Det heter säkerligen inte så. Jag föreställer mig ett mellanting mellan InDesign, iWorks och alla de webbpubliceringsverktyg som finns. Att göra en tidningssida, en poster eller rentav en broschyr och att kunna trycka på knappen "Publish online" eller "Export for web"...
Finns det ett program, en programsvit eller en finurlig kombination av program och plugins som möjliggör ett så snabbt och slimmat arbetsflöde? Ett sätt att hantera nyheter och annan information till en organisation, via förinställda layout- och kodformat, så att det kommer ut som både trycksaker och färdiga websidor i andra ändan?
Ett program som både skapar webbstandardiserade (så långt det nu är möjligt) sidor, och dokument färdiga för tryck?
Jag vet att frågan är oerhört korkad, men här på jobbet pratar ledningen som om den enda lösningen är ökad komplexitet, kaka på överlappande kaka, fler arbetsmoment och mer makt till it-avdelningen.
Och jag skulle tycka att det vore roligt om det fanns, någonstans, en organisation som kommunicerar både via nät och papper och har lyckats minimera antalet moment och, ähum, maximera automatiseringen.