Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skrev i en annan tråd, men borde passa minst lika bra här:

För de av oss som har MobileMe är nu "Find My iPhone" och "Remote Wipe" aktiverat under Account. Det kräver dock självklart en iPhone med 3.0 för att fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 21:40
Ursprungligen av Capeman:

Skrev i en annan tråd, men borde passa minst lika bra här:

För de av oss som har MobileMe är nu "Find My iPhone" och "Remote Wipe" aktiverat under Account. Det kräver dock självklart en iPhone med 3.0 för att fungera.

grymt ! funkar riktigt bra!

Ursprungligen av 20hz:

grymt ! funkar riktigt bra!

Kul att höra!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-15 09:26

Är det nån som vet nått mer om "meeting invitations" ?

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-06-15 20:34

Ni vet att man redan kan tanka det va? Kanske inte är lagligt men det fungerar iallafall! Man behöver inte aktivera eller någonting. Allting fungerar perfekt hittills, inge problem med MMS eller tehtering.

Man ser nu även batteriet i procent!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 00:00
Ursprungligen av Orr3:

Ni vet att man redan kan tanka det va? Kanske inte är lagligt men det fungerar iallafall! Man behöver inte aktivera eller någonting. Allting fungerar perfekt hittills, inge problem med MMS eller tehtering.

Man ser nu även batteriet i procent!

Wherefrom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 08:12
Ursprungligen av lither:

Wherefrom?

Hur får man % vid batteriet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 08:23
Ursprungligen av 20hz:

Hur får man % vid batteriet?

Provat att klicka på batteriet uppe till höger?

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 08:33
Ursprungligen av Robo-X:

Provat att klicka på batteriet uppe till höger?

//Rob

händer inget alls

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 09:07
Ursprungligen av 20hz:

händer inget alls

Då är den funktionen i någon untermeny i inställningar.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 09:10
Ursprungligen av Robo-X:

Då är den funktionen i någon untermeny i inställningar.

//Rob

Letat

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-16 13:17
Ursprungligen av 20hz:

Hur får man % vid batteriet?

http://www.iphoneuserguide.com/apple/2009/04/08/iphone3g/iphone-30-comes-with-battery-percentage-meter/

Väldigt märkligt. Kört sedan beta 5 och nu GM och har inte den inställningen. inte heller tethering.
Kanske borde återställa som ny telefon istället för från backup... Men det hade varit jobbigt pga alla sms och sånt :S

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 13:54
Ursprungligen av Andreas Th:

Väldigt märkligt. Kört sedan beta 5 och nu GM och har inte den inställningen. inte heller tethering.
Kanske borde återställa som ny telefon istället för från backup... Men det hade varit jobbigt pga alla sms och sånt :S

För det mesta räcker det att återställa inställningarna på din iPhone. Då borde allt komma tillbaka. Men det kanske är vissa saker som inte kom med i GM.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

För det mesta räcker det att återställa inställningarna på din iPhone. Då borde allt komma tillbaka. Men det kanske är vissa saker som inte kom med i GM.

//Rob

Hjälpte inte för batteristatus, däremot för tethering. Eller halvt, inställningen försvinner igen när man provar ansluta till telefonen från datorn, haha.

Får testa när den släpps till icke-utvecklare imorgon och se om det blir någon skillnad, annars blir det väl ställa in som ny lur.

Tack för rådet iaf

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-06-16 22:16
Ursprungligen av Andreas Th:

Väldigt märkligt. Kört sedan beta 5 och nu GM och har inte den inställningen. inte heller tethering.

Enligt en kommentar längre ned ska tydligen procent bara gälla för 3Gs och inga tidigare modeller.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-16 13:34

finns inte där.
jag fick % men kompisen fick inte det..... Jag hade iof ett app till 2.2 som gjorde att jag hade %.

Ursprungligen av Orr3:

Ni vet att man redan kan tanka det va? Kanske inte är lagligt men det fungerar iallafall!

Jag läste att 3.0 för iPhone 3G S fanns ute på Apple servrar redan, men det ska man förstås inte köra in på en äldre telefon. Har det kommit ut 3.0 även för gamla iPhones nu, eller?

