Blev det någon Express sen...? Funkar den bra?
Med risk för off-topic och utnyttjande av Epoxus tråd har jag också några kluringar inför mitt eventuella AirPort Express-köp...Har en MacBook (den vita, 2,2 GHz Core 2 Duo, 4GB Ram) som jag vill kunna koppla upp mot nätet trådlöst men även en PS3:a som jag också vill kunna koppla upp.
Är grymt okunnig när det gäller nätverk och har några frågor:
- Är AirPort Express en skapligt bra/snabb router i jämförelse med andra liknande produkter i samma prisklass?
- Eftersom jag bor i ett litet studentrum på 17kvm är det inga större avstånd - är det stor skillnad i just internethastighet/prestanda mellan AirPort Express och den dyrare AirPort Extreme (men att AirPort Extreme har mer funktioner och därav priset)?
- Jag har bredband direkt ur väggen - är det bara att köra in ethernetkabeln i AirPort Expressen eller måste man ha ett modem "mellan" internet och AirPort:en?
- Kommer jag kunna ha den som accespunkt för PS3:an att komma ut på nätet med (för närvarande kör jag internet på PS3:an via MacBookens AirPort)
Om någon har koll på någon av mina frågor eller kan hänvisa mig till en mer passande tråd skulle det vara superschysst med ett svar!