TJenare!
Jag läste härom veckan i någon teknik tidning (har för mig det var M3) men inte säker.
Om att det inom kort kommer finnas portabla SMIDIGA wifi produkter att köpa. vi snackar bärbart ala ha i bakfickan/innerfickan på jackan.
Med andra ord en liten batteridriven/uppladdningsbar manick som man bara slänger in ett 3G kort i och sedan skickar den ut ett konstant litet wi-fi nät i ens omgivning som man kan koppla upp sig mot. Förutsatt att du har täckning.
Detta låter för mig helt otroligt praktiskt och att ingen kommit på det innan.
Det finns ju redan usb donglar till bärbara datorer etc. Men dessa är alltid beroende av en dator och ett usb uttag. Samt har en tendens att vara rätt värdelösa och krångliga att konfigurera (jag vet då jag supporterat skiten)
Men för mig som iPod touch ägare så skulle det vara extra praktiskt då jag om vartannat lessnar på att knalla runt i stan och leta efter öppna nätverk så fort jag vill kolla någonting.
Problemet är att hur jag än letar och frågar i diverse teknik kedjor så har ingen hört talas om det och det närmaste jag kommit är nån sladd driven belkin skit.
Vet NÅGON om en pryl som denna har släppts och vart man kan köpa den, eller om det är på G och kommer att gå att köpa snart?
Tacksam för svar!
PS. När jag ändå är här, det finns en app att ladda ner för typ 7 spänn som enligt utsago ska förbättra ipodens möjligheter/fungera bättre än den inbyggda funktiionen, till att hitta öppna wifi nät. Det få recenssioner som finns säger att den ska va värd pengarna, men innan jag testar tänkte jag kolla om någon här har testat och har några åsikter om den?
/Emanuel