Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

File info -omgjort i photoshop cs4? Behöver hjälp.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hej..

Är någonting med file info -standarden omgjort i photoshop cs4?

Det är så här. Jag är med i en bildbyrå och då skriver man in all info under vissa poster i file info och sedan så visas det automatiskt på hemsidan.

Nu har jag suttit och gjort ett GÄNG bilder i ps cs4 och när vi skulle lägga upp dom så kan inte texten hittas.. Vi testade att öppna bilderna i cs3 och där finns all text med..

Skriver man in texten i cs3 så kommer den upp.

Är inte sugen på att göra om allt ..någon som har några ideer? Trodde dett var någon slags standard, men den kanske har uppdaterats?

Det där är väl någon funktion som ert system för webbsidan använder, och som kanske inte klarar photoshop-filer fullt ut. Kontakta leverantören och fråga vad det beror på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-24 12:16

Ja.. det är helt klart en funktion på er webbsida som plockar info från bildfilerna. Jag misstänker att i PS CS4 har filinformationen ändrats och ert system hittar inte informationen. Tills de löst problemet kanske ett droplet (skapat från ett funktionsmakro) i PS CS3 där du öppnar och sparar bilderna i CS3-format är en lösning.

Yes.. har tänkt på det där med cs3 makro..

Ändå konstigt att dom ändrar på "standarden" jag har ju inte fyllt i info i några nya rutor utan dom som funnits länge..

Får kolla in det när julmaten har lagt sig..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-24 23:20

Det kan vara så enkelt att fileinfo nu heter nagot annat som motorn som plockat ut informationen tidigare inte kan tolka.

1
Bevaka tråden