Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det värt att köpa en hårdvaru-synth idag?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 01:43
Ursprungligen av Panyxd:

Steppa gör vettig musik! Klaviatura utan nästintill steppande kvant(fysik) genererar enkom ANARKI. Lämna det åt de döda punkkidsen från förr, nordsteds gamla ordjävlabok konstaterade att punk innebar värdelös person - jag minns nog!

Korrekt liveinput är någorlunda live val utav förprogrammerad slinga som skall spelas upp inom förprogrammerad intervall. CONFORM, ASSIMILATE!

Ha ha ha ahh assimilate! sicken låt

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-01-22 01:08

Kan vi göra en sticky av den här tråden kanske, kalla den "99musiks eviga synttjafsdiskussion" och slå ihop alla 384 trådar i ämnet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 09:50

Ableton Live... det suger ju hästb***e. Ableton's midihantering och midi editeringen får mig att tänka på 1991. Vi kör ett SoundScape system för HD och testat Ableton Live i ett år för midi men kommer nu gå tillbaka och köra Cubase SX4 igen.
Fast det kanske bara är hur vi använder programmet.

Mvh
Demokid

• Medlem
  • Mjölby
  • 2009-01-22 13:17
Ursprungligen av Demokid:

Ableton Live... det suger ju hästb***e. Ableton's midihantering och midi editeringen får mig att tänka på 1991. Vi kör ett SoundScape system för HD och testat Ableton Live i ett år för midi men kommer nu gå tillbaka och köra Cubase SX4 igen.
Fast det kanske bara är hur vi använder programmet.

Förmodligen!

Faktum är att just Live är perfekt för integration hård>mjukvara.
Jag gör det mesta på Monomachine/Machinedrum/Juno1 och spelar in spår för spår i Live. Sedan fortsätter den kreativa processen där. I Live kan man enkelt få något att byta skepnad totalt. Men det kanske är mest hur jag använder programmet
http://elektron-users.com/index.php?option=com_fireboard&Itemid=28&func=view&id=50455&catid=9 (mer om mjuk/hårdavuintegration)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 15:00

Svaret på frågan i rubriken blir: Ja.

Bevaka tråden