Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vill ha en sampler!

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den där lider väl av samma brist på klokskap som Roland SP-808? Suverän idé men ärkeuselt implementerad. Kan ingen bygga in Ableton i ett dedikerat aluminiumskal och stoppa in en racerprocessor? Det vore något.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 14:12

Mjukvara har ju oändligt mycket bättre överblick förstås, men begränsningar kan vara av godo ibland också. RS-7000 tror jag är helgrym.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2008-07-29 14:18

sawtooth: faktiskt inte! Vad jag vill minnas var den tvärtom väldigt enkel att jobba med (som jag skrev tidigare). Inbyggda effekter som var ok också. Får man tag på en billigt tycker jag man definitivt ska pröva!

<Brainstorm mode=ON> En ASR10 klaviaturvarianten?

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-29 15:19

vet av säkra källor att det finns en eps16+ som eventuellt
blir till salu här på 99:an. annars hade det ju varit ascoolt
med en akai s1000 KB

akai överlag är personliga favoriter (som vissa kanske vet)

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-07-29 15:20
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 16:16

16+ kan vara lite intressant (om den är stabil & buggfri), har ett bibliotek att rädda lite liv på här.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 15:01

AKAI MPD-series och\eller klavitatur till en sampler med intern SEQ kan ju gå bra - Det blir dock 2 paket, om man inte gaffar ihop dom vill säga ;]

MPD32erna har ju samma akaiPlatter som MPCserien och vill man köra MPDn mot datan kan det ju funka bra det me...

• Medlem
  • Mölndal
  • 2008-07-30 15:15

platon: håll dig så långt borta som möjligt från ASR-X!
Jag skojar inte, världens sämsta sequencer genom tiderna!

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-30 17:28

Ok, tack för alla inlägg!

ASR-X är hemsk.
RS7000 är inte så rolig heller, blev rätt besviken på den. Hade roligare med RM1X.

Det är en konstig marknad, många koncept som inte var färdiga/användbara produkter. SU700 med kortläsare eller dylikt kanske hade varit intressant.

Bevaka tråden