Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi slutat fungera

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min iPhone 3gs WIFI har helt plötsligt slutat fungera. Finns inga tillgängliga nätverk även om det ska finnas, ibland dyker hemmanätet upp en kort stund och sen försvinner det. Någon som varit med om något liknande? Vill helst slippa göra någon återställning av mobilen.

Kör en orginal, 2.2 version.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 02:16

Testat olika nätverk?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-25 10:12

Testat återställa alla inställningar på iphonen?

//Rob

Hej!

Ja jag har testat att återställa några gånger, utan att det gör någon skillnad. Problemet är att inga nätverk dyker upp i listan, inte heller om jag väljer "Annat..." och skriver in namnet hittas nätverket. Telias support tyckte jag skulle lämna in telefonen, men jag har verkligen ingen möjlighet att lämna ifrån mig den flera veckor då jag är utvecklare och använder den dagligen i mitt arbete.

Någon som har nån som helst idé om vad man kan testa?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-07 19:02
Ursprungligen av mmaarrttiinn:

Hej!

Ja jag har testat att återställa några gånger, utan att det gör någon skillnad. Problemet är att inga nätverk dyker upp i listan, inte heller om jag väljer "Annat..." och skriver in namnet hittas nätverket. Telias support tyckte jag skulle lämna in telefonen, men jag har verkligen ingen möjlighet att lämna ifrån mig den flera veckor då jag är utvecklare och använder den dagligen i mitt arbete.

Någon som har nån som helst idé om vad man kan testa?

http://www.99.se/1703685-post2.html

Uppgradera till 2.2.1 också.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-02-08 12:35

Vet inte om det är löst eller inte. Jag hade problem att mnin iPhone (2G) plötsligt inte kunde hitta mitt WLAN hemmavid, även om jag skrev in rätt namn, passwd osv så kunde den inte ansluta. Att starta om telefonen hjälpte inte heller. Det som hjälpte för min del var att starta om den trådlösa routern (hade ingen dator kopplad via WLANet när jag upptäckte detta på morgonen så kunde inte kontrollera om det var ett generellt problem eller om det var bara iPhonen just då.) Senare satte jag även vilken kanal som WLANet skulle jobba på, den var innan ställd på AUTO, efter det har det fungerat bra.

Vet inte om det hjälper eller ej, men kanske kan vara till någon nytta iaf

Tack för alla svar!!

Som jag tidigare skrev så dyker inga nätverk upp. I vanliga fall finns ett tiotal nätverk precis där jag befinner mig just nu, inte ens om jag skriver in namnet på nätverk jag känner till fungerar det. Har startat om routern, men i och med att jag inte kommer åt nåt nätverk är ju inte det problemet. Har senaste 2.2.1 mjukvara.

Idag ploppade nätverksikonen upp en kort stund och jag kom åt mitt nätverk, efter några sekunder försvann den igen. Några idéer?

Samma här, fick en ny Iphone pga rep idag, men den hittar inga trådlösa nätverk, det funkar på datorer.
hittade mitt nätverk en gång men kunde inte ansluta, sen försvann allt igen.... Har startat om, restorat å gud vet vad...finns det någon lösning?
3G 2.2.1

Samma problem här med att wifi slutade fungera med 2.2.1. Tipset om att stänga telefonen, ta ur sim-kortet och starta telefonen gjorde att wifi fungerade i ca 10sekunder. Telefonen-i-frysen-varianten känns inte som någon vidare bra lösning. Det är nog bara att vänta på en fix från apple om man inte vill gå igenom proceduren att byta ut telefonen.

Mer på Apple Discussions: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1892636&tstart=0

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 02:38

Jag har detta problem med min 3G 16G version 3.0.1

Att ta ut sim-kortet funkar inte. Var det nagon som kom pa nagon losning forutom frysen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-17 07:00
Ursprungligen av eskilos:

Jag har detta problem med min 3G 16G version 3.0.1

Att ta ut sim-kortet funkar inte. Var det nagon som kom pa nagon losning forutom frysen?

Kan ju börja med att uppgradera till 3.1.3

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 08:32
Ursprungligen av zappee:

Kan ju börja med att uppgradera till 3.1.3

Jag har jailbreakat sa 3.1.3 ar savitt jag forstatt inte att tanka pa. Gar det att uppgradera till valfri lagre niva? Det hade ju kunnat vara vart att prova i sa fall.

Inga av tipsen i traden har hjalpt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-23 10:22
Ursprungligen av eskilos:

Jag har jailbreakat sa 3.1.3 ar savitt jag forstatt inte att tanka pa. Gar det att uppgradera till valfri lagre niva? Det hade ju kunnat vara vart att prova i sa fall.

