Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Schemalägga script utan iCal?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill att min mobiltelefon ska syncas automatiskt en gång om dagen för almanackans skull

(eller om det är möjligt med mer fancy lösningar som att macbooken hälsar min mobil välkommen hem när den känner av blåtanden och syncar, men det är väl lite mycket begärt, även om jag iofs snackade med en snubbe på tåget vars hela lägenhet startade upp, tändes, samt att datorn hälsade välkommen men men, back to topic)

Jag kommer aldrig ihåg att trycka på iSync. Däri dilemmat. Jag spelade in ett script i automater som startar iSync och trycker på syncknappen.. men lägger jag in det scriptet dagligen i iCal så storknar min mobiltelefons almanacka för själva scriptpåminnelsen syncas ju också.. Telefonen är en Sony Ericsson..

Någon som har tips?

Du kan ju välja vilka kalendrar som ska synkas. Om du lägger iCal-applescript i en kalender som inte synkar borde det ju funka, förmodar jag

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Du kan ju välja vilka kalendrar som ska synkas. Om du lägger iCal-applescript i en kalender som inte synkar borde det ju funka, förmodar jag

Jag lyckas inte förstå hur jag väljer vilka kalendrar som kan synkas. Alla mina kalendrar synkar med telefonen.. även de jag klickar ur kryssrutan, så att de inte syns i iCal. Vad har jag missat?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-07 19:34
Ursprungligen av Dr Dront:

Vill att min mobiltelefon ska syncas automatiskt en gång om dagen för almanackans skull

(eller om det är möjligt med mer fancy lösningar som att macbooken hälsar min mobil välkommen hem när den känner av blåtanden och syncar, men det är väl lite mycket begärt, även om jag iofs snackade med en snubbe på tåget vars hela lägenhet startade upp, tändes, samt att datorn hälsade välkommen men men, back to topic)

Jag kommer aldrig ihåg att trycka på iSync. Däri dilemmat. Jag spelade in ett script i automater som startar iSync och trycker på syncknappen.. men lägger jag in det scriptet dagligen i iCal så storknar min mobiltelefons almanacka för själva scriptpåminnelsen syncas ju också.. Telefonen är en Sony Ericsson..

Någon som har tips?

Ladda ner och installera Proximity.app, senast som jag kollade så kom det med ett Applescript för att synka telefonen det är dock inte svårt att skapa då det är en rad

Apple - Downloads - System/Disk Utilities - Proximity

tell application "iSync" to synchronize

enjoy..

Ursprungligen av ntity:

Ladda ner och installera Proximity.app, senast som jag kollade så kom det med ett Applescript för att synka telefonen det är dock inte svårt att skapa då det är en rad

Apple - Downloads - System/Disk Utilities - Proximity

tell application "iSync" to synchronize

enjoy..

Oh... nu snackar vi

Uppföljning. Proximity fungerar jättebra Jag har dessutom skrivit ett eget litet script som startas när Proximity upptäcker min telefon på nytt. Då startas iSync, synkar telefonen, delay på 20 sekunder (för att detta ska hinna göras) och sedan stänga iSyng igen. Vips är min kalender ordentligt up-to-date! Tack för hjälpen. Applescript är för övrigt väldigt behändigt och lätt att hitta kommandon till på google.

1
Bevaka tråden