Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 2.0 släppt! Fungerar på iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 415 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vad är det här för antiflimax? Vart är pwnage?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 20:02

vad händer egentligen? dev-teamets blogg verkar vara nere.

en aning överbelastad och så vill dom väl inte betala för trafiken när dom inte släpper nått än iaf.

Uppe igen.

Näe, men vad är det här? Trodde det skulle vara släppt nu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 22:52

Om det kommer en uppdatering från Apple till iPhone efter att man kört PwangeTool ska man låta bli att ta den då?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 22:57
Ursprungligen av Fexxe:

Om det kommer en uppdatering från Apple till iPhone efter att man kört PwangeTool ska man låta bli att ta den då?

Det bör man alltid låta bli att göra om man inte vet att den fungerar.

Ursprungligen av Fexxe:

Om det kommer en uppdatering från Apple till iPhone efter att man kört PwangeTool ska man låta bli att ta den då?

Man ska ge fan i den.... Tills PWN-grabbarna löst något för även den versionen

GeeeZ! Fan va hetsiga alla är. Förmodligen är allt för 2G phonen klart och de finslipar väl allt för Jailbreak på 3G för att slippa släppa en ny bugfixad version efter en dag när alla stressade mongon börjar lipa!
Hellre en version som är tät och fungerar som smort, än en full med buggar som fungerar "sådär"..... Ge er till tåls några dagar eller någon vecka så kommer det nog ska ni se!

Ursprungligen av PeeMaN:

GeeeZ! Fan va hetsiga alla är. Förmodligen är allt för 2G phonen klart och de finslipar väl allt för Jailbreak på 3G för att slippa släppa en ny bugfixad version efter en dag när alla stressade mongon börjar lipa!
Hellre en version som är tät och fungerar som smort, än en full med buggar som fungerar "sådär"..... Ge er till tåls några dagar eller någon vecka så kommer det nog ska ni se!

Folk blir irriterade för att de håller låda utan att leverera, inte för att de är otåliga.

Ursprungligen av mackeswissman:

Folk blir irriterade för att de håller låda utan att leverera, inte för att de är otåliga.

De håller låda för att visa att de faktiskt gör något. Folk verkar ju behöva se det för att fatta att de faktiskt inte sitter och rullar tummarna, som vissa verkar tro!

Ursprungligen av PeeMaN:

De håller låda för att visa att de faktiskt gör något. Folk verkar ju behöva se det för att fatta att de faktiskt inte sitter och rullar tummarna, som vissa verkar tro!

Det är skillnad att berätta att man snart är klar för release och att posta kryptiska bilder med en nedräkning under. Gillade deras arbete mer när de enbart levererade och inte krävde sina 15 minuter a la George Hotz. Killen som de hatar för hans mediekåthet.

Visst gör de ett bra jobb och är snälla nog att inte kräva något för det men när tusentals personer sitter och febrilt uppdaterar en blogg 6 timmar om dagen har det gått överstyr. Gratis eller ej.

Ursprungligen av mackeswissman:

Det är skillnad att berätta att man snart är klar för release och att posta kryptiska bilder med en nedräkning under. Gillade deras arbete mer när de enbart levererade och inte krävde sina 15 minuter a la George Hotz. Killen som de hatar för hans mediekåthet.

Visst gör de ett bra jobb och är snälla nog att inte kräva något för det men när tusentals personer sitter och febrilt uppdaterar en blogg 6 timmar om dagen har det gått överstyr. Gratis eller ej.

Jag tycker inte att det går att jämföra deras blogg med geohot. De postar ju relevanta saker. Iboot-filmen drog de ju till exempel ut för att det var runt 1000personer som efterfrågat den. Sen vet jag inte riktigt vad du fått dina 6-timmar intervall ifrån. Jag ser ungefär en post om dagen, vilket jag anser vara helt "normalt" bloggande.

Men men... Gnällspikar finns det gott om. Hade de INTE postat någon info i bloggen hade de säkert fått skit för det också. Så de är väl fucked no matter if they post or don't!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 06:41

Hur det än ligger till och folk klagar fram och tillbaks så kommer alla vara jättenöjda när dom släpper pwnagetool och det fungerar på allas mobiler. (ja det inkluderar mig och min 1a gen också )

Personligen tycker jag att det är kul med lite teasers, sen att folk inte kan hantera det är ju en helt annan femma

Nu är den snart här.. Ta på säkerhetsbältet säger dem!
blog.iphone-dev.org

Hoppas att dom släpper det riktigt snart då. Har egentligen inga problem med att vänta, om det inte vore för det faktum att dom postar filmer och kryptiska meddelanden stup i kvarten. Sånna grejer gör du inte om du hade tänkt att släppa en produkt långt senare. Ge mig ett datum/tid så jag kan hålla mig lugn!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 10:25

Alltså... dom jobbar gratis, förstår inte varför folk klagar. Låt dom lägga upp vad dom vill och låt dom ta den tid på sig dom vill för att få releasen buggfri. Sluta klaga. dom gör det gratis på sin fritid.

