Senaste grupparbetet - det första stora "skarpa läget" höll på att knäcka gruppen.
var finns senaste versionen? vem har skrivit? vem har ändrat?
Att hela tiden vara oviss om var sista versionen fanns var inte kul.
Efter två timmars extrajobb och finputs säger plötsligt en kille
"Vart tog det vägen...?"
Summa kardemumma; OMSKRIVNING av de två timmarna...
vad vi behöver:
Ngt sätt att spara ett dokument på en server på nätet så att en grupp på ca 10 personer (max) kommer åt det och kan ändra i det.
På skolan använder vi Office 2007 och blandat Mac/PC finns med.
(macarna använder Office 2008)
Vi behöver inget system för att editera online. Det räcker med att man öppnar dokumentet i Word/Excel och sedan spar på platsen.
Kan systemet i fråga hantera ngn form av lapp/anteckningssystem är det bra men ej nödvändigt.
Andra tips på "så här gjorde vi" är välkomna...
Google Docs verkar inte riktigt vara grejen, ej heller springa med minnepinnar....
Eftersom vi är studenter skall det ju helst vara gratis eller förbaskat billigt....
Personlig reflektion; När det blir så mkt skit i det hela att man hellre skriver rubbet själv (15 sidor) än att jobba ihop med de andra för att det bara skiter sig.. då är det inte roligt...