Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Poisoned - Kazaa klient b.l.a

Tråden skapades och har fått 64 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Poisoned är ytterligare en klient för Kazaa närverket (Fasttrack) samt en del andra protokoll som: gIFT, openFT och Gnutella..

Den är mycket slimmare i sitt gränsnitt än t.e.x mlMac. Man kan t.e.x ställa in var ens temp filer skall vara.

Gränsittet påminner starkt om Aquasition. Skillnaden, förrutom att den stöder mycket fler nätverk, är att den även är helt gratis.

http://gottsilla.net/software.php?site=poisoned

(Hela programmet bygger på opensource)

Använt det c:a 5 sekunder och det känns redan många gånger bättre än mlMac, filerna "downloadar" ju faktiskt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 07:10

Yes!
Det här var ju mitt i prick!
Betydligt bättre än mlMac. Klasskillnad faktiskt.
Nu åker mlMac i papperskorgen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-22 15:52

Jag har nu lyckats finna problem även här...:rolleyes: Jag blir bara uppkopplad mot eDonkey och där finns visst bara en massa spammare vars filer inte existerar när man väl vill ladda hem dem. Hur gör jag för att koppla upp mig mot Kazaa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 16:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Jag har nu lyckats finna problem även här...:rolleyes: Jag blir bara uppkopplad mot eDonkey och där finns visst bara en massa spammare vars filer inte existerar när man väl vill ladda hem dem. Hur gör jag för att koppla upp mig mot Kazaa?

Du har verkligen otur!
Jag tror Säpo har satt en blockering på din dator.

För mig fungerar det perfekt.

Klockren!

Fast bara för att ladda ned open source förstås...
:rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 16:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Klockren!

Fast bara för att ladda ned open source förstås...

Of course! :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Jag har nu lyckats finna problem även här...:rolleyes: Jag blir bara uppkopplad mot eDonkey och där finns visst bara en massa spammare vars filer inte existerar när man väl vill ladda hem dem. Hur gör jag för att koppla upp mig mot Kazaa?

Öhh... Poisoned har inte stöd för eDonkey ännu...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-22 17:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Öhh... Poisoned har inte stöd för eDonkey ännu...

Inte? Vad är det då för filer som är märkta med ett grönt litet "e" (samma symbol som eDonkey i mlMac)???:confused:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 17:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Inte? Vad är det då för filer som är märkta med ett grönt litet "e" (samma symbol som eDonkey i mlMac)???:confused:

Det är inte den gröna Kazaaloggan du menar?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-22 20:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Det är inte den gröna Kazaaloggan du menar?

Jovisst! Fastrack är ju Kazaa...:rolleyes: Dock: det går väldigt långsamt. Och de saker som ligger under Gnutella är helt omöjliga att ladda hem. Suck!

Senast redigerat 2003-07-22 23:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 20:49

Du ser ju på förstasidan vilka nätverk som är tillgängliga.
Fasttrack är Kazaa.

Klart bättre än mlMac, mycket bra program. Saknar egentligen bara en Preview-funktion.

(Laddade nyligen ner en ny, helt okommersiell, film om framtidsmaskiner som krigar mot människorna men det visade sig vara något helt annat... 700MB på ADSL)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2003-07-22 22:52

Man blir lite "förvånad" ibland. Eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 00:11

Det här programmet verkar ju vara jättegrymt! Jag lyckades ladda ner en ganska ovanlig låt på första försöket i ca 4 KB/s med vanligt modem! Hoppas det inte bara är min vanliga nybörjartur...

Gränssnittet var ju bättre än mlmac, fast inte lika logiskt som Aqusition.

Tråkigt att man inte kan Previewa en låt, den funktionen använder jag ofta, men det kanske kommer i nästa version.

Tillägg: Min internetuppkoppling kopplades ner plötsligt så att nerladdningen avbröts. Men när jag kopplade upp igen fortsatte den ladda ner! Jätebra! Varje gång detta händer brukar det vara helt kört om man laddar ner nåt.

Senast redigerat 2003-07-23 00:29
  • Oregistrerad
  • 2003-07-23 00:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Klart bättre än mlMac, mycket bra program. Saknar egentligen bara en Preview-funktion.

(Laddade nyligen ner en ny, helt okommersiell, film om framtidsmaskiner som krigar mot människorna men det visade sig vara något helt annat... 700MB på ADSL)

Vad heter filmen som du skulle ha tankat?
Men så brukar det ju vara på kazaa, när det gäller film, apps, spel osv? Det är vad jag har hört från mina pc-polare iallafall...

/ freeze

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Klart bättre än mlMac, mycket bra program. Saknar egentligen bara en Preview-funktion.

(Laddade nyligen ner en ny, helt okommersiell, film om framtidsmaskiner som krigar mot människorna men det visade sig vara något helt annat... 700MB på ADSL)

700 mb porrbilder i en maskerad zip-fil?

Filmen brukar förkortas med en bokstav och en siffra och har en stor stark österrikare (tror jag) i huvudrollen.

Denna gången var det inte porr jag fick ner (tyvärr kanske) utan en fransk film som inte verkade allt för bra. Fin kvalitet dock för en 700MB fil med nästan 2 timmar film. Jag har bara svårt att fatta varför man skulle vilja lägga upp skräp med annat namn. Det tar ju bandbredd från deras egen uppkoppling.