Inga av tipsen i traden har hjalpt.

Vad jobbigt det är när en tråd kapas.. Hur som helst här är summeringen för både 3G och 3GS.
Installera först pushfixen, resetta nätverksinställningarna 20 ggr. Fungerar det fortfarande inte så...

3G: kör du på fw 2.x och det är en svensksåld telefon kan den med all sannolikhet nu låsas upp legalt, dvs den är över 1 år gammal. Gå till supportsidorna på apple.se och knappa in serienumret, omfattas den inte längre av garanti så låser du upp den i operatörens butik. Sedan återställer du den till 3.1.3 och jag vill nog lova att wifi kommer att fungera. Jailbreaka den sedan med Redsn0w. Inte med Blackra1n.

Är den inte upplåsningsbar eller låst till annan operatör så återställer du den med SHIFT/Option Restore till 3.1.2, testar wifi, jailbreakar med Redsn0w och låser upp med Blacksn0w. Inom kort kommer även en hackad version av Blacksn0w som låser upp baseband 05.11.07 på fw3.1.3

3GS: förutsatt att du sparat ECID SHSH via Cydia så återställer du den till 3.1.2 med Sauriks metod och testar wifi. Sedan jailbreakar du med med Redsn0w. Inte med Blackra1n.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 23:09
Ursprungligen av FreddeB:

Är den inte upplåsningsbar eller låst till annan operatör så återställer du den med SHIFT/Option Restore till 3.1.2, testar wifi, jailbreakar med Redsn0w och låser upp med Blacksn0w. Inom kort kommer även en hackad version av Blacksn0w som låser upp baseband 05.11.07 på fw3.1.3

Källa? geohot verkar jobba på PS3. DevTeam väntar säker på att Apple ska släppa nästa version utav iPhone OS först vilket blir någon gång i sommar.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 15:21

Tack för hjälpen Fredde! Men!

Ursprungligen av FreddeB:

Är den inte upplåsningsbar eller låst till annan operatör så återställer du den med SHIFT/Option Restore till 3.1.2, testar wifi, jailbreakar med Redsn0w och låser upp med Blacksn0w. Inom kort kommer även en hackad version av Blacksn0w som låser upp baseband 05.11.07 på fw3.1.3
.

Körde på ovanstående, eftersom jag köpt telefonen på motsvarande blocket i frankrike och den fortfarande verkar ha garanti.

Även om jag dök på en del annat strul så fick jag igenom så att jag nu har 3.1.2, men det har inte hjälpt för Wi-Fi. Om man kollar på tråden nedan så får man inte intryck av att 3.1.3 skall göra någon skillnad heller.

Apple - Support - Discussions - No Wifi after iPhone 3.1 upgrade ...

Intrycket jag själv får är att det verkar handla om någon form av blandning av ett mjuk, - och hårdvarufel, där mjukvaran får telefonen att dra mer energi, därmed ökar temperaturen och hårdvarufelet löses ut.

Ska man låsa upp med blacksn0w utan att ha tillgång till Wi-Fi är detta (nedan) en bra länk, och jag kan tilllägga att man bör deleta .plist filen på egen hand, istället för att låta DiskAid göra 'replace' på förfrågan (annars kan man inte starta om telefonen, den hänger sig). Märk även att man måste ha jailbreakat korrekt för att få åtkomst till root-katalogen nere i vänstra hörnet på DiskAid.

Unlock iPhone 3G 3GS Offline Blacksn0w Without WiFI Cydia | Blacksn0w

Så nu undrar jag närmast, om telefonen en gång är jailbreakad och upplåst, kan man då reklamera den, på andra sidan jorden (utan kvitto) om det är ett hårdvarufel (bor i australien för tillfället)?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-03-21 14:53

Har fått samma problem. Helt plötsligt slutade WiFi att fungera. Fick igång det tillfälligt när jag satt nära routern genom att aktivera och avaktivera flyplansläge. Kör på en 3G från Juni 08 (3.1.3)

Ursprungligen av bjark:

Har fått samma problem. Helt plötsligt slutade WiFi att fungera. Fick igång det tillfälligt när jag satt nära routern genom att aktivera och avaktivera flyplansläge. Kör på en 3G från Juni 08 (3.1.3)

Och du har testat alla tips i tråden?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 23:37

Bra att andra också jobbar vidare på att knäcka iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 17:01

Du skall inte lämna in en jailbreakad telefon, återställ den först till orginalskick. Huruvida franska operatörer kräver kvitto... tja du, en spontan gissning är JA

1
Bevaka tråden