Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook Pro på gång? Version 6.1 Quad Core?

Tråden skapades och har fått 1478 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-09 09:49
Ursprungligen av drakfot:

apple brukar släppa uppdaterad hw på tisdagar generellt, samt hans citat kommer från star trek

ok.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-09 09:49

Det enda bra med att veckorna går och inget kommer är att det rimligtvis borde betyda någon signifikant förändring förutom en core i-processor, t ex bättre skärm, Nvidia Ion eller 10 timmars batteritid.

Om det nu bara visar sig bli 0,14 GHz och 80 GB HDD mer kommer jag att gråta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 09:39

Get ready to get your hopes smashed into pieces!

Angående idag: Fortfarande inga trovärdiga sista minuten-rykten, så jag antar att det blir ännu en fruktlös tisdag, även om jag hoppas på annat.

Apple lär nog inte släppa någon ny Macbook innan iPad kommer ut på marknaden e-som detta troligen skulle ta uppmärksamheten från iPad'en.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Apple lär nog inte släppa någon ny Macbook innan iPad kommer ut på marknaden e-som detta troligen skulle ta uppmärksamheten från iPad'en.

Jag tror faktiskt inte det spelar någon roll. Apple kommer att få sjukt mycket uppmärksamhet kring iPad även om de så skulle uppdatera hela produktlinjen i övrigt innan dess. Tro mig.

Ok, här är något för de som desperat suktar efter rykten; tyska återförsäljare verkar tro på dagens datum: Länk översatt genom Google Translate

As can be heard from dealers circles, are the signs of an imminent announcement of new Apple notebooks have been condensed - from tomorrow, Tuesday is the question. Among retailers are expected to simultaneously refresh of MacBook Air and MacBook Pro.

[via MacRumors forum där de inne på sin femte tråd om nya MBP som har över 1500 inlägg sedan i fredags... :)]

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-09 11:38

Så när skall sidan ner senast innan vi kan ge upp hoppet även denna tisdag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 12:10

enligt tidigare inlägg så brukar den gå ner vid 14-15-tiden… Men jag gav upp hoppet redan i morse. Men det var mest en rent allmän uppgivenhet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-09 12:24

Denna tråd är inne på sida 19 så nog finns det fog för "rent allmän uppgivenhet"?! Men men. Nu är det närmare än någonsin!

För egen del önskar jag verkligen att den här länken inte fungerar när du testar den idag 13-16! O:-)

Ursprungligen av Ricard:

Denna tråd är inne på sida 19 så nog finns det fog för "rent allmän uppgivenhet"?! Men men. Nu är det närmare än någonsin!

För egen del önskar jag verkligen att den här länken inte fungerar när du testar den idag 13-16! O:-)

Va, på sidan 19? För mig är den på inne på sidan 8!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-09 12:47

Som sagt. Jag behöver en ny burk ...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-09 12:52

Det hade varit helt underbart om det släpptes nya MBP idag Fast man vågar ju inte hoppas på för mycket

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-09 14:07

14:06 och det fungerar allt för väl: Konfigurera - Apple Store (Sverige)

Ses om en vecka då gänget!

Jag har slutat att vänta på nedsläppet av nästa MacBook Pro. Den kommer när den kommer… Igen idé att slösa bort tiden…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 15:18

Sällar mig till dem som tror att inget kommer hända på laptop-fronten innan iPad släppts. Apple vill nog ha maximal försäljning av iPad för att få in den på marknaden, och då får ingen MBP-uppdatering riskera att suga musten ur köpkraften.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-09 15:29
Ursprungligen av Adestro:

Sällar mig till dem som tror att inget kommer hända på laptop-fronten innan iPad släppts. Apple vill nog ha maximal försäljning av iPad för att få in den på marknaden, och då får ingen MBP-uppdatering riskera att suga musten ur köpkraften.

Men riskerar dom inte att tappa MBP-köpare då i stället.. eller är det bara vi här som håller inne med köpen? Tror inte det. Vissa här väljer ju t.o.m. att slå till på en Sony i stället för att vänta
Hur skulle ett MBP-släpp kunna påverka iPad-släppet negativt? De som funderar på att köpa en iPad går knappast och köper en MBP i stället. Det är ju en helt annan produkt.

Ursprungligen av Hallon:

De som funderar på att köpa en iPad går knappast och köper en MBP i stället. Det är ju en helt annan produkt.

Appappapp...

Nu glömmer du alla de som bara måste ha en ny Appleprodukt på regelbunden basis. Alla de som går in i en AS för att köpa en adaptorsladd och kommer ut med en Mac Pro!

En stor skara! Jajjjemän!

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Appappapp...

Nu glömmer du alla de som bara måste ha en ny Appleprodukt på regelbunden basis. Alla de som går in i en AS för att köpa en adaptorsladd och kommer ut med en Mac Pro!

En stor skara! Jajjjemän!

Hear, hear!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-09 15:56
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Appappapp...

Nu glömmer du alla de som bara måste ha en ny Appleprodukt på regelbunden basis. Alla de som går in i en AS för att köpa en adaptorsladd och kommer ut med en Mac Pro!

En stor skara! Jajjjemän!

Jo, men "de" köper nog en iPad också inte i stället

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Appappapp...

