Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som tänker vänta halva natten

Tråden skapades och har fått 90 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 00:30

håll en vit 32 GB till mig :P.. jag kan inte komma så tidigt

Ursprungligen av Esa:

håll en vit 32 GB till mig :P.. jag kan inte komma så tidigt

Tyckte jag kände igen dig i kön...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 21:04
Ursprungligen av Goflorp:

Tyckte jag kände igen dig i kön...

japp jag var där, men jag var så trött och på dåligt humör så jag hade kunnat slå ihjäl någon jag fick inte sova inatt pga att en person hade problem och ville "prata" om det så de tog hela natten sen skulle man dit, kom hem klockan 8 och stensomnade.

vilka var ni da? skitsvårt att veta då ni inte har kort

99:are som köar i Helsingborg är välkomna in på en kopp kaffe på Marina Plaza Där står jag i receptionen hela natten.

Sticker ner om fyra timmar och hoppas på det bästa.

Kommer strax och håller dig sällskap Marcus...

freda dig mot pundarna, här kommer eldunderstöd!

Kul detta!

Kör hårt grabbar! Vi i Luleå startade kl 01.00 och det gick bra för tre medlemmar från forat:) Vi stod 1,2 och 3:a. (Men de första 4 timmarna var det bara jag och ettan där:)

Jaha, aktivering pågår. Spännande!

Fan också, går inte att aktivera? Wtf?

Nu kom den igång...

Går den inte att aktivera så använder jag min drulleförsäkring på macbook + iphone direkt

allt fungerar.. sitter och bankar in facebook och flickr-konton...

Veckans programtips: Starwalk. - funkar kanon ihop med kompassen...

Voice-funktionen var ju vansinnigt bra! Sinnesjuk, faktisk. "Ring Johanna", får man tillbaks "Finns flera nummer till Johanna, mobil eller hem?", "Mobil", sen dunk! ringer den. Flashigt!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 11:23

Hehe... Jag åkte ut till Väla i Helsingborg (köpcentrum) som öppnar kl 10. Jag var där 9:45 och kom in som nummer 3 i butiken. Men det fyllde på snabbt och vi var ca ett 30-tal kunder, varav en del förmodligen blev besvikna. Att köa får till och med den frommaste person att bli som en igelkott på redbull. Det blev en del tjaffs om köplatser och folk som trängde sig. men personalen hanterade det bra genom att dela ut nummerlappar. Mycket professionellt. Det blev en vit 32GB med Prata på + Surf Alltid. 5895 kr blev priset. Fantastiskt skönt och kul.

Hehe, inte en chans att jag orkade gå upp klockan 5. Vaknade nyss. Hur gick det för er andra i Göteborg? Någon lycka med svarta 32-giggare?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hehe, inte en chans att jag orkade gå upp klockan 5. Vaknade nyss. Hur gick det för er andra i Göteborg? Någon lycka med svarta 32-giggare?

Det fanns, åtminstone när jag kom in

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Hehe, inte en chans att jag orkade gå upp klockan 5. Vaknade nyss. Hur gick det för er andra i Göteborg? Någon lycka med svarta 32-giggare?

Inte behövde man gå upp klockan 05
Jag åkte till Kungsportsplatsen kl 0930 och kollade. Fick en kölapp med 35 nummer före och de bakom kassan säger att de inte har så många telefoner kvar, tar då och drar ner till Nordstan och där är butiken tom och har flertalet telefoner kvar (svarta 16GB och vita 32GB) så att köa är sjukt onödigt

Okej, men svarta 32-giggare var svårt, alltså. Jag har beställt online, så jag ser fram emot en med mitt namn på sig inom den närmaste månaden.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Okej, men svarta 32-giggare var svårt, alltså. Jag har beställt online, så jag ser fram emot en med mitt namn på sig inom den närmaste månaden.

Jo, det var väl den mest "önskade" modellen. Jag ville ha en vit 32:a så jag hade väl lite lättare då den verkar minst "önskad".

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 12:27

Är det någon som vet ifall det finns 3GS kvar 16gig svarta ute på hisingen?

