Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med coverflow

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har precis köpt en ipod touch 32gb och har upptäckt ett fel, när jag bläddrar runt i coverflow så efter någon minut återgår jag automatiskt till startsidan och musik etc avbryts detta händer nästan varje gång, någon som har haft samma problem och kunnat fixa det?

inte en blekaste aning faktiskt :/

Fungerar det inte bättre om du håller iPoden i liggande länge ? Pröva och se.

Är din iPod hackad ?
Har du senaste uppdateringen 2.2 ? Den kom i november så det har du väl troligen.
Har du köpt musiken genom iTunes ?

Jag tror det är flera saker du kan göra innan du återställer.
Pröva lite omstarter, dvs stäng av och sätt på.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-21 17:22
Ursprungligen av KaRo:

Fungerar det inte bättre om du håller iPoden i liggande länge ? Pröva och se.

Coverflow går ju inte att använda på något annat sätt?

Mitt tips är att återställa, eller se till att du har senaste versionen.

Ursprungligen av nllub:

Coverflow går ju inte att använda på något annat sätt?

Mitt tips är att återställa, eller se till att du har senaste versionen.

Stämmer. Lite feltänk där. Jag använder aldrig coverflow.
Tycker att man skulle kunna lösa det här utan återställning men kan inte själv komma på vad trots att jag sökt en del.
Tycker det är bäst att återställa först. Det kommer Apple Supporten fråga om du har gjort och lämnar du in den så lär det ta 1-2 veckor i bästa fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 15:33

Hmm, låter väldigt knepigt. Standardfrågan är väl om du återställt den till fabriksinställningarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 17:20

Det ska inte spela någon roll om iPoden är jailbreakad eller om du inte köpt musiken genom iTunes.

Jag har själv haft en jailbreakad iPod och jag har aldrig köpt en enda låt från iTunes, och mitt CoverFlow funkar bra.

Så, mitt tips är att försöka återställa din iPod genom iTunes även om jag tycker att det låter väldigt konstigt att den redan har gått sönder om du köpt den nyligen. Då är det bara lämna in den till en auktoriserad butik, i och med att det måste vara ett hårdvarufel får du en helt ny iPod.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-01-01 20:08

* Rensade upp tråden lite, håll er till ämnet *

1
Bevaka tråden