För ett par veckor sedan ominstallerade jag min powerbook G4, efter 5,5 års användande.
Nu när jag ska göra om inställningarna har jag fått problem.
När jag skulle hitta mina gamla foto, som jag har på en extern hårddisk, var det ju bara att klicka på alt-knappen i samband med att jag startade iPhoto. IPhoto library-mappen låg ju så fint kvar.
Men se med musiken var det annorlunda. Musiken jag köpt via iTunes och importerat själv har alltid hamnat direkt under musikmappen på den externa hårddisken. Precis som på en pc. Något musikbibliotek av typen iPhoto library har inte existerat, och jag vet inte om det borde ha gjort det heller. Itunes har fungerat fläckfritt ändå.
När jag nu ska använda samma tillvägagångssätt för inställningarna i iTunes som för iPhoto, kan den således inte hitta något musikbibliotek.
Det konstiga är att jag förmodligen överfört både bilder och musik på samma sätt från datorns hårddisk till den externa hårddisken. Resultatet blev dock olika, fotona ligger i ett Library men det gör inte musiken.
Så vad gör jag nu? Hur får jag iTunes att hitta musikfilerna på den externa hårddisken? Och hur får jag in de låtar, jag köpt via iTunes efter ominstallationen, i samma mapp eller library som den "gamla" musiken, som jag hade innan ominstallationen?
Sist men inte minst, när jag köpte låtar från iTunes för första gången sedan ominstallationen igår, och därmed loggade in på mitt iTuneskonto igen, fanns där bara låtarna som jag just köpt. Borde inte alla låtar som jag köpt från iTunes finnas där på mitt iTuneskonto?
Hoppas det inte blev allt för komplicerat nu.
Mycket tacksam för svar
Mvh
KOL