

Är väl samma som förut?

Ja, det stämmer.. Det var jag som förväxlade sidan med We all love iPhone som hade den där nedräkningen.

vad är det som är anorlunda?

Som Harrysson skulle sagt - Ahh, spänningen är oooolidlig!

yiphone går upp och ner!

Bevaka tråden