Hallå. Har letat runt på forumet efter liknande problem men inte hittat något som hjälpt.
Jag har skaffat en Macbook samt en Airport Express, att få internet att fungera på Macen via airport var inga problem. Men jag kommer inte ut på nätet med min flickväns PC.
Bor i studentlägenhet i GBG vilket innebär att jag får internet via LAN med fast IP-adress.
HAr ställt in airporten på "Dela en allmän IP-adress" samt ställt in intervallet av adresser. PC'n verkar få kontakt med nätverket men fastnar vid "Nätverksadress erhålls".
I Pc'ns trådlösa nätverksanslutning har "erhåll en IP-adress automatiskt" och "erhåll adress till DNS-servern automatisk" klickats i.
Jag prövade med att i Airport-verktyget fylla i en statisk IP-adres till PCn (skrev då in PCn dator namn i airporten samt skrev i den statiska IP-adressen i PCns egenskaper för TCP/IP). Då verkade det funka, då fick jag medelandet i PCn att jag var ansluten, men kunde ändå inte komma ut på internet.
Börjar bli j-vligt trött på att dra ut ethernet-kabeln varje gång flickvännen vill skicka ett mejl från sin dator.
Hjälp...