Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När beställer du G5?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alla tror och hoppas på att Apple lanserar en G5 ikväll. Om priserna är oförändrade jämfört med bra-bättre-bäst konfigurationerna idag - när beställer du din G5?

När hästarna springer som jag vill?

Har två hyfsat nya maskiner så det känns inte direkt akut även om det är lockande.

• Oregistrerad
  • 2003-06-23 10:18

"När hästarna springer som jag vill", den var bra.
"När jag vet att den är problemfri" säger jag!

Kanske nästa år... beror lite på hur myckte resurser Panther kräver, men just nu har jag inget som helst behov av snabbare dator än jag redan har.

Det jag mest hoppas på är att priserna kanske kan gå ner lite.

Ciryon

När den kommer i en PowerBook!

Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava

Det händer nog ganska snart, om den är så mycket stömsnålare än G4 som specarna sagt.

Min G4/733 känns inte speciellt supersnabb med OSX ska jag säga, så om G5 imponerar så är det frestande att skaffa ny.

Jag tror inte att priserna sjunker så mycket direkt (kanske lite, G4 är ju en dyr rackare), snarare att man får mer för pengarna. Det är den strategi Apple bör ha.

• Oregistrerad
  • 2003-06-23 10:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava

Håller med, alternativet saknas.
När man kan få en 12 tums powerbook med G5 slår jag till direkt.

Jag köper en när jag vet att allt funkar. Har gett mig på version 1.0 för många gånger förut.

Tsss.. min Rev A Ti400 har fungerat utmärkt, ok AP mottagningen är ju inte bäst men det fungerar hur som helst.

Nä en G5 är fan vad jag behöver, helst bärbart då men den dröjer nog ett tag till känns det som.
PM G5 lär ju komma, sen ska det bli intressant o se om dom där "not to be opened" lådorna finns i singular el plural i affärerna.

jag suktar efter en dubbel G5.. mmm.. ska se vad jag kan få för pris av macoteket...

ahhh semester.... och i kväll steve jobs idol (inbokat!)framträdande vem tänker på att köpa G5 nu?
Jag instämmer med en del tidigare inlägg att man bör nog vänta om man inte vill ha version 1.0 noll väldigt gärna

Apple får nog räkna med det efter deras senaste släpp som knappast kan kallas kvalitets känsla.

Men nu har de ju chansen att få tillbaka förtroendet igen.

En dator som är Tyst, genomtänkt och mycket snabb men också prisvärd jämfört med alternativet som exempelvis i dag i elgigantens eviga annons blad.
----------
Packard bell Multimediadator
pentium 4 2.8 GHZ 512mb/80GB/CD/DVD brännare/ GF4 med tv ut/Firewire/nätverkskort och modem samt 17 bildskärm med högtalare. Tangentbord och mus.
-----------
Skulle vara kul att se vad ni uppskattar ett pris på denna dator till om det hade stått apple på den och den hade kört osX...
-----------
då kan apple komma över 5 procents spärren...

Jag hoppas mycket på dagens presentation och även på Q1 2004.

Jag vill kunna motivera mitt val av maskin ekonomiskt också i framtiden.

Kom igen apple! Vi hejar!

Jag kanske säljer min iBook om det skulle vars så.

Rå kraft före bärbarhet skulle jag faktiskt föredra. Har aldrig ägt en Mac-tower dator, så det kanske skulle vara dags? (G4:orna tycker jag aldrig varit prisvärda sen introduktionen med 500mhz modellen...)

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-06-23 13:47

Jag kommer att köpa en G4 istället eftersom jag sitter med G3 nu.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-06-23 14:35

När jag har jobb och stabil ekonomi - vilket borde bli om sisådär 3 år...
Nu väntar 2 års plugg, då lär man knappast ha råd med en ny burk.
Kanske på sin höjd en dual G4-uppgradering eller nåt...

• Oregistrerad
  • 2003-06-23 15:01

M a n b e h ö v e r i n t e s n a b b a r e d a t o r ä n m a n t ä n k e r s j ä l v...

