Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Football manager på iphone?

Tråden skapades och har fått 109 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av iBjorn:

En kalender lika smidig som Palms...

Använder inte Palms, vad är det för skillnad gentemot ical?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-15 21:03

Veckovy och framförallt att du bara pekar på en tid och skriver in vad du ska ha där.

Ursprungligen av iBjorn:

Veckovy och framförallt att du bara pekar på en tid och skriver in vad du ska ha där.

jag skriver under på veckovy, definitivt
men lägga in tider på iphonen är inget jag har problem med för tillfället.

jag vill ha en väckarklocka som kan spela hela låtar och hela spellistor, ska det vara så svårt att fixa? även vore adium fint. samt en filhanterare så man kan använda iphone som trådlös hårddisk och som gör det möjligt att skicka filer mellan iphones.

Vore bra med en filhanterare, en "disk" där man kan ha alla filer liggande, som alla program kan komma åt, Office dokument, bilder som inte ska ligga i "Foton" och annat man vill ha med sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 12:16

Jag vill verkligen ha en knapp för att stänga av BT.
Som det är nu måste man gå in i inställningar / allmänt / bluetooth / vippa till på respektive av.
Bra irriterande när jag vill bara ha BT på när jag sitter i bilen och av för det mesta annars.

IM-klient med Jabber-stöd tack!
Ett fungerande program för automatisk inloggning på Telia Homerun...
...och nej, ni behöver inte tipsa om tråden som sa att man kan skriva det i en URL som man sparar på skärmen. Det fungerar inte för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 08:40

Baron: Det är vad Pogue skrev... Apple har dementerat det hela och säger att det är Google Maps som har begränsningen just nu men att det kommer senare och då kommer vi bli "blown away" av vad de åstadkommit.

Patric08: Nej, för det kräver fler bluetoothprofiler vilket iPhone inte har i dagsläget.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 10:58
Ursprungligen av Trineo:

Apple har dementerat det hela och säger att det är Google Maps som har begränsningen just nu men att det kommer senare och då kommer vi bli "blown away" av vad de åstadkommit.

Källa?

Ursprungligen av Trineo:

Patric08: Nej, för det kräver fler bluetoothprofiler vilket iPhone inte har i dagsläget.

Jag trodde detta var ett mjukvaroproblem, då borde det kunna lösas. Kan det bli så att apple fixar detta i framtida mjukvarouppdateringer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 11:38

Tycker namnet är det skönaste... G-Spot från Posimotion... hehehe
Eller så är det bara för att det är fredag.

det skulle vara coolt med ett program som gör att man kan skriva bokstäver med fingret. Detta finns på japanska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 13:36

jag saknar ett nätverksprogram där jag kan se aktuell IP/GW/SN och sen pinga adresser och gärna köra en traceroute.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-19 21:30

Försökt få tag på Loopt men utan lycka. VILL HA!

Jag saknar ett Filmkatalogiserings program, typ collectorz ( på dator) någon som vet om det finns på app store? eller åtminstone en enklare variant ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-20 21:20

Jag saknar iFlickr. Fungerade perfekt med 1.1.4 men inte längre och i AppStore finns det inget bra alternativ.

//Rob

Senast redigerat 2008-07-21 00:58
Ursprungligen av eway:

Jag saknar ett Filmkatalogiserings program, typ collectorz ( på dator) någon som vet om det finns på app store? eller åtminstone en enklare variant ?

Bruji som gör Dvdpedia och annat till Mac har släppt Pocketpedia till iPhone.
Kolla in här - http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284595421&mt=8

Ursprungligen av hugolarsson:

Bruji som gör Dvdpedia och annat till Mac har släppt Pocketpedia till iPhone.
Kolla in här - http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284595421&mt=8

Jag kör med detta och det är helt okej. skulle helst ha coverflow i iphone med det men det kanke bara är någon inställning jag glömt.

I min gamla iPhone 2G fanns det ett program i Installer som gjorde att telefonen vibrerade var 15 sekund när man hade nytt sms.

