Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken iPhone 3GS kommer du att köpa / har du köpt?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skulle ha en svart 16 GB men allt som var kvar när jag köat här i Umeå var en vit 32 GB, men jag ska vara glad för de hade bara fått 8 stycken till den butiken allt som allt (förutom förköp). Och den vita är faktiskt rätt snygg så jag är inte ledsen över det.

32 GB är förstås trevligt, men det är inte värt 1000 kr egentligen. Jag har haft en iPhone 2G 16 GB sedan den kom ut och jag har aldrig varit i närheten av att fylla den.

Ursprungligen av Adrian B:

32 GB är förstås trevligt, men det är inte värt 1000 kr egentligen. Jag har haft en iPhone 2G 16 GB sedan den kom ut och jag har aldrig varit i närheten av att fylla den.

Låter som du försöker övertala dig till ett bra köp
32 GB klart man skall ha, skönt att slippa välja bort ngt, vit är också lite gay

Nejdå klart du skall vara nöjd

Ursprungligen av @ndreas:

Låter som du försöker övertala dig till ett bra köp
32 GB klart man skall ha, skönt att slippa välja bort ngt, vit är också lite gay

Nejdå klart du skall vara nöjd

Jag är jättenöjd, du skulle ha sett minerna på de som stått i kö bakom mig och inte fick någon alls

Ursprungligen av kainen:

Får nog bli en svart men jag vet inte säkert än.
Det kommer bli en 32gb självklart, eg vill jag ha mer minne då all min musik inte får plats på 32gb och det är nice att kunna bära med sig allt om man kommer på att "jag vill lyssna på den och den låten"

Jo, jag har tänkt på det sättet också och jag har tänkt att jag kan synka över alla mina bilder i iPhoto också (eftersom den skalar ned dom). Så det är trevligt med utrymme. Men är det värt 1000 kr? Njae, kanske inte...

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-08-01 11:50
Ursprungligen av Adrian B:

Jo, jag har tänkt på det sättet också och jag har tänkt att jag kan synka över alla mina bilder i iPhoto också (eftersom den skalar ned dom). Så det är trevligt med utrymme. Men är det värt 1000 kr? Njae, kanske inte...

Bilderna är inte så viktiga tycker jag. Och jag använder mig inte av iPhoto då mitt bibliotek innehåller alldeles för många bilder för att jag ska orka över huvud taget.

Men 1000kr för fler låtar... jodå, det tycker jag. Sen får man ju högre andrahandsvärde när man så småningom kommer sälja telefonen också

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-31 17:18

Får nog bli en svart men jag vet inte säkert än.
Det kommer bli en 32gb självklart, eg vill jag ha mer minne då all min musik inte får plats på 32gb och det är nice att kunna bära med sig allt om man kommer på att "jag vill lyssna på den och den låten"

Jag knallade in på en Telia-butik 8.20 imorse. Inte en kotte därinne förutom två säljare. De hade fått 19 telefoner allt som allt. Jag var femte kunden som kom in efter de hade öppnat kl 8 och den sista svarta 32 gb =). De hade lagt undan en del telefoner till företagsabb och förhandsbokningar. I centrala Malmö hade en annan butik fått runt 120 lurar.

Och tur att man inte förhansköpte på nätet :).

För mig blev det en vit 32gb

Motsvarande röstning på Hopeinenomena, ett finskt Mac forum visar att statistiken i Finland är ungefär samma

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-06 16:39

Blev en vit 32gb... hade rackt med 16GB men den fanns inte i affaren nar jag skulle handla.. Sa det blev istallet en 32gb. Vit var sjalvklart, samma som jag hade pa min "gamla" 3G. Vitt ar snyggt

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-12 15:23

Jag har bestämt vilken färg jag ska ha men inte om det ska vara 16gb eller 32gb.
Vet inte/tror inte att jag kommer använda mig egentligen av 32gb. Jag har tex väldigt mycket utrymme kvar på min Ipod, (som jag knappt använder/ lyssnar nästan heller aldrig nästan på musiken).

