Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Satt och funderade häromdan på det faktum att man egentligen har på tok för många burkar som antingen är rena samplers eller som kan sampla ljud på något sätt. Jag använder personligen bara en utav mina 4 burkar med denna möjlighet till att sampla och köra upp samplade ljud på (två utav de andra har andra syntesmetoder och den tredje är en ren sampler som just nu inte används).
Finns här några rediga "sampler-holics"? Hur många samplare har ni?
Jag har en mjuk gratissampler, där jag har lagt upp bibliotek för de trumsamples jag har.
Sen har jag en hård, där jag brukar sampla det som behövs för tillfället.
Det finns ingen ljudkänsla att skriva vykort över i de två samplers jag har (TX16w och pappersKorg KP3), därför vill jag ha en till! Eller näe, två.. tre!
2 st e4k,e4platinum,3st EIII.EII+HD.prophet 2000.prophet 3000,esi4000,dp1x,mpc 4000
EIIIorna är av varierande skick,har dock en extra till låns som är i toppskick.
Har lyckats skära ner på samplerinnehavet:)
Annars brukar jag samla på mig alldeles för många, oftast Akai-burkar.
Just nu får det räcka med min MV8800 och s1000KB (används som litet och smidigt midi-klav.)
har 2 kvar, skulle dock gärna ha en 3:e som iså fall vore en s900.
mpc2500 och s3000XL (med fx-kortet)
har haft 17st sammanlagt (och 7 på samma gång !!!)
blev lite rädd för mig nu när jag insåg mängden
Har eller har haft följande:
*Akai s950 x 2
*Akai s1000 x 2
*Akai s1100 x 2
*Akai s3000XL x 3
*Akai s6000 x 1
*Akai MPC3000 x 1
*Akai MPC1000 x 2
*Akai MPC2500 x 1
*E-mu EMAX SE x 1
*E-mu ESI32 x 1
*Ensoniq ESP "classic" x 1
ensoniq EPS 16 +, Roland S-330, Korg es-1 mkII, Yamaha SU-10, Casio SK-1, och sedan man ju lägga in samplingar i lsdj till game boy, 142.2 sekunder sammanlagt i 4bit, 11468 Hz.
ensoniq EPS 16 +, Roland S-330, Korg es-1 mkII, Yamaha SU-10, Casio SK-1, och sedan man ju lägga in samplingar i lsdj till game boy, 142.2 sekunder sammanlagt i 4bit, 11468 Hz.
har en electribe-sampler och en mpc-1000, men jag samplar aldrig, bortsett från någon enstaka live-sampling med min gamla vaio-pc där jag loopar och förvränger i sound forge direkt. det är faktiskt enda gångerna jag tyckt sampling är kul
Köper gärna din s1000 om du vill sälja...pris lite beroende på hur mycket minne som sitter i....dra ett PM Har du en trasig eller defekt...let me know!