Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Macbook - fläkten/hårddisk rusar

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har reset:at både SMC och PRAM..Det hjälpte inte! Det kan ju inte vara normalt att processorn ligger på 90°C? Den har fungerat bra ända tills för några dagar sedan.

Vet inte vad som är normalt beträffande temperatur men om den plötsligt börjat bli varmare så kanske du helt enkelt ska öppna upp datorn och se så den inte är full av damm?

Ja, det kan vara en bra idé!

Jag testade att öppna datorn och blåsa ut allt damm, datorn går fortfarande varm och fläkten rusar fortfarande!? Hur göra? Några idéer?

En anledning till rus på fläkten och att hela datorn blir segare KAN vara att den indexerar hårddisken med Spotlight.
Detta händer efter typ systemuppdateringar och andra större saker.

Så, du som får fläktrus, ta det lugnt först, det KAN vara som så att det bara är en indexering som pågår.
Kolla uppe i menyraden vid spotlight-förstoringsglaset om det står "indexerar..."

Gör sedan en reset av SMC i maskinen, du hittar hur i inläggen ovan (tack iPhone77).

Man kan också kolla att starta i felsäkert läge. Även skapa en ny användare och logga in som den (kvartsår felet? Inte?).

program som SMCFanControl kan vara nyttiga, även köra Apples HW-Test kan vara nyttigt.

För den VANE vid skruvande rekommenderas iFixit, men är du ovan vid sånt här - lämna in.

Jag misstänker att det var ett virus(!), MacBook:en funkar bra efter installation av SL.

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2012-02-01 23:02
Ursprungligen av Whiteface:

Jag misstänker att det var ett virus(!), MacBook:en funkar bra efter installation av SL.

Bara att gratulera, då är du först i världen med att få ett virus för OS X.

Jag kunde till slut ens använda Youtube på min MacBook, den kraschade konsekvent efter en liten stund. Att öppna och blåsa ur hjälpte lite men den egentliga orsaken var en "applet" som fick för sig att ta hela processorkraften.
Som sista utväg blåste jag hårddisken och installerade om allt. nu är den tyst!

Bevaka tråden