- draags
- Medlem ●
Denna lilla sak skulle jag verkligen vilja ha.
Kommer inte Apple snart med något liknande blir det nog snart en sådan.
Frågan är om man kan krångla in OSX på den?
Oj, ganska söt (dimensionsmässigt alltså...)
Windows 7 kommer nog rulla fint på en sådan:
http://www.computerworld.com.au/article/266536/microsoft_windows_7_will_run_ssd_netbooks?fp=2&fpid=1
Om inte Windows 7 är något helt nytt från Vista så är jag väldigt tveksam till att köra Win överhuvudtaget. Ogillar Windows helt enkelt.
Men denna lilla söta sak skulle man vilja ta med sig.
Så söt.
Om inte Windows 7 är något helt nytt från Vista så är jag väldigt tveksam till att köra Win överhuvudtaget. Ogillar Windows helt enkelt.
Så söt.
http://www.tomshardware.com/news/microsoft-ballmer-windows7,6779.html
"We were able to spend several days with Windows 7 beta 1, and found that it certainly lived up to expectations. The system felt very stable and responsible, something that Vista could never deliver to us in terms of experience. Overall, we would say that even as a beta, Windows 7 beta 1 feels like a completed, ready to release, operating system--yes, it's that good."
Windows 7 VÄLDIGT olikt Vista (som tur är)!
Så söt.
eller så kör man XP helt enkelt. Microsoft kommer ju uppenbarligen att fortsätta utveckla (och till och med slimma ytterligare ) XP för ultralätta bärbara.
Så söt.
Once you Mac, you never go Back
Hur i helsike ska man kunna se vad som är på skärmen.
1600x768 på 8".
Man får gratis prenumeration på Ipren...
Undrar ifall man skulle kunna få igång OS X på den där smärtfritt...
Undrar ifall man skulle kunna få igång OS X på den där smärtfritt...
Bara en liten påminnelse, innan tråden drar iväg åt det hållet:
Vi diskuterar inte OSx86 här på 99.se.
/Mod
Snygg liten grej men vadå? Apple har ju iphone, de behöver inte göra nåt liknande de har ändå några av de bästa datorerna i världen. De var också de första som introducerade en bärbar med 17" skärm. Apple är stora inom teknologin. Inte för att jag inte skulle vilja ha en liten sony vaio men utan mac os x skulle jag inte klara mig
ps, att få in OSX på andra datorer än mac:ar är förbjudet enligt apple's OS licens. Det skulle ju va ett brott att bara lägga OSX på en PC ju, ska bara ligga på apple produkter.
och en lupp får man på köpet
jag såg att vi inte fick diskutera osx86.
Får man fråga vad det är och varför vi inte diskuterar det..?
Tack.
Därför att det skulle bli en "can of worms" att öppna upp.
Sök lite, det finns trådar i ämnet om varför där redan allt som behöver sägas har sagts.
Vi diskuterar inte heller piratad programvara, hur man knäcker program, serienummer till programvara eller hur man tillverkar helgen GHB själv
Vi kan ha väldigt roligt iaf ....
Därför att det skulle bli en "can of worms" att öppna upp.
Sök lite, det finns trådar i ämnet om varför där redan allt som behöver sägas har sagts.
Vi diskuterar inte heller piratad programvara, hur man knäcker program, serienummer till programvara eller hur man tillverkar helgen GHB själv
Vi kan ha väldigt roligt iaf ....
Men diskutera hackande av telefoner gör hejvilt. Då finns det liksom inga gränser för vad man får skriva.
Men diskutera hackande av telefoner gör hejvilt. Då finns det liksom inga gränser för vad man får skriva.
Snälla, inte det nu igen...
Forum-ledningen har rätt att sätta upp vilka regler de vill, och de har bestämt en policy:
Att det är ok att prata om jailbreak och upplåsning av iPhone.
Att det inte är ok att prata om OSX på icke-Apple-hårdvara.