Citat:

Det är mänskligt att fela...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fiddler
M a n b e h ö v e r i n t e s n a b b a r e d a t o r ä n m a n t ä n k e r s j ä l v...

läste jag det snabbt så behöver jag en snabb dator då eller?
En G5:a här tack

• Medlem
  • Orranäs
  • 2003-06-23 17:04

Konstiga alternativ!!
Vi har precis köpt nya datorer. Jag tänkte nog att det var G5 på gång innan vi köpte, men det skulle aldrig falla mig in att köpa första generationen av en ny processor! Så nästa gång vi köper är nog om nått år och då blir det ju G5.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobbe Hj
Konstiga alternativ!!
Vi har precis köpt nya datorer. Jag tänkte nog att det var G5 på gång innan vi köpte, men det skulle aldrig falla mig in att köpa första generationen av en ny processor! Så nästa gång vi köper är nog om nått år och då blir det ju G5.

Man kan då säga att behovs trappan är användbar för denna problematik.

Alla är inte på samma steg i sitt företags/privata behov.
För de som tvingas eller rent av vill ligga i framkant så är nog G5 ett verkligt alternativ, förutsatt att det inte svider för mycket i börsen även för dessa pionjärer:D

Sedan är det förmodligen inte fel att vänta. om inte annat för att slippa version 1.0 och med dess förmodade biverkningar ...;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 19:02

Jag har inte råd just nu i vilket fall, men är inte frågan vilken programvara som blir riktigt snabb med en 64-bitarsprocessor, måste inte programvaran vara optimerad för den nya processorn för att utnyttja den ordentligt?

Jag tänker på ryktena om ny Photoshopversion.

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan
Jag har inte råd just nu i vilket fall, men är inte frågan vilken programvara som blir riktigt snabb med en 64-bitarsprocessor, måste inte programvaran vara optimerad för den nya processorn för att utnyttja den ordentligt?

Vänligen, Ylan

inte ett rykte utan fakta, men när ...?:D

• Medlem
  • Oslo
  • 2003-06-25 11:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ylan

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av CubeUser
inte ett rykte utan fakta, men när ...?

vad jag förstod av Adobes Keynote snack så skulle det komma en uppdatering samtidigt som G5'an levereras.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-25 11:18

Jag har ett grymt svårt val att göra, ny G5'a eller köpa beg. Cube, Cuben är jag fortfarande torsk på (bara för show).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-25 11:19

Samtidigt som Photoshop 8 betan testkörs på X 10.2 så frågan är hur optimerad det kommer vara. Har provat 8:an, bara 5 minuter dock

• Oregistrerad
  • 2003-06-25 16:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Jag har ett grymt svårt val att göra, ny G5'a eller köpa beg. Cube, Cuben är jag fortfarande torsk på (bara för show).

Du kan köpa min Cube så köper jag en G5a

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fiddler

Hjärnan arbetar i en hastighet av 1 Hz...

• Oregistrerad
  • 2003-06-25 17:15

Knappast. Då skulle vi inte kunna flyga stridsflygplan, om ens bil på autobahn, om ens skrinda på en gärsgård.

När kommer första uppdateringen på G5-serien tror ni? Är det rimligt med ett halvår fram dvs den där mac-mässan i januari? Av företagsekonomiska skäl bör jag byta innan årsskiftet men jag skulle helst vänta in andra generationen först.

På jobbet har vi behov av nytt med det är inköpsstopp tills konjunkturen vänder.

Ja, varje 6-8 månader är nog att räkna med. Tänk också på att Apple kanske inte kan leverera dessa nya Macar förrän slutet av september, i god volym. Då är nog inte januari att räkna med.

Lär aldrig köpa den efter som jag inte har råd, funderar på att köpa en begad G3 istället

satsa dina surt förvärvade pengar på minst en G4 466 istället... onödigt att köpa nått långsammare. en sån kan du hitta runt 4500kr på begmarknaden.

Bevaka tråden