- ledin
- Medlem ●
- Arvika
Christmas it is!
Jag har inte riktigt insett att det är jul alldeles strax, men bilder finns ändå.
Nu brukar jag inte ta mina bilder med syfte att de skall vara juliga, men jag tycker ändå att de kan tryckas in under den kategorin. Just nu fokuseras dock den mesta av tankegången på intagningsproverna till gymnasieutbildningen som jag siktar på!
julen här i Göteborg bjuder på... barmark, fem plusgrader. Fuktigt.
Gräset går i träda, så det blir lerigt överallt.
Några i stadsdelen är dock väldigt lyckliga.
Sådana här paket hittar jag varje vecka, tomma.
Gissar på veckans leverans av 500g prima hasch...
Så God Jul ifrån Hisingen!
Finfin bild!
Här i malmö har vi inte så mycket snö etc, men här kommer några bidrag som även kan ses på min Flickr:
http://flickr.com/photos/23781383@N05/
Fin bild !
Påminner mig om dessa bilder från en bok (därav den dåliga kvalitéten). Tycker dom är så fina. Man kan ha en tråd bara om detta med naturens "egna" bilder.
Ja, lite trådkapning här, sorry !
Fin bild !
Påminner mig om dessa bilder från en bok (därav den dåliga kvalitéten). Tycker dom är så fina. Man kan ha en tråd bara om detta med naturens "egna" bilder.
Den översta fick mig att tänka på det där berget på Mars som ser ut som ett ansikte
Fin bild !
Den översta bilden på stubben är väl Fantomens märke ???
Inte mycket jul över dessa, men jag var i Vemdalen över nyår och där gavs det hyfsade möjligheter att fånga lite vintermotiv.
Alla tagna med 14-24/2.8 eller 50/1.4G.
Inte mycket jul över dessa, men jag var i Vemdalen över nyår och där gavs det hyfsade möjligheter att fånga lite vintermotiv.
BILDER
Alla tagna med 14-24/2.8 eller 50/1.4G.
Riktigt snygga bilder!
Kan bara instämma, enda negativa är väl att man inte är lika nöjd med ens egna bilder längre...
Så länge man kommer hem med åtminstone EN bra bild på "rullen" efter en dag ute är jag nöjd...
HDR-bilderna och isbilderna ovan (kanske 10 foton totalt) kommer ur 120-130 exponeringar.
Kan bara instämma, enda negativa är väl att man inte är lika nöjd med ens egna bilder längre...
Tack Adrian, fast dina bilder var ju också kanonfina.
Och som Goflorp skriver, kommer man hem med EN bra bild så ska man vara nöjd!
Vemdalen gav ruggigt bra möjligheter att få fina bilder. Jag tog samtliga bilder ovan under en tvåtimmarsperiod... Normalt blir jag dj-igt glad om jag får en bild jag lägger upp efter en så kort tid ute...
Tack vicce och ledin!