Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batterifel? Macbook Pro stänger av sig vid avlägsnande av nätadapter

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-06 13:13

Hallå..

Haft min Macbook Pro 15" 2.2 Ghz sen juni 2007 och har inte varit med om några hårdvaruproblem förrän nu. Det började för två, tre dagar sen.

Batteriet är fullladdat, både indikatorn på batteriet och nätadaptern säger det. Mitt batteris status ligger på 70% och jag meddelas att snart byta ut batteriet. Men så fort jag kopplar från nätadapter så stänger datorn av sig. Hårddisken gör ett klickande ljud som att den ska starta upp men att resten av datorn lagt av. Ska jag byta ut batteriet även om dess ork fortfarande ligger över hälften?
Andra förslag på vad det kan vara?

mvh // Kalle

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-10-06 13:28

Batterierna på just den generationens MBP är urusla. Jag är inne på mitt andra batteri (trots få laddningscykler) och många har bytt fler gånger.

Om den dör direkt när du dra ur nätadaptern förutsätter jag att den inte alls går att starta / köra på batteri? När mitt förra batteri gick max i 10min var ändå "hälsan" på batteriet enligt datorn 90% och laddningen gick upp till 100%, så man skall ta all självdiagnos med en stor nypa salt. Hur länge du kan köra på batteri är den enda säkra indikatorn på hur bra batteriet är.

Med all sannolikhet är ditt batteri helt slut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-06 13:33

Ok, tack för snabbt svar! Off to retailstore då.

1
Bevaka tråden