Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Football manager på iphone?

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-02 08:33

Någon som vet om det går att spela något manager spel på iphonen idag?
Vore ju fantastiskt trevligt om det funkade

skulle va sjukt kul juh..
fast jag tror inte det går..

Vilka program/spel saknar ni?

Det är ju olika mellan länder vilka som får vilka program men jag har upptäckt att det är en uppsjö program som jag saknar både för att de inte släppts i Sverige och vissa som inte släppts över huvudtaget ännu. Mina starkaste kort är:

* Google Mobile
* Wordpress
* Jaiku applikation (Twitter och Pownce har ju. Kom igen nu och börja fixa en riktig app till det bättre verktyget)
* Pandora (Last.fm, AOL Radio eller någon annan radio, helst Sveriges Radio men det kommer väl inte hända de närmsta 10 åren)
* Whrrl (Skulle verkligen vilja testa det)
* Ebay

Några apps ni vill se?

Jag har inte hittat Deviscape,
Det vill jag ha.

* IM med MSN stöd
* Mediespelare med många codecs
* Filminspelare
* Använda iPhone som Datormus *lol*
* MMS möjlighet
* Mer bluetooth funktioner (spec. överföring)

Ja tack, det hade suttit bra!

Senast redigerat 2008-07-12 18:28
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:34

Wordpress vill jag verkligen se.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-12 14:35

Jag vill ha en applikation liknande Remote för EyeTV och RemoteBuddy!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:38

Apple Server admin
Apple Remote Desktop
Panic Transmit
Apple iChat

Ett program för Blogger vill jag ha.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 15:10

Rickard A: Finns i app store.

Ursprungligen av Trineo:

Rickard A: Finns i app store.

Inte för Googles Blogger-tjänst väl? Isf vilket för jag har letat.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 09:02
Ursprungligen av Rickard A:

Inte för Googles Blogger-tjänst väl? Isf vilket för jag har letat.

Prova med LifeCast. Det ska stödja Blogger.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Prova med LifeCast. Det ska stödja Blogger.

//Rob

Hittade det men det funkade ju lite sisådär. Hoppas Google skapar ett eget program eller att någon annan gör ett bättre än LifeCast. Jag betalar gärna för det bara det fungerar.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-07-12 16:06

IM-klient med stöd för msn
Terminal

Trineo:
Du har sett det här va?
WordPress for iPhone

Något schysst multiplayer bilspel.

Jag saknar en enkel knapp/program på home screen som slår av/på wifi, det är lite struligt att gå in i inställningar varje gång man vill så av och på det.

Någon som vet om ett liknande program?

Ursprungligen av bastuman:

Jag saknar en enkel knapp/program på home screen som slår av/på wifi, det är lite struligt att gå in i inställningar varje gång man vill så av och på det.

Jag efterlyser också en sån app! Jag skulle vilja ha en ikon för WiFi, en för Bluetooth och en för 3G. Ikonen lyser grön för "på" och rött för "av". Tryck på ikonen för att ändra. Borde vara hur enkelt som helst att fixa...

Jag har för mig att jag läst att det finns en sån funktion för "jailbrakade" på Apple Iphone School, men är inte säker.

Ursprungligen av iTiger:

Jag efterlyser också en sån app! Jag skulle vilja ha en ikon för WiFi, en för Bluetooth och en för 3G. Ikonen lyser grön för "på" och rött för "av". Tryck på ikonen för att ändra. Borde vara hur enkelt som helst att fixa...

Jag har för mig att jag läst att det finns en sån funktion för "jailbrakade" på Apple Iphone School, men är inte säker.

Finns det ingen som är duktig på att programmera som kan skapa en sådan app?

  • Medlem
  • 2008-07-14 18:46
Ursprungligen av bastuman:

Jag saknar en enkel knapp/program på home screen som slår av/på wifi, det är lite struligt att gå in i inställningar varje gång man vill så av och på det.

Någon som vet om ett liknande program?

BossPrefs för fw 1.1.4. Kommer säkert till 2.0.

Det är väl fult att skriva det och risken finns att jag bryter mot några regler men som Rosdahl skrev... Jag börjar också bli irriterad över att så många intressanta program inte görs tillgängliga för oss i Sverige. Last.Fm... Googles egna applikationer... och en massa annat.

Så... finns det hopp om något sätt att komma åt dessa applikationer på ett annat sätt???

IM med msn-stöd

Saknar ett program för Wordpress, men det kommer ju om man klickar på länken ovan.

Finns det några multiplayer spel ännu som man kan spelaöver 3G nätet?

Ursprungligen av rosdahl:

Finns det några multiplayer spel ännu som man kan spelaöver 3G nätet?

Vore intressant att veta, har bara hitta något kortspel för WiFi, men det är ju inte så intressant.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-12 17:22

Sakna program som gör det möjligt skicka/ta emot mms för iPhone 3G samt installer för 3G luren

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 00:54

Wikipedia (som webb-appen, fast bättre)
Hotmail/Gmail-app (med tydligt/läsbart gränssnitt)
Bra ToDo-lista
iPhoneLyrics (som webb-appen, fast bättre)
Hitta.se (som webb-appen, fast *mycket* bättre, inkl. möjlighet att skapa kontakter etc.)
Alarm (klocka) med bra inställningsmöjligheter (flera tider, olika ljudsignaler, påminnelser etc.)
Stoppur med bra inställningsmöjligheter (inkl. nedräkning, ljudsignaler etc.)

  • Medlem
  • 2008-07-14 00:55

InDesign.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 00:59

Aktiebevakning
- dvs man skriver in vilka och hur många aktier man har och till vilken kurs (inkl. valutakurs om man köpt i andra valutor) man köpte dem.
Programmet håller reda på utveckling (total procentuell förändring, avkastning/år och hur mycket man tjänat/förlorat i reda pengar). Snygga diagram. Kanske även möjlighet att sätta målkurser för köp/sälj etc. Bevakning av aktier man är sugen på?

Ursprungligen av kendoka:

Aktiebevakning
- dvs man skriver in vilka och hur många aktier man har och till vilken kurs (inkl. valutakurs om man köpt i andra valutor) man köpte dem.
Programmet håller reda på utveckling (total procentuell förändring, avkastning/år och hur mycket man tjänat/förlorat i reda pengar). Snygga diagram. Kanske även möjlighet att sätta målkurser för köp/sälj etc. Bevakning av aktier man är sugen på?

Bloomberg ju?

Bevaka tråden