Avenyn har inga kvar nu!
Fick med mig en 32GB svart i alla fall

Konstigt att se kunder 15st som bara kommer in och alla köper iPhone´s ... nej vänta EN köpte Nokia haha snacka om fel dag

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-07-31 14:19
Ursprungligen av @ndreas:

Konstigt att se kunder 15st som bara kommer in och alla köper iPhone´s ... nej vänta EN köpte Nokia haha snacka om fel dag

Japp, detsamma händer här i Helsingborg, en dam som kom in och frågade om en nokia, säljaren bara: -uh?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-31 13:37

Hijackar tråden och slår ihop den med 2st likadana nu när datumet ändå har paserats. Döper om den sammtidigt också. (Onödigt att ha 3 trådar för olika ställen som handlar om exakt samma sak).
/Admin

Kollar du på MacWorlds blogg så är jag nummer fem - den grå stolen.
Hade en svart regnjacka på mig och hade fullt upp att låta bli att mörda en av "Götlaborgs Finest" (A-lagarfyllo).

Det satt ju ett packat pucko i kön och bjöd alkisarna på brännvin - smart.
Efter ett tag visade det sig att han inte skulle ha nån telefon - att han bara vart packad och satt sig där i två timmar eller nåt. Slog sönder en flaska gjorde han innan han vinglade iväg med en kille som såg ut att inte ha tvättat sig sedan julbadet -02...

Ursprungligen av Goflorp:

Kollar du på MacWorlds blogg så är jag nummer fem - den grå stolen.
Hade en svart regnjacka på mig och hade fullt upp att låta bli att mörda en av "Götlaborgs Finest" (A-lagarfyllo).

Det satt ju ett packat pucko i kön och bjöd alkisarna på brännvin - smart.
Efter ett tag visade det sig att han inte skulle ha nån telefon - att han bara vart packad och satt sig där i två timmar eller nåt. Slog sönder en flaska gjorde han innan han vinglade iväg med en kille som såg ut att inte ha tvättat sig sedan julbadet -02...

Jag och Json hade problemet att det pågick en stadsfestival samma natt... Vi försökte se ut som att vi bara hängde på stan och snackade för att undvika den där typen av problem.

De tre första i Luleås kö var alla kända från 99... jag, Json och Steven H (fast JSon var först i kön:)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-31 23:54

aha skall kolla där då ja han såg jag , men gick han inte in och handlade en telefon, eller du tänkte på han med långt krulligt hår va? och mörka braller.. för han var sketfull men köpte en telefon

Ursprungligen av Esa:

aha skall kolla där då ja han såg jag , men gick han inte in och handlade en telefon, eller du tänkte på han med långt krulligt hår va? och mörka braller.. för han var sketfull men köpte en telefon

Gjorde han? Haha, för roligt...

Jag satt efter Goflorp förresten... Eller stod.

Körde förbi "min" iPhoneförsäljare nyss, hon bor i grannhuset! kul....

Så fyllepuckot köpte en lur... trodde han valsade iväg med den där blåsvettige mannen med gällivarehäng. Konstig typ, att hänga med de fullständigt utslagna och dricka sprit...

Bäst var när fylltratt nummer två kom fram, blev bjuden på de sista 10cm i flarran och han drack upp det utan att blinka, som om det vore ljummet vatten. Poff så var den flaskan slut....

Alla är nöjda med sina lurar eller?

Var och handlade för en kompis rääkning (han hann inte in till GBG innan stängning). Lade varan (2 minneskort) på disken och tog ett foto - mailade iväg det hem till honom.
han ringde efter 10 och ttyckte det var världens service....

Jag använder det här foto-mail-systemet dussinet ggr om dagen. Allt från ett foto på hunden till "kolla här". Nu kan man ju göra samma på både FB och FlickR ... huga!

jag rattade ihop en film nu på morgonen. Hyvva! så lätt.

Synkade över alla filmsnuttar in i iPhoto.
Startar iMovie.
Nytt proj, namnge - använd filer från iPhoto.
Sedan bara dra, släpp, trimma, övergång... pyssel. 20 min , klart.
Cruncha ner till en 720x576MOV, tog väl en kvart...

Klart?

Så smidigt så det är sjukt.

Bevaka tråden