Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008/2011 - Uppgraderar identitet

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Partille
  • 2011-08-26 11:57

Ett tag var problemet borta men nu är det tillbaka värre än någonsin.
Nu står mitt Outlook ibland i flera minuter och uppdaterar.
De blå raderna står först still och verkar inte hitta något för att sedan gå igång igen.

Har också varit av med problemet en tid för våra användare med hemkataloger på server.
Där är det de andra officeprogrammen som drar igång officeuppgraderingen lite titt som tätt.
Nu år det tillbaka igen i Word t ex. 10.6.8 kanske

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-14 22:02

Hej - jag har fått samma problem, men efter att jag uppdaterat till Lion - är det ngn som vet hur jag skall göra?
//

Jag har samma problem - har löst det tidigare genom att inte stänga av datorn men nu har jag datorn på ett externt kontor och måste stänga av den varje dag. Vad gör man?? Jag har mac os x 10.7.4 och Office 12.3.1 och jag blir galen!! Alla tips säger att jag ska fråga på det engelska forumet för office för mac men jag fixar inte engelskan. Tänkte försöka med supporten men den tar inte min produktnyckel.

Den enda lösning jag har hittat som verkligen fungerat är tyvärr att sluta använda fanskapet.

Det här verkar vara ett problem som kommer och går. Jag har nu lagt märke till att sedan en tid tillbaka (vet inte om det var efter 14.2.3- eller 14.2.4-uppdateringen) så får jag INTE längre "Uppgraderar indentitet" efter omstart.

Så det är bara att hålla tummarna att det är borta för gott den här gången. Men som sagt, det har försvunnit förr, för att sedan återkomma vid en annan uppdatering.

Senast redigerat 2012-09-23 11:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-20 02:47

Jag tror detta ev kan bero på en konflikt med tidigare entourage-filer som ligger i user/bibliotek/preferences om man har uppdaterat Office från tidigare versioner

Testa följande:

STÄNG AV Outlook!

Gå till (user)/bibliotek/preferences/(under "gå"- menyn - håll ned alt-tangenten i 10.7-10.8)

Börja med att kasta alla filer som börjar med "com.microsoft.entourage"

1. kopiera alla filer som börjar på com.microsoft.outlook till en mapp förslagsvis på skrivbordet.
2. Kasta/ta bort samma filer från mappen preferences
3. logga ut från ditt apple-konto och sen in igen
4. starta outlook (nu är alla kontouppgifter etc borta - som om du gör en nyinstallation)
5. stäng outlook
6. kopiera tillbaka "com.microsoft.outlook"- filerna du kastade ur "preferences".
7. logga ut från ditt apple-konto och in igen
8. starta outlook

- Voila!

Ursprungligen av 2Lazy:

...logga ut från ditt apple-konto och sen in igen...

Vad menar du med "ditt apple-konto"?

Min gissning är att du menar användarkontot på datorn, men jag har aldrig hört någon kalla det för apple-konto.

Bevaka tråden