Tappade min iPhone rätt rejält i början av juni. Har använt den hela tiden sedan dess utan problem. Plötsligt så kunde jag endast ta emot SMS via min upplåsta iPhone 3G. Testade med en kollegas Telenor SIMkort och allt fungerade. Blåste hela telefonen och stoppade sedan i mitt Telenor kontantkort och får upp "Ingen service". Jailbreak och ny upplåsning så får jag upp 3 som operatör men kan inte ringa, bara ta emot SMS.
Blåste den igen och knallade bort till Telenor för att få svar på varför den inte funkade med mitt SIMkort. De tog den och skickade på service (utan att testa med annat SIMkort)
Nu får jag svar tillbaka från service att det är en stötskada och ersätts inte å garanti. Hur kan de bevisa att det är en stötskada? Är det en komponent lös kan jag förstå det men om de baserar det på de två små hacken i skalet är jag mindre förstående. Hur ska jag bevisa att telefonen har fungerat i 3 mån efter att jag tappade den? Hur länge efteråt kan man hänvisa till orsak/verkan?
Felet känns inte konsekvent utan varier beroende på vilket SIM som sitter i. Nu kan jag ju inte direkt säga till servicen att det fungerar att få täckning (utan att kunna ringa) med 3 men inte med Telenor.
De vill ha 2750 kr för en utbytesenhet.