Det skulle jag vilja se i 3G:s Appstore. Passar mig utmärkt.

Ursprungligen av minipod:

I min gamla iPhone 2G fanns det ett program i Installer som gjorde att telefonen vibrerade var 15 sekund när man hade nytt sms.

Det skulle jag vilja se i 3G:s Appstore. Passar mig utmärkt.

inte möjligt i SDK . kanske på en hackad iphone 3G med Toolchain men lär inte dyka upp i AppStore för SDK:en som Apple släppt ger inte den typen av access.

Är det ingen som nämnt mobilescrobbler / last.fm än ?! Viktigaste appen av alla och den kommer inte komma med live-scrobblingfunktion, dubbelsuck! Blir så trött, tror ni att det kommer en version i installer istället? Måste bara komma, bästa appen på en iphone!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-16 11:52

iPhone 3G program ideér!

En av nackdelarna jag ser med iPhone 3G är batteritiden då och då. Därför tänkte jag såhär.

Hur svårt kunda det vara att göra en applikation som utförde detta:

• Stängde av Location Services
• Stängde av 3G

Och så klart satte igång dem igen med en fingertryckning till.

Detta borde ej vara så svårt att konstruera men det verkar inte finnas något intresse.

Hoppas någon här skulle kunna göra detta

Slog ihop tråden med redan befintlig
/Admin

Jag har för mej att du kan stänga av 3G, har ingen iPhone, men jag är nog helt säker att detta ska funka.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-16 12:06
Ursprungligen av Plizzo:

Hur svårt kunda det vara att göra en applikation som utförde detta:

• Stängde av Location Services
• Stängde av 3G

Så fort verktyg för jailbreaking av iPhone 3G kommer så gissar jag på att någon kommer göra ett app som utför detta. Dock så tror jag inte att det kommer dyka upp i appstore då jag har för mig att denna programidé bryter mot reglerna i apples SDK.

Finns/kommer det något sånt här app tror ni?

I Power

Jag vet att Loopt finns, men det är ju inte riktigt samma sak...

Ursprungligen av Erik Dungert:

I Power

Jag vet att Loopt finns, men det är ju inte riktigt samma sak...

Hur fungerar egentligen Loopt - en viktig detalj är att den inte kan fungera utan att du har programmet igång och detsamma gäller de vänner som också använder loopt - de måste då och då gå in i programmet och sedan ut för att det ska registreras vart dom är.

När det gäller idén på iPower så måste ett sådant program göras av Apple annars fungerar det inte, Eftersom Apple låst möjligheten till processer i bakgrunden.

Och jag betvivlar att ett sådant program kommer från just Apple faktiskt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-08 11:09
Ursprungligen av draags:

Hur fungerar egentligen Loopt - en viktig detalj är att den inte kan fungera utan att du har programmet igång och detsamma gäller de vänner som också använder loopt - de måste då och då gå in i programmet och sedan ut för att det ska registreras vart dom är.

När det gäller idén på iPower så måste ett sådant program göras av Apple annars fungerar det inte, Eftersom Apple låst möjligheten till processer i bakgrunden.

Och jag betvivlar att ett sådant program kommer från just Apple faktiskt.

Apple jobbar väl med en uppdatering som möjliggör bakgrundsprocesser som även inte ska vara så batterikrävand`?

Ursprungligen av djdisc:

Apple jobbar väl med en uppdatering som möjliggör bakgrundsprocesser som även inte ska vara så batterikrävand`?

Ok men är inte det enbart en notification service. Jag har svårt att se att man kan utnyttja den med GPS:en.

Rätta mig gärna om jag har fel.

smsa via bluetooth??

Är det mögligt att det kommer en app som möjliggör att skriva sms på datorn som skickas från iphone via bluetooth som man kan göra med bluephoneelite? Är detta möjligt för 3eparts-tillverkare?
Detta är en feature som jag kommer att sakna vid ev inköp. Använder bluephoneelite mkt.

Bevaka tråden