Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som tänker vänta halva natten

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi Göteborgare som tänker sitta och vänta utanför ngn Teliabutik.

Skall vi komma överens om VILKEN Teliabutik och när och vilka som skall träffas ?

Kunde ju vara kul att vänta tillsammans ...

Jag tänker hänga utanför ngn Teliabutik från 05:00....

frågan är VILKEN då, vilka hänger på?

Allt annat i tråden OM iPhone, abbonemang, åsikter om Telia osv tar vi i ANDRA trådar.

Varför inte samtidigt komma överens om en hashtag så att vi kan twittra ihop alla vi som väntar i olika köer runt om i Sverige? Något istil med #GSSWE eller så:)

Jalle, som kommer att köa i Luleå

Vi som tänker ståi kön

Direkt citat från Telias blog:
"Vill man ha den 31 juli men inte vill ha förköpserbjudandet får man hålla tummarna att det finns telefoner kvar i Telias butiker. Annars kanske man får förbereda sig på att det tar ett par dagar."

Skrämmande!!!!:confused:

OM jag kommer blir det Nordstan; väderoberoende. De öppnar 07.00.

Ursprungligen av Leftrustle:

OM jag kommer blir det Nordstan; väderoberoende. De öppnar 07.00.

BRA! Ngt konkret. Tycker det låter bra.

Då har vi en plats.

Vilken tid ?

Ursprungligen av Goflorp:

BRA! Ngt konkret. Tycker det låter bra.

Då har vi en plats.

Vilken tid ?

5.00 lät vettigt. Förutsätter att de andra i familjen släpper iväg mig på sådana galenheter utan att jag hycklas i all evighet Men företagskortet är polerat! Hade förhandsbeställt om de inte krävt fastkostnadsabbonemang...

OK, jag tar med hopfällbar campingstol och sätter mig där.

Ngn som vet om man kan få probem med vakt/polisen om man gör så?

Gågatan öppnar inte förrän 05.30 såg jag nu. Borde väl inte vara problem att sätta sig där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-21 19:42

Det ska inte vara några problem. Uppför man sig och helt enkelt säger varför man är där så de snarare le lite åt er och gå vidare

Jag hänger på om Goflorp fixar så att jag kan köpa den kontant med 12månaders bindningstid på ett fastpris abonnemang

Jag kommer stå i kö i god tid. Har inte bestämt någon speciell butik. Det är nog bra att ringa och fråga innan om de har några inne. Så får man sitta där det finns flest.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag kommer stå i kö i god tid. Har inte bestämt någon speciell butik. Det är nog bra att ringa och fråga innan om de har några inne. Så får man sitta där det finns flest.

Ja, man får försöka knata in på eftermiddagen och se om man kan luska lite om de har några i lagret...

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag hänger på om Goflorp fixar så att jag kan köpa den kontant med 12månaders bindningstid på ett fastpris abonnemang

Lovar du hålla tätt så.... (tänke på ditt nick)

Maoahahahahaha - I'm Evil......

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-22 01:15

Flyttade tråden till rätt underforum.
/Admin

Tack kainen, det är självklart här den skall ligga.

Ni som föreslår Twitterkanal etc, gör gärna det. Själv kan jag nog inte va med - iPhonen som jag behöver för att twittra med har jag ju inte. Jag skall ju köpa en.

... misstänker att ett twittrande från mig kl 07:30 där det står "Na-Na, jag har en 3GS" mottages med tor glädje -- speciellt av den som inte fått ngn ...

Men visst torde Telia komma ut med sina erbjudanden några dagar innan? Tur för övrigt att Telia verkar vara så hatat av okänd anledning (mer än illa fördolt sossehat), kanske blir en lugn morgon...

Ursprungligen av Leftrustle:

Men visst torde Telia komma ut med sina erbjudanden några dagar innan? Tur för övrigt att Telia verkar vara så hatat av okänd anledning (mer än illa fördolt sossehat), kanske blir en lugn morgon...