Om metoden är att hitta det på en viss svensk bittorrent-tracker så är det inget vi bör gå in på närmare här. Men om det däremot finns ute på Apples egna servrar är det en annan femma.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-06-16 01:21
Ursprungligen av Adrian B:

Jag läste att 3.0 för iPhone 3G S fanns ute på Apple servrar redan, men det ska man förstås inte köra in på en äldre telefon. Har det kommit ut 3.0 även för gamla iPhones nu, eller?

Om metoden är att hitta det på en viss svensk bittorrent-tracker så är det inget vi bör gå in på närmare här. Men om det däremot finns ute på Apples egna servrar är det en annan femma.

Yes finns på en viss svensk bittorrent-tracker som det har stått mycket i nyheterna om nu på sistone.

Denna release kommer från apple så det är inte olagligt att ladda ner den om du är en Developer eller BETA-testare, har funnits på apples servrar från slutet av WWDC men nu har någon även lagt upp den för allmänheten.

Senast redigerat 2009-06-16 02:05
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-06-16 00:54

Jag testar just nu nya 3.0 på min iPhone 3G och jag kan säga att det är snabbt, Mycket snabbt

Tex kameran har jag alltid tyckt varit alldeles för långsam. Både i uppstart och i mellan bilderna. Jävlar vilken fart det blev nu :)!!!

Sen är internet delningen mycket bättre än väntat
Lyckades komma upp i 3,1mbit via 3G och usb-koppling
Sen är Spotlight guld värt!

Jävlar vad jag längtar till onsdag nu, när alla program med push mm släpps :D!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-16 12:41
Ursprungligen av f-our1:

Jävlar vad jag längtar till onsdag nu, när alla program med push mm släpps :D!

Flera program har ju redan släppts med 3.0-kompabilitet (Tap Tap Revenge 2 t ex har push notification-stöd).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-06-16 01:04

Yes!
Man kan se hur långa samtal man har haft med vem
Hittar mer och mer godsaker

Även på samtal gjorda innan man la in 3.0 GM. Det är ju något man verkligen saknat. Ska man tex skriva upp sina jobbsamtal är det ju toppen.

Ursprungligen av f-our1:

Yes!
Man kan se hur långa samtal man har haft med vem
Hittar mer och mer godsaker

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-16 09:45

Vad jag blir AVUNDSJUK

Jag vill också uppdatera min iPhone och det känns som om det är ALLDELES för lång tid att vänta ytterligare ett dygn!

Berätta hur jag ska göra . . . snälla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 09:57
Ursprungligen av Eva:

Vad jag blir AVUNDSJUK

Jag vill också uppdatera min iPhone och det känns som om det är ALLDELES för lång tid att vänta ytterligare ett dygn!

Berätta hur jag ska göra . . . snälla

Att få tag på den innan ska du vara utvecklare, 99$ per år. Annars låna av någon annan men sådant olagligt gör väll ingen här på forumet

Annars kommer den i morgon som sagt

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-06-16 10:12
Ursprungligen av 20hz:

Annars låna av någon annan men sådant olagligt gör väll ingen här på forumet

Alltså - jag är en väldigt ärlig tant. Normalt sett alltså . . .

Men det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att bli lite, lite olaglig i detta fall - om nu någon skulle vilja "låna ut" till mig. Låter nästan lite spännande att vara lite olaglig så här på äldre dar, undras vad som skulle kunna hända?

Hihi. Jag kan nästan se rubrikerna i min lokaltidning, Sundsvalls tidning. "Medelålders dam åtalad för att ha stulit upphovsrättsskyddat material"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-16 10:36
Ursprungligen av Eva:

Alltså - jag är en väldigt ärlig tant. Normalt sett alltså . . .

Men det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att bli lite, lite olaglig i detta fall - om nu någon skulle vilja "låna ut" till mig. Låter nästan lite spännande att vara lite olaglig så här på äldre dar, undras vad som skulle kunna hända?

Hihi. Jag kan nästan se rubrikerna i min lokaltidning, Sundsvalls tidning. "Medelålders dam åtalad för att ha stulit upphovsrättsskyddat material"

haha.... eftersom ingen vet om gm som släpptes den 8e är den som släpps i morgon så kan jag nästan lova att det är bäst att vänta en dag

Det står hur du ska göra i Orr3s inlägg ovanför.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 10:28

OT!
Det finns ju en öppen anstalt utanför Sundsvall. Det blir väl där du får sitta

Yes!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-16 11:53

Finns det nån komplett lista med allt nytt i 3.0?

Bevaka tråden