Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swedbanks mobilsida sparar inte lösenordet

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det fler som har problem med Swedbanks sida sen de gjorde om den nu i veckan? Tidigare sparades inloggningsuppgifterna automatiskt men nya sidan tillåter inte det...

Några förslag?

Jacob

• Medlem
  • 2009-11-13 11:46

Upptäckt samma sak, men det kan vara avsiktligt också.

Skönt att det inte är bara jag som har problemet, men misstänker också att det är avsiktligt och riktigt synd då...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-14 12:56
Ursprungligen av jacoblo33:

Skönt att det inte är bara jag som har problemet, men misstänker också att det är avsiktligt och riktigt synd då...

Om du skulle tappa/bli bestulen på din iPhone är det nog inte så synd...

Jag kan inte ens logga in nu. "Ett oväntat fel har uppstått. Kontrollera dina inställningar. Se till att du har cookies aktiverat."

Vad göra nu då?

Kenjon:
Det är väl en risk man själv får avgöra. En eventuell tjuv kan få reda på mitt saldo samt överföra pengar mellan de få sparade konton som är godkända...

Stormstereo:
Samma sak här. Provat tre fyra gånger...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-11-16 02:10
Ursprungligen av jacoblo33:

Kenjon:
Det är väl en risk man själv får avgöra. En eventuell tjuv kan få reda på mitt saldo samt överföra pengar mellan de få sparade konton som är godkända...

Stormstereo:
Samma sak här. Provat tre fyra gånger...

Jag har inte Swedbank, kan man inte föra över pengar till andra konton än sina egna? Inte mycket till mobilbank då...

Ursprungligen av kenjon:

Jag har inte Swedbank, kan man inte föra över pengar till andra konton än sina egna? Inte mycket till mobilbank då...

På Swedbanks onlinebank kan man logga in med bankdosan eller med en egen kod. Då koden är statisk som du själv valt kan det knappast anses lika säkert som bankdosa och därav kan man bara föra pengar mellan egna konton med den inloggningen.

Varför man på deras iPhoneanpassade sida bara kan logga in med personlig kod och inte bankdosa vet jag dock inte. Finner det störande då jag var tvungen att gå in på den vanliga sidan för att flytta pengar när jag var ute och reste, vilket blir plottrigt.

• Medlem
  • 2009-11-15 22:23

Lyckas logga in. Använder YYYYMMDDXXXX + lösen.

Pratade med Swedbank och de skulle återkomma när de visste om det var avsiktligt eller bara en miss

• Medlem
  • Harestad
  • 2009-11-25 15:56

Jag tycker bara att det är bra att lösenordet inte går att spara på banksidan.

Det är därför det finns en möjlighet att stänga av funktionen i telefonen samt du blir frågad när du loggar in om du vill att det ska sparas för mobilbanken

• Medlem
  • International user
  • 2009-11-26 09:51

Man kan spara det om man vill med 1Password.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-11-26 12:06
Ursprungligen av Konrad:

Man kan spara det om man vill med 1Password.

1Password Pro är dessutom tillfälligt gratis fram tills 1 December.

Blev det någon rätsida på detta program?

Även jag får upp felmeddelandet "Ett oväntat fel har uppstått. Kontrollera dina inställningar. Se till att du har cookies aktiverat."

1
Bevaka tråden