Det är ju bara den 22:e än. var lugn.
Det blir säkert TV-reklam och sånt.

Det ingår ju i det "svenska" paketet att man skall klaga på sommaren, skatterna,politikerna och Telia. Sedan skall man hylla Johan Von SchleswigHolstajn och tycka att homosexuella inte skall få adoptera! Det vet ju varenda "Svensk" * not! *

(Obs, ovan är ett exempel på ironi)

Så; vad händer? Hittar foprtfarande inga priser, men antar att nyvarande företagserbjudande står. Priset är egentligen ointressant.

Har vi bokat affär? Någon som kollat tillgängligheten?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-07-30 16:48

På Kungsportsplatsen bjuder de på frukost från och med kl 7.

("För morgonpigga bjuder vi på frukost från 07.00 i följande butiker:
Telias butik Kungsgatan i Stockholm, Kungsportsplatsen i Göteborg,
Södra Förstadsgatan och Mobilia i Malmö")

Frukost och iPhone på Kungsportsplatsen klockan 7.00 i morgon bitti! Den tar jag.

Förstår ni detta som att de öppnar 7, och man kan få sin iphone, eller är det bara frukosten som kommer då?

I vanliga fall öppnar de ju 10.00.

För oss som tänker köa den 31:a

För oss som tänker köa den 31:a

Förslag: Vi är väl några som ska köa i morgon i ett sista hopp Jag tänkte försöka starta en hashtagg på twitter för ha att något att göra under de timmar jag väntar. Rapportera status i köerna från olika städer eller så. Är det någon som hoppar på?

Mitt förslag till tag #99SE och jag startar nu;)

Är det någon mening? Verkar vara tokigt få tillgängliga telefoner.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-07-30 14:19
Ursprungligen av BlackSmp:

För oss som tänker köa den 31:a

Förslag: Vi är väl några som ska köa i morgon i ett sista hopp Jag tänkte försöka starta en hashtagg på twitter för ha att något att göra under de timmar jag väntar. Rapportera status i köerna från olika städer eller så. Är det någon som hoppar på?

Mitt förslag till tag #99SE och jag startar nu;)

Alla vet ju inte vad en hash tag är i twitter

Skriver man # och ett ord följande det så kan man söka på det väldigt enkelt. Man skriver helt enkelt #99SE i sök och får du upp alla meddelanden skrivna med det i sig.

Tack

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-07-30 23:38

Kommer att kila ner till min lokala telenorbutik när de öppnar i morgon. Bara att hoppas på det bästa, men några jätteförhoppningar att få tag i en telefon har jag inte.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-30 23:41
Ursprungligen av Maxus:

Kommer att kila ner till min lokala telenorbutik när de öppnar i morgon. Bara att hoppas på det bästa, men några jätteförhoppningar att få tag i en telefon har jag inte.

Telenor har nog fler telefoner i butikslager än Telia/Tre iom att de inte skickat ut några förhandsbokninar via posten.

De öppnar 7. Var inne i butiken i Nordstan innan mailet kom, och de sa att de öppnade 7, men hon kanske var otydlig. Springer förbi Nordstan innan, det är bättre klimat där

Vilken tid ställer ni er i kön då? kl 5?

Ursprungligen av BlackSmp:

Vilken tid ställer ni er i kön då? kl 5?

05.30 har jag sagt förut, får se om jag tar mig upp. Gör detta på min semester för en företagstelefon, det finns gränser. Men sen tittar jag på min sktena SonyEricsson och blir helt plötsligt beredd att åka och sätta mig nu...

Jag var i götet och la undan min vet att dem har kvar några imorgon
De öppnar dock 7 så vill man ha en tror jag inte kl 5 räcker
En annan stod 4-10 förra året

men är det ok att man går före er som sitter och väntar inatt när de öppnar eftersom jag bara skall hämta en som är undanlagd? hehe

Bevaka tråden