Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa synthen 8o)

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-09 13:04

Det borde jag ju tagit - hade en D20 som första synt många år och kunde den utan och innan, men har inget minne av att jag lyckades få fram så fett chorus på den. Dax att dra fram nån gammal bandinspelning för lite nostalgilyssning tror jag.

Jag och en kompis satt och gjorde värsta Oberheim-feta filtersvepen med en Roland MT-32 en gång. Helt klart underskattade maskiner. Blir sugen på en D-50 nu

@Kroffe: Chorus har den ju inte heller, det ligger i ljudprogrammeringen och ping-ponget ihop. Vissa av ljuden i demot använder alla 32 parts för en enda ton för att få det så tjockt.

Jag hade gärna haft en D70 för att se vad den kan egentligen. D-50'n gillar jag, men den har ju inte alla finesser som de senare modeller fick.

• Medlem
  • International user
  • 2009-05-09 21:40

Däremot har den väl just chorus och även PWM (D-50:n alltså) och säkert mer som jag inte kollat upp.

Annars kan jag bara säga att de där D-10-ljuden och alla låtar som du gjorde med den helt klart gav den ett rosa skimmer som gjorde att D-110 blev min andra inköpta synt.

Lyssnade som först nu och kan säga 2 saker. Korg DW låter det inte tillstymmelse till, har ju haft en DW sen 1990-91 och kan den i sömnen.
Dock svårt att höra att det är en D-synth, fast vid 0:30 hör man de typiska stråkarna från en D110.

Bevaka tråden