Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GMail och PDF-bilagor - Problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-02 10:15

Hej kamrater,

Igår stötte jag på ett problem som jag aldrig någonsin har upplevt i samband med Google Mail. Jag har en hel del e-biljetter i pdf-format i min mailbox och dessa skulle jag nu skriva ut då de snart behövs. När man i Gmail har ett mail med t ex bifogade pdf-filer man man välja mellan alternativen "Visa" eller "Hämta". Det förstnämda öppnar dokumentet i Google Docs, googles eget dokumentgränssnitt som öppnas på en ny flik. Jag klickar där och dokumentet börjar laddas in men jag möts snabbt av detta svaret :

Jag klickar då på länken "plain HTML" som ses på bilden men möts då av följande :

Väljer jag istället alternativet "Hämta" så får jag möjligheten att ladda ner och spara pdf-filen lokalt eller öppna den direkt i Acrobat Reader lokalt. Väljer jag att öppna den direkt så får jag bara följande meddelande :

Väljer jag istället att spara filen lokalt så blir storleken på filen endast 57 Byte, detta oavsett vilken bifogad fil jag än väljer.

Märk väl - Samma sak som ovan sker oavsett plattform, både i Windows och Mac OS X.

Jag testade igår att vidarebefodra samma mail med bifogad fil till ett andra Gmail-konto som jag har, där gick det att både öppna pdf-filen i Google Docs samt att ladda ner den lokalt och den hade då också rätt storlek (1,3 MB i detta fallet).

Till saken hör också att jag på min iPhone kan öppna den bifogade pdf-filen i mailet på ursprungskontot utan problem.

Jag fattar ärligt talat ingenting, har någon här upplevt samma problem och har ni lyckats göra något åt det? Vad är roten till detta problem?

jag råkade ut för samma sak en gång i höstas, men efter ca 1 dag så funkade de igen.

Vet inte om det går att kontakta gmail support på något sätt. Det borde gå iaf om man betalar för sin tjänst.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-02-04 12:31

Verkligen ingen mer som har råkat ut för detta och som skulle tänkbart kunna sitta på lite information?

1
Bevaka tråden