Huruvida detta är rätt eller fel, bra eller dåligt, har redan diskuterats på andra ställen, och det känns ganska onödigt att dra även den här tråden i den riktningen.
Inlägg som kör vidare på det sidospåret kommer att raderas från den här tråden.
/Mod
Gilbert 2: Njae, MS kommer lägga all krut på Windows 7 nu... själv installerar jag det i helgen på jobbdatorn, kollegorna har det redan och tycker det är natt och dag jämfört med Vista. XP är för långt bak för att ens nämnas med gott mod... men så fanns det ju dem som körde Win98 tills långt inpå XP´s livstid.
Gilbert 2: Njae, MS kommer lägga all krut på Windows 7 nu... själv installerar jag det i helgen på jobbdatorn, kollegorna har det redan och tycker det är natt och dag jämfört med Vista. XP är för långt bak för att ens nämnas med gott mod... men så fanns det ju dem som körde Win98 tills långt inpå XP´s livstid.
Rykten säger att MS kommer att fortsätta att utveckla XP för netbooks och det är väl rimligt med tanke på att de återigen förlängt livstiden (till juni 2010).
Rykten säger att MS kommer att fortsätta att utveckla XP för netbooks och det är väl rimligt med tanke på att de återigen förlängt livstiden (till juni 2010).
Verkar lite kostigt att de skulle fortsätta med utvecklingen av XP med tanke på att det kommer en version av Windows 7 för Netbooks.
http://www.idg.se/2.1085/1.204830/windows-7-i-specialversion-for-minibarbara
Källan är www.News.com
Asus ska släppa en netbook med Windows 7 i år.
Asus ska släppa en netbook med Windows 7 i år.
När det gäller touch i Windows 7 så är jag faktiskt mycket tveksam, skulle det då även komma en tablet är jag även där tveksam.
Att applicera touch/ multi touch kan bli användbart på ett fåtal ställen i ett sådant operativ men inte över hela - därför tror jag att Apple kommer att gå en helt annan väg - nämligen att skapa en fortsättning kring det os som iPhone har, då kommer multi touch att bli användbart.
Därför tror jag MS skjuter rejält över målet.
Denna lilla sak skulle jag verkligen vilja ha.
Kommer inte Apple snart med något liknande blir det nog snart en sådan.
Frågan är om man kan krångla in OSX på den?
Tror att du kan börja packa för PC-resan, Apple kommer nog inte med något som den här på länge skulle jag tro. iPhone fyller behovet av en liten dator ganska bra just nu ev kan iPhone växa lite mot en tablet.
Tror att du kan börja packa för PC-resan, Apple kommer nog inte med något som den här på länge skulle jag tro. iPhone fyller behovet av en liten dator ganska bra just nu ev kan iPhone växa lite mot en tablet.
Ja om det kommer en något större produkt likt iPhone då är jag helt på, jag har ingen större lust att packa väskan och bege mig dit där man lätt kan få virus trots att man vaccinerat sig grundligt.
Den är svindyr (har inte sett svenskt pris, men lär ju bli >9000 kr), långsam och dessutom för liten (tycker jag).
Att betala nästan 10 lakan för en förvuxen PDA som tar 3,5 minut för att boota upp och öppna en webbläsare? Nej tack.
Det sägs vara jäkligt krångligt att installera om OS på dem också, p.g.a. av alla drivare som man behöver och som är svåra att hitta.
YouTube - Sony Vaio P Boot-up time on Vista (VGN-P70 @ 1.33GHz)
Är det bara jag som tycker att dom nya netbookarna är helt värdelösa? Min eee-peze är helt klart mitt sämsta köp någonsin. Totalt oanvändbar till något vettigt.
köpte en eee-pc 701 och är beredd att hålla med... ett av de sämre köp man gjort, den har tyvärr inte använts mycket, framförallt så tycker jag man begränsas väldigt av avsaknaden av cpu kraft och den lilla skärmen.. går ju inte ens att kolla på youtube och se hela höjden på filmen