Om man vill titta/lyssna innan nerladdningen är klar ska man ändra "incomming"-mappen till en som inte börjar med punkt, vilket gör den osynlig. Sedan kan man via Findern försöka kolla på början av filen.

  • Medlem
  • 2003-07-23 10:28

Jag förstår inte varför alla tycker att det här programmet är bättre än mlMac. mlMac ger ju också tillgång till Kazaa, men även till eDonkey vilket innebär mycket fler träffar än i Poisoned. Om man söker efter "Bob Dylan" i Poisoned hittar man en massa mp3-filer, medan samma sökning i mlMac ger dessa mp3-filer _och_ en massa andra filer - filmer, RAR-arkiv med samlade verk etc, etc... Min slutsats är att mlMac fortfarande är helt överlägset och dessutom smidigare tack vare det snygga webbgränssnittet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 10:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
(Laddade nyligen ner en ny, helt okommersiell, film om framtidsmaskiner som krigar mot människorna men det visade sig vara något helt annat... 700MB på ADSL)

Du menar den där Termit 3 va?
Den handlar om genmanipulerade termiter som åker tillbaka i tiden för att rädda bönsyrsornas framtid.

Citat:

Skrevs ursprungligen av viol
Jag förstår inte varför alla tycker att det här programmet är bättre än mlMac. mlMac ger ju också tillgång till Kazaa, men även till eDonkey vilket innebär mycket fler träffar än i Poisoned. Om man söker efter "Bob Dylan" i Poisoned hittar man en massa mp3-filer, medan samma sökning i mlMac ger dessa mp3-filer _och_ en massa andra filer - filmer, RAR-arkiv med samlade verk etc, etc... Min slutsats är att mlMac fortfarande är helt överlägset och dessutom smidigare tack vare det snygga webbgränssnittet.

Håller med. I MLMac så får jag t.e.x ner saker i den "smalare" kategorin. Som t.e.x QiGong filmer, böcker o.s.v

Fast snart kommer det även eDonkey stöd till Posioned, och då vetfan om MlMac är lika attraktivt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje

Tillägg: Min internetuppkoppling kopplades ner plötsligt så att nerladdningen avbröts. Men när jag kopplade upp igen fortsatte den ladda ner! Jätebra! Varje gång detta händer brukar det vara helt kört om man laddar ner nåt.

Det är för den skapar temp filer. Så kan du ladda ner småchunks från olika källor. En bit av filen där, en annan bit från någonannanstans. Till skillnad mot t.e.x FTP, då du laddar rakt av från början till slut (av en fil)

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 11:05

grymt, men jag hittar fortfarande inte lika mycket som mina kära pc-vänner..
Och, en funktion jag saknar, är att kunna filtrera efter filtyp. Som exempel:
Jag skulle leta efter en demo :rolleyes: av apples nya program Soundtrack. Men söker man på soundtrack så får man upp tusen olika mp3or med soundtrack i namnet.. Inget demo dock..
Hade man kunnat välja typ "application" eller "compressed" eller nåt, så hade jag sluppit det problemet..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-28 11:13

Men det kan du!
Klicka på sök och gå upp till View följt av Customize Toolbar.
Där drar du menyn Realm till efter sökfältet.
Sedan kan du ju även filtrera din sökning uppe till vänster.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 13:36

aah, cool.. jag har inte utforskat programmet så grundligt som jag kanske borde gjort.. tack mannen!

Mitt poisoned har slutat fungera (på mitt konto, inte de andra)... Verkar inte kunna starta giFT-deamonen...

någon som har tips?

Det står "starting giFT" men inget händer. Klickar jag på connect säger den att jag skall "make sure gift-deamon is running"...

  • Oregistrerad
  • 2003-07-28 19:18

vad innebär det när det är opensource?

Citat:

Skrevs ursprungligen av garp
vad innebär det när det är opensource?

Att källkoden är öppen för var och en att förbättra. Och att det är ickekommersiellt, i princip.

Citat:

Skrevs ursprungligen av scooterbabe
Mitt poisoned har slutat fungera (på mitt konto, inte de andra)... Verkar inte kunna starta giFT-deamonen...

någon som har tips?

Det står "starting giFT" men inget händer. Klickar jag på connect säger den att jag skall "make sure gift-deamon is running"...

Fel fixat: tog bort gift.conf som ligger i en undermapp till application support

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-29 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Arvidsson
Filmen brukar förkortas med en bokstav och en siffra och har en stor stark österrikare (tror jag) i huvudrollen.

Denna gången var det inte porr jag fick ner (tyvärr kanske) utan en fransk film som inte verkade allt för bra. Fin kvalitet dock för en 700MB fil med nästan 2 timmar film. Jag har bara svårt att fatta varför man skulle vilja lägga upp skräp med annat namn. Det tar ju bandbredd från deras egen uppkoppling.

Hur konstigt det än låter så kanske det inte var avsiktligt:

OpenNap använder den exakta filstorleken för att gruppera ihop filer som bör ha samma innehåll, vilket antagligen dessa gör också. Det ökar antalet träffar eftersom det räcker med att en av filerna du vill ha har rättstavat namn... Risken att två långfilmer på c:a 700M ska vara på byten exakt lika stora är liten, men finns ändå

Förmodligen är detta vad som har hänt. Jag har varit med om det med musikvideor och låtar, men aldrig stora filmer. Eller så är det någon som jävlats för att få komma in i ett DC-nätverk. Jag klandrar dem inte...

Bevaka tråden