bland mina "Det hände i morgon" böckerna nr 2-4, 6-8 och 12-15 men hittade ingen med den handlingen med reservation för att sökfunktionen inte är fullständig när man bläddrar snabbt
Däremot så fick man ju inspiration att läsa dem igen
Stort tack för att du kollade. Visst är det kul att återupptäcka saker man gillat tidigare i livet.
Tack till Baron för förslaget om Ray Bradbury. Skall googla lite på det och se om jag hittar något.
Bollman: Så om vi har tio oktaver, och vi kan placera dem i valfri ordning och antar att elva oktaver i rad är samma sak som elva ord i rad, så har vi 1.000.000.000.000 möjliga melodier. (Om jag räknar rätt). Men om reglerna INTE är att man kan ha vilken oktav som helst följd av en annan så kommer väl antalet möjliga-melodier-som-låter-som-melodier att vara betydligt färre. Så jag tror att likadana melodier hittats på massor med gånger.
Webben har funnits i ca 5000 dagar och innehåller vid det här laget 55 trillioner länkar. Hur många av dessa består av elva ord i rad som är identiska med någon annan länk?
Mängden data som swochar omkring i denna "maskin" (dvs webben) varje sekund motsvarar ett halvt "Library of congress". Mera om webbens nästa 5000 dagar i detta intressanta föredrag:
Kevin Kelly on the next 5,000 days of the web | Video on TED.com
(Det finns en "transcript"-länk till höger på sidan, för dig som läser fort).
Titta bara på twitter som nyligen passerade en miljard tweets. Varje inlägg/tweet är max 140 tecken. Jag är säker på att det redan nu finns en massa tweets som är elva ord, som är identiska och därmed upphovsrättsbrott enligt EU-domstolen.
Tänk dig att vi fortsätter producera information i samma takt (tweets, länkar, böcker, webbsiter), så när blir denna novell sann? 10 år? 20 år? 50 år? Redan hänt?
Jag tror det redan har hänt. Bara i de inlägg vi har på denna site finns säkert sådana upphovsrättsbrott.