Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone startar inte efter programinstallation

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej igen, här är jag. nu är det så att jag skulle installera iphonk red och nåt program som gör så att jag kan se mina sms, mail, sport, nyheter ooch väder på lock-screenen. så säger programmet att jag ska starta om min mobil för att inställningarna skulle börja starta. lydig som man är sgör jag det. och det var då det blev ett helv*te. iphone startar ju inte! den lyser bara med sin (nu) så fula öppningskärm. svart bakgrund och silveräpplet. den lyser hela tiden.. tills den dör. så kom jag hem nu för typ 15 min sen. satte in den i datorn i hopp om en återställning. den börjar ladda i dockan. men itunes kommer inte upp och så säger windows att en okänd enhet har upptäckts. inget mer... hur i hellskitta ska jag klara mig ur det här?:(. snälla hjälp mig. som jag har sagt i andra av mina trådar så är jag inte så bra på varken svenska eller engelska förkortningar. och jag är en av dem människorna som inte vet hur man säker på ett bra och effektivt sätt på google eller nån annan söksida. så jag skulle vara så tacksam om nån kunde hjälpa mig.
tack på förhand / OliverNordgren

  • Medlem
  • 2008-07-21 20:38

Gör en total återställning. Jag minns inte hur man gör, men det är typ att hålla inne båda knapparna tills den startar om i nån sorts recoverymode. Det finns garanterat beskrivet i ett antal trådar här.

  • Medlem
  • 2008-07-21 21:37

Oliver kanske inte vill upp till 2.0?

edit: länken gick visst inet till vad jag trodde...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-21 21:38
Ursprungligen av Baron:

Oliver kanske inte vill upp till 2.0?

Oj missade totalt att det förmodligen handlade om en tidigare programversion då han skulle installera ett program som förmodligen inte skulle tillåtas i App Store

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-21 21:52

Jag antar att du installerade Kate. Det är känt att det skapar problem. Prova att återställa till 1.1.4 och använd pwnage tool 1.1 för att låsa upp den igen. Jag är säker på att det finns beskrivet hur man gör det på forumet. Om du vill kan du installera firmware 2.0 vilket jag skulle rekommendera när du ändå måste återställa din iPhone.

//Rob

kanske läge att säga att jag kör på en windows dator. hört att pwnage tool inte finns till windows.. och jag vill ha allt nytt i min iphone, uppdateringare och hela köret. nu fiock jag iallfall min mobil att bli återställd. så nu ska jag låsa upp den och det igen, nån som kan rekommendera ett bra program, och om pwnagetool verkligen funkar till windows..
//OliverNordgren

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-22 02:03

Använde du firmware 1.1.4 eller 2.0? För 1.1.4 finns winpwn men inte för 2.0.

//Rob

1
Bevaka tråden