Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Undra om man vågar testa att köra PWN 2.0 på den!

Ursprungligen av Christian Å:

Ja, jag har testat. Precis som Jocke Melin också gjort och kommenterat i tråden. Det kändes dock väldigt ovant och läskigt att trycka "Download & Update" i iTunes efter att ha väntat, väntat och seda hackat telefonen under ett års tid.

iPhone 2G 8 Gb. Firmware 2.0 inlagt med Pwnage. Uppdaterade till 2.0.1 via iTunes. Den är upplåst och fungerar fortfarande. Dock är Installer (eller vad uppföljaren hette) borta. Jag hade inga program via den installerade, men de försvinner också vid in uppdatering.

/c

Så om jag har en iPhone 2G 16GB 2.0 Jailbreaked och unlocked så kan jag bara klicka på uppdatera i iTunes så kan jag fortfarande använda telefonen med den nua 2.0.1 men Cydia (Installer) försvinner?

// Ungarelli

Rätta mig om jag har fel, men jag är jävligt grön på det här

Jag har en iphone 8gb (2g) upplåst till v1.1.1 (enligt telefonens "about" status)

Kan jag helt sonika bara uppgradera den till 2.0.1 nu då i itunes utan att bry mig om att den blir låst etc?

Kan NADA om varsig "pwnagetools" och andra apps..

Vill bara ringa på en fullt fungerande iphone, och kunna avnjuta SVENSKA menyer..

Tack på förhand

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 12:37
Ursprungligen av governor:

Rätta mig om jag har fel, men jag är jävligt grön på det här

Jag har en iphone 8gb (2g) upplåst till v1.1.1 (enligt telefonens "about" status)

Kan jag helt sonika bara uppgradera den till 2.0.1 nu då i itunes utan att bry mig om att den blir låst etc?

Kan NADA om varsig "pwnagetools" och andra apps..

Vill bara ringa på en fullt fungerande iphone, och kunna avnjuta SVENSKA menyer..

Tack på förhand

du måste uppdatera och pwna den först, kolla under iphonedelen hur man gör inte jättesvårt

Ursprungligen av Tangen:

du måste uppdatera och pwna den först, kolla under iphonedelen hur man gör inte jättesvårt

Du menar köra pwnagetool på min 1.1.1 till 2.0.0 för att sedan köra den från 2.0.0 till 2.0.1 i iTunes?

Inget annat man måste tänka på då?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 12:52
Ursprungligen av governor:

Du menar köra pwnagetool på min 1.1.1 till 2.0.0 för att sedan köra den från 2.0.0 till 2.0.1 i iTunes?

Inget annat man måste tänka på då?

läsa instruktionerna och följa dom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 12:52
Ursprungligen av governor:

Du menar köra pwnagetool på min 1.1.1 till 2.0.0 för att sedan köra den från 2.0.0 till 2.0.1 i iTunes?

Inget annat man måste tänka på då?

Om du väntar några dagar släpper nog killarna bakom PwnageTool en ny version av deras program. Då kommer du kunna uppdatera från version 1.1.1 direkt upp till 2.0.1. Det har jag tänkt att göra.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-05 13:30
Ursprungligen av ungarelli:

Så om jag har en iPhone 2G 16GB 2.0 Jailbreaked och unlocked så kan jag bara klicka på uppdatera i iTunes så kan jag fortfarande använda telefonen med den nua 2.0.1 men Cydia (Installer) försvinner?

// Ungarelli

Läs detta först

Remember, from a jailbreaking point of view the update process is always reversible, but this isn’t the case for the 3G baseband, so your intended long term future use for the phone should help you decide what you do. If you always going to use the 3G phone with the original carrier then baseband updates are fine, if you are not then hold off.

blog.iphone-dev.org | To update or not to update?

Ursprungligen av Northwiz:

Läs detta först

Remember, from a jailbreaking point of view the update process is always reversible, but this isn’t the case for the 3G baseband, so your intended long term future use for the phone should help you decide what you do. If you always going to use the 3G phone with the original carrier then baseband updates are fine, if you are not then hold off.

blog.iphone-dev.org | To update or not to update?

Du skulle också ha läst det, samt texten du kommenterade, som gällde en 2G-modell och inte en 3G, vilket texten du pejstade in gör.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-05 14:33
Ursprungligen av Joacim Melin:

Du skulle också ha läst det, samt texten du kommenterade, som gällde en 2G-modell och inte en 3G, vilket texten du pejstade in gör.

Och informationen var då tämligen värdelös för övriga?
I övrigt. I stand corrected.

Ursprungligen av Northwiz:

Och informationen var då tämligen värdelös för övriga?

Inte alls, men i det sammanhang du skrev den blev det bara fel och vilseledande för ungarelli som var personen du citerade.

Rätt sak på rätt plats.

/c

Ursprungligen av Christian Å:

Inte alls, men i det sammanhang du skrev den blev det bara fel och vilseledande för ungarelli som var personen du citerade.

Rätt sak på rätt plats.

/c

Jag Testar. Tack för hjälpen.

Ursprungligen av Northwiz:

Läs detta först

Remember, from a jailbreaking point of view the update process is always reversible, but this isn’t the case for the 3G baseband, so your intended long term future use for the phone should help you decide what you do. If you always going to use the 3G phone with the original carrier then baseband updates are fine, if you are not then hold off.

Nu har ungarelli en 2G iPhone, vilket gör att det citat du klippt inte har med saken att göra eftersom den enbart tar upp iPhone 3G.