Nu glömmer du alla de som bara måste ha en ny Appleprodukt på regelbunden basis. Alla de som går in i en AS för att köpa en adaptorsladd och kommer ut med en Mac Pro!

En stor skara! Jajjjemän!

Fast jag skulle tro att många (de flesta faktiskt) av de som går in på en AS och kommer ut med en Mac inte har den blekaste aning om Apples produktcyklar och när senaste släppet gjordes.

Vi är en liten hängiven skara nördar som har stenkoll på att de senaste fyra produktcyklerna för MBP är 8 månader och att vi nu är inne på 9 månader sedan förra släppet. Vi är inte representativa för Apples kundgrupp i stort.

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att allmänheten har lite halvkoll på iPhone eftersom den släppts under så speciella former, mycket publicitet, stor marknadsandel, bara en gång per år, bara tre modeller hittills och stora förändringar varje gång. Men koll på MBP? Njae.

Ursprungligen av Adrian B:

Fast jag skulle tro att många (de flesta faktiskt) av de som går in på en AS och kommer ut med en Mac inte har den blekaste aning om Apples produktcyklar och när senaste släppet gjordes.

Vi är en liten hängiven skara nördar som har stenkoll på att de senaste fyra produktcyklerna för MBP är 8 månader och att vi nu är inne på 9 månader sedan förra släppet. Vi är inte representativa för Apples kundgrupp i stort.

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att allmänheten har lite halvkoll på iPhone eftersom den släppts under så speciella former, mycket publicitet, stor marknadsandel, bara en gång per år, bara tre modeller hittills och stora förändringar varje gång. Men koll på MBP? Njae.

Så är det garanterat. Min fru tänkte överraska mej med att köpa en ny MBP för någon vecka sen eftersom hon visste att jag behövde en ny. Hon jobbar som grafisk formgivare har använt Mac lika länge som jag. Fast några produktcykler har hon ingen aning om...

Men jag vet ju bättre så jag väntar.

Sitter fortfarande med en av de första MBP som jag köpte för 4 år sedan. Jobbar med Photoshop och 3D mm... Gör musik i Logic Pro på fritiden. Datorn har varit med mej både i USA och Kina. En grymt bra investering! Men nu är det dags att pensionera den.

Den svenske snubben som lyckades få ett svar av Jobs borde fråga Jobs igen varför det inte kommer en uppdatering av dem efterlängtade macbook'arna !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 13:00

Förmodligen är det en lite större uppdatering på g, då brukar det ta längre tid.

Ursprungligen av Amazon:

Förmodligen är det en lite större uppdatering på g, då brukar det ta längre tid.

Senaste gångerna har varit 8 mån. Eller menar du större uppdatering än det varit senaste 4 gångerna?

Precis som Amazon skriver tror jag också att det är en större uppdatering. Apple vill vara säker på att alla bitar faller på plats.

Tänkbar ny teknik i MBP:

  • Intels Nehalem processorer

  • Nvidias Ion teknik.

  • LightPeek (tror ej på det denna gång- längre fram, ja)

  • USB 3

Det kan även vara att det finns nyteknik som kräver Mac OS X 10.6.3 och så länge 10.6.3 inte är klar, är det meningslöst att släppa nya MBP…

Ursprungligen av Adrian B:

Fast jag skulle tro att många (de flesta faktiskt) av de som går in på en AS och kommer ut med en Mac inte har den blekaste aning om Apples produktcyklar och när senaste släppet gjordes.

Vi är en liten hängiven skara nördar som har stenkoll på att de senaste fyra produktcyklerna för MBP är 8 månader och att vi nu är inne på 9 månader sedan förra släppet. Vi är inte representativa för Apples kundgrupp i stort.

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att allmänheten har lite halvkoll på iPhone eftersom den släppts under så speciella former, mycket publicitet, stor marknadsandel, bara en gång per år, bara tre modeller hittills och stora förändringar varje gång. Men koll på MBP? Njae.

Hejpådig Adrian,

Jag vet inte om jag skall svara på detta, eller inte?

Var det en invändning mot det jag skrev på skoj till Hallon? Jag skrev ju inget om produktcykler, men eftersom du citerar mig och börjar med "fast jag skulle tro..", så får jag en känsla av att det var nån slags invändning mot det jag skrev.

Men då är jag inte riktigt med på noterna...

Håller med om att det nog inte är alla som kollar Macrumors guide, eller var nu folk hämtar sin statistik.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-10 20:00

9to5mac's twitter säger fredag...

Ursprungligen av h_e:

9to5mac's twitter säger fredag...

Här är själva tweetet: Twitter / 9to5mac ? : Look for a Core i7 announc ...

Look for a Core i7 announcement on Friday

Mycket intressant faktiskt. Fredagar är inte någon normal dag för Apple att släppa nya produkter på. Men 9to5mac har haft mycket bra källor under en längre tid nu, så jag lägger stor vikt vid deras rykten. Spännande!

Edit: Fast nu följde de upp med:

Core i7 isn't 'Ultimate'ly a MacBook Pro thing.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Hejpådig Adrian,

Jag vet inte om jag skall svara på detta, eller inte?

Näe, nu när jag kollar tillbaka på det ser det lite förvirrat ut faktiskt. Själva inlägget var vettigt, men inte i förhållande till ditt

Bevaka tråden