Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
För min del är det tveklöst min kära lilla MEK! Förstår inte hur jag kunde göra musik utan den...
(Fast en PEK vore kanske ännu bättre om man fick fritt val även bland sånt man inte äger.)
en fizmo och en sackosäck att landa på när man dimper ner på jorden igen... eller en batteridriven schrittmacher med en blofelt å leka med på planet...
Är inte detta samma fråga som:
- Vilken synt skulle du ta med till en öde?
- Om du bara fick ha en synt, vilken skulle du välja?
- Vilket är din favoritsynt?
- Vilket är världens bästa synt?
För att kunna få trummor, sequencer och allt annat som jag behöver för att göra en låt så hade jag valt en modern workstation.
Jag utgår från att paradiset är ett gôtt ställe så jag lämnar med varm hand mina Moogar här på jorden så mina efterkommanden har något att glädja sig åt i jämmerdalen.
/RtMI (Agnostiker - så det skall bli spännande att se vad som händer...)
Helst skulle man nog ta med en fullständigt obegriplig tingest eftersom man har lite "tid på sig" att lära sig den. Men det blir nog ARP-2600 den går det att ha skoj med den. Fast då måste man ju få med sig en arp seq och kanske några fler moduler oxå. Räknas det i så fall fortfarande bara som en synt? Annars blir det Pro One om man inte får ta med seq.
Undrar om de har 220 i himmelen?
I helvetet har det ju garanterat högspänning, de måste ju hänga med i tiderna, man kan ju inte köra med eldgafflar och sträckbänk 2009?
Fan den var svår... vilken av mina synthar skulle jag ta med mig till förhoppningsvis himlen. Men okej... jag är en analogkille... jag skulle inte ta med en vintagesynth, den skulle jag nog tröttna på för snabbt.
Jag skulle nog välja Andromeda A6... den ger så jävla mycket. *fan nu hamnar jag i hel****t
Något batteridrivet och hållbart, beroende på vilken altitud vi räknar himlen. Och med stora tangenter då man antagligen behöver ha en tjock dräkt på sig på den höjden.