Det är klart jag är tacksam för att dom gör allt det här gratis! Hade gärna donerat för saken också, men dom tar inte emot pengar. Som sagt, jag har inget problem med att vänta, absolut inte. Men ge mig inte falska förhoppningar om en eventuell release.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-16 13:37

Kommer det nya pwnage fungera på windows eller måste man invänta winpwn?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 14:58
Ursprungligen av fegis:

Kommer det nya pwnage fungera på windows eller måste man invänta winpwn?

Om man läser på bloggen så skriver dom att det först kommer till mac och senare till windows

Ursprungligen av kainen:

Om man läser på bloggen så skriver dom att det först kommer till mac och senare till windows

Winpwn görs av någon donationskåt kille, inte av dev team

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-17 15:58

ny info på dev
iPhone (1st Gen) with 2.0 - Activated, Unlocked & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPod Touch with 2.0 - Activated & Jailbroken, (with support for third party applications).
iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications).

så tyvärr ingen unlock till 3g än =( blire ingen iphone för mig än på ett tag då då jag vägrar byta bort tre.
/f

blog.iphone-dev.org

Vad jag hört så är det bara till mac, ni Windows får vänta på er tur

Hittade detta från ett inlägg av Dev Team i deras blog.

"Unfortunately, the Dev Team has run into some recent complications. It looks like we won't be able to release the Pwnage Tool for at least another week. Please accept our apologies as we try to iron out the wrinkles.

Once you go hack, you never turn back."

Posten var för 10 timmar sen. Ska se om jag hittar något mer.

Fortsatte läsa inläggen, det var ett skämt från någon rolig person.. Suck!!
Skönt att det inte var sant.

Jag har inte orkat tagit mig tid att uppdatera min firmware sen jag köpte den (1.1.1) tänkte nu göra ett försök när det blir möjligt att uppdatera till 2.0. Ska jag då först uppgradera till någon av de senare versionerna eller tror ni jag kan köra från 1.1.1 direkt till 2.0?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 17:31
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Jag har inte orkat tagit mig tid att uppdatera min firmware sen jag köpte den (1.1.1) tänkte nu göra ett försök när det blir möjligt att uppdatera till 2.0. Ska jag då först uppgradera till någon av de senare versionerna eller tror ni jag kan köra från 1.1.1 direkt till 2.0?

Jag kommer själv köra från 1.1.1 till 2.0 direkt. Det borde inte bli något problem (Får läsa först INNAN man uppdaterar, lär ju komma en FAQ) MEN PwnageTool är inte släppt än så det går inte att låsa upp 2.0 än så du får vänta ett litet tag till innan du börjar om du inte vill ha en brickad telefon medans du väntar på att programmet släpps

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-18 14:23

blog.iphone-dev.org | Boldog Születésnapot!

ny info igen! de skriver happy birtday guys, a pressent will be given to you soon.

vad kan det betyda

1 de släpper pwange tool 2.0 utan simunlock för 3g = jävla skit:P
2 de släpper simunlock för 3g = WOHOOO

men man ska nog inte hoppas för mycket.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 15:34
Ursprungligen av freno:

blog.iphone-dev.org | Boldog Születésnapot!

ny info igen! de skriver happy birtday guys, a pressent will be given to you soon.

vad kan det betyda

1 de släpper pwange tool 2.0 utan simunlock för 3g = jävla skit:P
2 de släpper simunlock för 3g = WOHOOO

men man ska nog inte hoppas för mycket.

Dom syftar nog på att dom släpper programmet snart (med dom specarna som stog i föregående blogginlägg... dvs ingen upplåsning på 3G.)

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-18 15:58

mm precis ... men man ska aldrig sluta hoppas ...

Ursprungligen av kainen:

Dom syftar nog på att dom släpper programmet snart (med dom specarna som stog i föregående blogginlägg... dvs ingen upplåsning på 3G.)

Bevaka tråden