Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta era vinter/julbilder!

Tråden skapades och har fått 92 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-12-19 14:32

Jag tänkte skapa en uppföljare till den här roliga tråden, fast med vinter/jul-tema! Inte för att jag har något vidare bra att komma med själv, men som trådskapare måste jag ju bidra med något

Kul initiativ, slänger in en bild från Älvsbyn i början av december:

• Medlem
  • 2008-12-19 17:37

Christmas it is!

Jag har inte riktigt insett att det är jul alldeles strax, men bilder finns ändå.

Nu brukar jag inte ta mina bilder med syfte att de skall vara juliga, men jag tycker ändå att de kan tryckas in under den kategorin. Just nu fokuseras dock den mesta av tankegången på intagningsproverna till gymnasieutbildningen som jag siktar på!

• Medlem
  • 2008-12-21 11:20

Fasiken vilken stilig bild, Ford Perfect!!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 16:29

Två mobilbilder från förra vintern, ganska exakt ett år sen:

Dags att få tummen ur nu och beställa en 5D Mark II, så man kan få lite ordentliga bilder.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-12-22 16:41

God jul alla fotointresserade 99:are! Hoppas det ligger massor av hårda fotopaket under era granar!

Jul i Luleå

God Jul i Biskopsgården

julen här i Göteborg bjuder på... barmark, fem plusgrader. Fuktigt.
Gräset går i träda, så det blir lerigt överallt.

Några i stadsdelen är dock väldigt lyckliga.
Sådana här paket hittar jag varje vecka, tomma.

Gissar på veckans leverans av 500g prima hasch...

Så God Jul ifrån Hisingen!

Finfin bild!

Här i malmö har vi inte så mycket snö etc, men här kommer några bidrag som även kan ses på min Flickr:
http://flickr.com/photos/23781383@N05/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-26 10:47

Vingen på 09:10-planet från Arlanda till London, taget på Arlanda klockan 19:00. Planet är försenat på grund av snöstorm (24 November 2008)! Men vi ska strax lyfta, påstår de.

Taget med min iPhone.

En Is-fågel

Ursprungligen av ru4real?:

En Is-fågel

Fin bild !
Påminner mig om dessa bilder från en bok (därav den dåliga kvalitéten). Tycker dom är så fina. Man kan ha en tråd bara om detta med naturens "egna" bilder.
Ja, lite trådkapning här, sorry !

• Medlem
  • Arvika
  • 2008-12-28 10:19
Ursprungligen av KaRo:

Fin bild !
Påminner mig om dessa bilder från en bok (därav den dåliga kvalitéten). Tycker dom är så fina. Man kan ha en tråd bara om detta med naturens "egna" bilder.

Den översta fick mig att tänka på det där berget på Mars som ser ut som ett ansikte

Ursprungligen av KaRo:

Fin bild !

Den översta bilden på stubben är väl Fantomens märke ???

Kanske den mytomspunna Isis:en ?

Ja.. det kan det vara.. Ornitologer har vallfärdat till denna plats där Isisen har synats

Inte mycket jul över dessa, men jag var i Vemdalen över nyår och där gavs det hyfsade möjligheter att fånga lite vintermotiv.

Alla tagna med 14-24/2.8 eller 50/1.4G.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-05 14:56
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Inte mycket jul över dessa, men jag var i Vemdalen över nyår och där gavs det hyfsade möjligheter att fånga lite vintermotiv.

BILDER

Alla tagna med 14-24/2.8 eller 50/1.4G.

Riktigt snygga bilder!

• Medlem
  • Arvika
  • 2009-01-05 15:23
Ursprungligen av vicce:

Riktigt snygga bilder!

+1
Gillar den första och fjärde lite extra

Ursprungligen av vicce:

Riktigt snygga bilder!

Kan bara instämma, enda negativa är väl att man inte är lika nöjd med ens egna bilder längre...

Ursprungligen av Adrian B:

Kan bara instämma, enda negativa är väl att man inte är lika nöjd med ens egna bilder längre...

Så länge man kommer hem med åtminstone EN bra bild på "rullen" efter en dag ute är jag nöjd...

HDR-bilderna och isbilderna ovan (kanske 10 foton totalt) kommer ur 120-130 exponeringar.

Ursprungligen av Adrian B:

Tack Adrian, fast dina bilder var ju också kanonfina.

Och som Goflorp skriver, kommer man hem med EN bra bild så ska man vara nöjd!

Vemdalen gav ruggigt bra möjligheter att få fina bilder. Jag tog samtliga bilder ovan under en tvåtimmarsperiod... Normalt blir jag dj-igt glad om jag får en bild jag lägger upp efter en så kort tid ute...

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-05 13:13

Här kommer några bilder från ett par dagar innan jul. Tyvärr blev det lite plusgrader efter denna dag och en del av snön försvann.

Tack vicce och ledin!

Bevaka tråden