Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instabil iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-09 23:59

Hej!

Jag har precis köpt en ny iPhone 3G från Telia och är väldigt nöjd förutom ett par småsaker...

1. Programmen krashar lite vääääl mycket, speciellt Safari som krashar på typ varannan hemsida man går in på. Många program är också rätt slöa, speciellt Safari på lite större hemsidor.

2. WiFi lägger ner för mig lite då och då och jag får gå in i Settings och manuellt välja mitt nät för att få tillbaks uppkopplingen... Det händer lite när som när jag t.ex. surfar eller laddar hem saker från AppStore.

3. Det tar _alltid_ runt 5 sekunder att starta upp program, allt från SMS till Mail vilket är rätt jobbigt då jag ofta multitaskar mellan många program och därmed får vänta hela tiden på att de ska startas igen...

Kan detta ha att göra med att jag har Jailbreakat den? Det enda anledningen till att jag har gjort detta är för att få ett svenskt tangentbord via det ryska hacket. Kan det vara värt att då ta bort jailbreakingen för att lösa dessa problem och kan man i så fall på något sätt få ett svenskt tangentbord igen fast på något annat sätt? Jag tycker det tar på tok för lång tid att sitta och vänta på att åäö ska komma fram när man håller in a eller o annars, speciellt då jag skriver många sms och mail...

Det finns en del trådar om detta redan.

Se följande för allmäna problem: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246734-3g-har-ni-st-tt-p-n-gra-problem-n.html?highlight=iphone+3g+problem

Och denna ifall du vill diskutera vad du vill ha ändrat till nästa uppdatering av operativsystemet.

Men tänk på att många av oss inte har jailbreakat sin lur och kanske har svårt att svara på jailbreakrelaterade frågor.

Kör du 2.0 eller 2.1 som firmware i telefonen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 03:49

Jag kör 2.1.

Ah, ja då var det inte det som var felet i alla fall (2.0 hade stora problem med slöa program, kraschande program osv).

Tänk på att du sällan behöver hålla inne a och o för att få å, ä och ö. Ska du skriva "här" så skriver du helt enkelt "har" och så föreslår iPhonen "här". Man lär sig efter ett tag vilka ord som fungerar på det viset.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 15:18

Provade det nu och det fungerar faktiskt rätt bra! Ska ta bort jailbreakingen och se om programmen blir stabilare. Märkte även att tangentbordet var MYCKET snabbare när jag körde vanligt svenskt och inte det ryska hacket!

Ursprungligen av Raven6z:

Provade det nu och det fungerar faktiskt rätt bra! Ska ta bort jailbreakingen och se om programmen blir stabilare. Märkte även att tangentbordet var MYCKET snabbare när jag körde vanligt svenskt och inte det ryska hacket!

Kör man ryska kan man stänga av rättstavningen, då går det lika snabbt...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 23:16

Jag har inte jailbreakat min iPhone med 3G och jag upplever ibland stora stabilitetsproblem i t.ex. Safari. Detta brukar lösa sig för mig då jag stänger av telefonen och startar om den. Prova det!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 01:01

Tack, det ska jag göra...! Verkade bli lite stabilare när jag skippade ÅÄÖ-tangentbordet, fast det kanske bara är placebo.

Safari är väldigt gungigt även i 2.1 ojailbreakat. Väldigt dåligt.

Ursprungligen av henkebarn:

Safari är väldigt gungigt även i 2.1 ojailbreakat. Väldigt dåligt.

Mm, jag brukar surfa en del på mäklarsidor och då man vill se alla bilder från ett objekt blir det en rätt lång sida med många bilder och det leder väldigt ofta till krasch i Safari, trots att det egentligen inte är en komplicerad sida alls, bara lite lång.

Att skriva ett inlägg här på 99, eller att kolla räntan på di.se (ej mobilsajten) brukar leda till krasch också. Bland andra exempel... Tyvärr.

EDIT: Jag surfar mest med iPhone på bussen, med 3G eller Edge och allt som oftast med iPoden igång. Så ni vet vilka förutsättningar jag har när den kraschar för mig.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-11 17:09

Att Safari kraschar titt som tätt är väl ett ganska välkänt problem vid detta lag...

vilket torde vara iphonens minneshanterings problem?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-27 15:00
Ursprungligen av closetland:

vilket torde vara iphonens minneshanterings problem?

Och fixat med 2.2-uppdateringen?

Ursprungligen av kenjon:

Och fixat med 2.2-uppdateringen?

njae... mycket bættre før sekunden men kan inte avgøra ifall det ær før att jag inte hunnit lægga in så mycket dynga men har lyckats krascha olika apps pga minnet i denna firmware också. Dock vældigt sællan æn så længe.

Jag kan bekräfta att Safari är väldigt mycket stabilare i 2.2. Just nu har jag inga problem alls med min iPhone. (Peppar, peppar...)

hej
oftast så blir det problem när man jailbreakar sin iphone och väljer syncka tillbaka som en gammal iphone.och om man uppdaterar och gör ingen restore.

jag reckomendera att man ställer in itunes på att syncka som en ny varje gång man jailbreakar och att man har restorat innan jailbreakat annars följer allt gammalt från tidigare firmware med plus alla cydia program som ligger i bakrund och som måste laddas om och du får dubbla minnet borta

1
Bevaka tråden