Så här skriver de om 2G iPhone i samma blogpost som du citerar: "If you own a first generation (2G iPhone), no matter what you do now, you don’t have to worry, the next PwnageTool will get you where you want even if it you prematurely updated. 2G is completely pwned at every conceivable level and you’ll always be OK. "

/c

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-05 14:34
Ursprungligen av Christian Å:

Nu har ungarelli en 2G iPhone, vilket gör att det citat du klippt inte har med saken att göra eftersom den enbart tar upp iPhone 3G.

Så här skriver de om 2G iPhone i samma blogpost som du citerar: "If you own a first generation (2G iPhone), no matter what you do now, you don’t have to worry, the next PwnageTool will get you where you want even if it you prematurely updated. 2G is completely pwned at every conceivable level and you’ll always be OK. "

/c

Ropa på alla övriga moderatorer så kan de tillrättavisa mig de också.

Ursprungligen av ungarelli:

Så om jag har en iPhone 2G 16GB 2.0 Jailbreaked och unlocked så kan jag bara klicka på uppdatera i iTunes så kan jag fortfarande använda telefonen med den nua 2.0.1 men Cydia (Installer) försvinner?

Jag kan inte bekräfta att just din telefon kommer att fungera om det är den garantin du vill ha. Generellt kan jag svara 'Ja' om du har en iPhone 2G som har 2.0 via Pwnage på frågan om du kan uppdatera till 2.0.1 direkt via iTunes.

/c

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-05 12:42
Ursprungligen av kia2:

Det var modigt av er. Kul att det lyckades! Hoppas ni slapp basebanduppdateringen

Jag har med uppdaterat min 2G till 2.0.1 och det fungerar utan problem. Har precis samma baseband som 2.0 så man kan nog mer eller mindre konstatera att iphone 2G inte har en baseband uppdatering. Däremot så uppdateras baseband på 3G för att justera de problem som fanns där, iaf verkar det så enligt de rapporter som jag hört.

Dessutom så har ju iphone och iphone 3G olika basebands, därför så uppdateras bara den senare.

Hoppas det här löser problemet med död wifi på uppgraderad 2G-iPhone. :/

Ursprungligen av acke:

Joacim och Christian > Hur fungerar uppdateringen för er?

Jag har bara sms:at med min ännu. Men ska göra några samtal när jag lämnat kontoret och se hur det fungerar.

På min telefon är kontaktlistan (240 namn) snabbt igen. SMS-applikationen kommer igång snabbare om än fortfarande lite fördröjning, men det kan bero på den stora mängd sms jag har sparat. Tangentbordet tycker jag också uppför sig som det ska.

Jag kör Things, NetNewsWire, Facebook, Twitterific från App Store och de fungerar bra.

/c

Ursprungligen av acke:

Joacim och Christian > Hur fungerar uppdateringen för er?

Alldeles utmärkt, vilket tidigare nämnts. Telefonen är snabbare, kraschar inte och känns som den gjorde på den gamla goda 1.4-tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-05 14:35
Ursprungligen av Joacim Melin:

Alldeles utmärkt, vilket tidigare nämnts. Telefonen är snabbare, kraschar inte och känns som den gjorde på den gamla goda 1.4-tiden.

Är det så pass stabilt så att man kan jämföra det med 1.1.4 nu?

Ursprungligen av qxziw:

Är det så pass stabilt så att man kan jämföra det med 1.1.4 nu?

Inte en krasch än så länge iallafall. Kör man hackat får man bannemig ta lite elände emellanåt, eller köpa sig en 3G-modell hos Telia och leka på Apples villkor.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Inte en krasch än så länge iallafall. Kör man hackat får man bannemig ta lite elände emellanåt, eller köpa sig en 3G-modell hos Telia och leka på Apples villkor.

Kan hålla med, men problemen i 2.0 med seghet, långabackuper, instabilitet osv har ju varit lika verkliga för "äkta" användare också.

Apple var nog tvungna att stressa fram 2.0 inför lanseringen och levererade något som egentligen inte var klart och testat på samma sätt som tidigare firmwareuppdateringar.

Ursprungligen av kitesurf:

Kan det vara så att operatörsinställningarna skiter sig för att man inte har låst upp iPhonen? Den dialogen kommer ju upp efter omstarten?

Isåfall, går det att köra den där sista igen?

Det fungerar jättebra utan operatörsuppdateringen. Det fungerade ju även på 1.4-tiden då det inte ens fanns inställningar från Telia att ladda ner.

Jag kunde inte hålla mig utan körde uppdateringen via Itunes. Funkar som en dröm på min OOB 1.1.4-->PWN 1.1.4-->PWN 2.0.

Tycker dock inte det går att jämföra riktigt med 1.1.4 än...

  • Oregistrerad
  • 2008-08-05 18:34

Men fan vad drygt Jag uppdaterade och mycket riktigt så överlevde upplåsningen men inte aktiveringen Finns det något sätt jag kan aktivera telefonen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-06 10:20

Flyttade några inlägg hit: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247484-saknar-sms-vid-uppdatering-firmware.html

Denna tråd handlar om uppgradering från 2.0 till 2.0.1.

Kan bara bekräfta ovanstående inlägg.

ssh efter 2.0.1

Uppgraderade till 2.0.1 funkar kanon.
Finns det något sätt att koppla upp sig mot iphonen nu när cydia och dess apps är borta såsom ssh?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 19:28

AA: Nope, du måste jailbreaka den igen för det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-09 09:43

Nu verkar äntligen Dev Team har uppdaterat Pwnage Tool med stöd för firmware 2.0.1

blog.iphone-dev.org

Bevaka tråden