Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösenord försvunnet i cyberrymden

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
en uppdatering från Tiger till Leopard gjorde att alla inställningarna till Mail fick ändras. MEN! Olika inställningsförslag från server- och internetleverantör gjorde inte bara att Mailen aldrig kom i gång men att i gengäld försvann hela Master Password, alltså lösenordet till hela datorn i cyberrymden. Inga programnedladdningar, inga justeringar, ja, t o m ett desperat försök till om-installering av hela OS: allt kräver det försvunna lösenordet.
Tacksam för katastrofhjälp!

Ovanstående inlägg låg under "Personliga presentationer", där det inte passade så bra, så jag flyttade det hit till "Mac OS X" i stället.

/Mod

Jag tolkar det som att du inte har något fungerande lösenord för administratörskontot på datorn? I sådant fall.
1. Starta upp från Mac OS X-installations CD'n.
2. Efter att du har valt språk ska du kunna välja "Återställ lösenord" via verktygsmenyn längst upp. Där kan du ställa in ett lösenord för administratörskontot.
3. Ändra lösenordet och starta om datorn.

Nu vet jag inte hur pass van datoranvändare du är. Men många gånger som jag har hjälpt till med bortglömda lösenord så har användaren inte ställt in något lösenord alls på administratörskontot. Har du provat att inte skriva in något lösenord när OS X vill ha det och bara tryckt "OK"?

1
Bevaka tråden