Jag kommer att använda mig mest av telefonen till att "filma" , ta kort och surfa och kanske ha några filmer sparade. Vilken borde jag välja? Sedan tänker jag också på andrahandsvärdet.....?

Ursprungligen av Samie:

Jag har bestämt vilken färg jag ska ha men inte om det ska vara 16gb eller 32gb.
Vet inte/tror inte att jag kommer använda mig egentligen av 32gb. Jag har tex väldigt mycket utrymme kvar på min Ipod, (som jag knappt använder/ lyssnar nästan heller aldrig nästan på musiken).

Jag kommer att använda mig mest av telefonen till att "filma" , ta kort och surfa och kanske ha några filmer sparade. Vilken borde jag välja? Sedan tänker jag också på andrahandsvärdet.....?

Jag köpte 32 GB, men bara för att 16 GB inte fanns på premiärdagen när jag kom fram i kön. Mer utrymme är alltid trevligt men jag tycker inte de extra 16 GB är värt 1000 kr om man inte vet säkert att man har stor nytta av det.

Jag har haft en iPhone 2G 16 GB sedan den kom ut och den var aldrig i närheten av att vara full. Nu med mina nya 32 GB så bytte jag från att bara synka vissa spellistor till att synka all musik från iTunes. Det är förstår trevligt, men som sagt, jag har svårt att se att det är värt pengarna, det gick rätt bra att bara ha vissa spellistor synkade förut. Jag ska nog också synka över fler bilder från iPhoto eller Aperture (ogillar att man inte kan ha båda), så jag drar nytta av utrymmet.

Filmandet med telefonen kan förstås äta upp en del utrymme, men några lediga gig borde räcka rätt lång tid framöver ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-12 15:33

Det verkar som om Telia har fått in en laddning, fick SMS i fm om att jag kunde hämta min.

Ursprungligen av kenjon:

Det verkar som om Telia har fått in en laddning, fick SMS i fm om att jag kunde hämta min.

Det kan nog stämma, jag pratade med en annan som precis var på väg till Telia för att hämta ut sin telefon efter att ha fått meddelande idag.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-08-12 16:13

Svår fråga, men om man väljer 16GB hur många filmer kan man ha lagrat? Eller som man själv spelar in?
Var du tvungen att synka vissa spellistor tidigare trots att den aldrig var helt full?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-12 17:15
Ursprungligen av Samie:

Svår fråga, men om man väljer 16GB hur många filmer kan man ha lagrat? Eller som man själv spelar in?

Du kan få in rätt många vanliga filmer beroende på hur du kodar om dom självklart. Du kan koda om den så att den tar samma plats som filmen gjorde då den var avi. Du kan också skala ner filmen så den har en upplösning som passar telefonen även minska kvalitén på ljudet och på så sätt kunna få ner den till 350mb utan problem.
Men detta är en dum fråga om du frågar mig, det är som när dom säger att du får plats med så och så många timmar musik. Det hela beror ju på kvalitén på din musik. Jag äger inte en låt med den låga kvalitén som dom räknar med utan brukar bara få plats med hälften.

Längsta filmade filmen jag har på mobilen är 3min 45 sek och tar 98.3mb i landscape mode.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-12 22:35

Blir nog en vit 16GB

EDIT: Blev en 16GB vit.

Senast redigerat 2009-08-16 01:07
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-08-18 09:57

Så fick jag äntligen min svarta 16Gb igår. Roligt! Perioden som jag var utan iPhone köpte jag dock på mig en Nokia Xpressmusic som faktiskt är helt överlägsen iPhone när det gäller musik... *duckar*

Autofokuskameran är bra och menyerna är snabbare, men jag blev förvånad över hur lite skillnad det var mellan denna och den förra modellen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-18 11:07
Ursprungligen av rwq:

Så fick jag äntligen min svarta 16Gb igår. Roligt! Perioden som jag var utan iPhone köpte jag dock på mig en Nokia Xpressmusic som faktiskt är helt överlägsen iPhone när det gäller musik... *duckar*

Autofokuskameran är bra och menyerna är snabbare, men jag blev förvånad över hur lite skillnad det var mellan denna och den förra modellen.

På vilket sätt är den "helt överlägsen"?

Bevaka tråden