Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPad så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 530 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om priset inte är en faktor så verkar det ju finnas hur många som helst på blocket?

Ursprungligen av stevenD:

Om priset inte är en faktor så verkar det ju finnas hur många som helst på blocket?

Man får nog utgå ifrån att priset är en faktor

Jo, priset är en faktor. Och nu har jag min iPad i handen. Kunde kanske fått tag på en iPhone 4 idag också, men hade inte tid att registrera mig och sen stå i kö.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-06-26 00:55

Har en kompis som kollar i Chicago trakten åt mig idag. Hoppas kan man ju alltid men det känns ju inte helt osannolikt att den är slut överallt fortfarande.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-03 16:57

Fanns 2 st 32 GB + 3G kvar i lager på Best buy i Chicago. Är på väg hem för att unboxa den nu. Awesome!

Ursprungligen av Goteman:

Fanns 2 st 32 GB + 3G kvar i lager på Best buy i Chicago. Är på väg hem för att unboxa den nu. Awesome!

Gött, vad har de för "tillägg" i Windy City?

De har väl ngn Illinois State Tax gissar jag?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-07-05 17:01
Ursprungligen av Goflorp:

Gött, vad har de för "tillägg" i Windy City?

De har väl ngn Illinois State Tax gissar jag?

Betalade ca 8 % sales tax. Men tullmannen i Sverige var snäll och tog ingen tullavgift ovanpå detta trots att totalsumman var strax över tullfria gränsen. Det sistnämnda kan man nog inte räkna med som regel, gissar jag.

Intressant att det var svårare att få tag i ett Apple case än själva iPaden. Dessa är nu tydligen slutsålda på de flesta ställen. Till och med Apple.com anger 3-4 veckors leveranstid. Någon som har ett tips på liknande alternativa case som går att få tag på i sverige?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-05 18:56

Har for mig att jag sett en del svenska shoppar som saljer applecase, t.ex basula

Nu börjar det dyka upp ställ och case...

För var dag som går så dyker det upp fler tillbehör till "paddorna" i Sverige hos åf. Ett alternativ till Apples (slutsålda och dyra) case-lösning är Macally Bookstand BookStand Macally Peripherals

Supersmidigt om man vill kolla film utan att hålla paddan i handen och skydddar vid transport.

Jag köpte det på SupplyNet som var en ny bekantskap för mig. Funkade perfekt med leverans dagen efter via Posten Rek.

/Thomas

Ok står inför valet köpa en ipad eller inte, solklart att jag vill ha den har hittat en 16 gb och äpple case för ca 7500 det tycker jag e rätt bra pris. Det jag främst funderar på ni som har en ipad e ni nöjda eller blir den en s.ka samla damm i bokhyllan grej som en del av teknik sakerna lätt blir. Har bara sett den irl en gång på stan och den såg ju grym ut. Vad är det bäst med ipad enligt er som har den?

Ursprungligen av Bajenwille:

Ok står inför valet köpa en ipad eller inte, solklart att jag vill ha den har hittat en 16 gb och äpple case för ca 7500 det tycker jag e rätt bra pris. Det jag främst funderar på ni som har en ipad e ni nöjda eller blir den en s.ka samla damm i bokhyllan grej som en del av teknik sakerna lätt blir. Har bara sett den irl en gång på stan och den såg ju grym ut. Vad är det bäst med ipad enligt er som har den?

Jag antar att det är 3G-modellen då? Tyckte inte 7500,- lät särskilt billigt annars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-07-12 22:36

Jag var i London i helgen och köpte en till iPad fast uppgraderade mig till 64gig 3G. Den gick på 699£ ca 8000kr. Ganska dyrt men värt. Köpte en 32gig utan 3G för tree veckor sen och den solde jag idag till min polare för 5000 norska kronor. Vet into vad det blir I svenska pengar. iPad utan 3G är lite tråkigare. Men beror helt och hållet vad man ska använda den till. Åk utomlands och köp en iPad. Köp två så kan du sälja en vidare och behålla en. Plus att du får lite semester. London hade fullt med ipads på lager. Men kön var 1-1.5 timmar lång. Ha de

Ursprungligen av croffe:

Jag var i London i helgen och köpte en till iPad fast uppgraderade mig till 64gig 3G. Den gick på 699£ ca 8000kr. Ganska dyrt men värt. Köpte en 32gig utan 3G för tree veckor sen och den solde jag idag till min polare för 5000 norska kronor. Vet into vad det blir I svenska pengar. iPad utan 3G är lite tråkigare. Men beror helt och hållet vad man ska använda den till. Åk utomlands och köp en iPad. Köp två så kan du sälja en vidare och behålla en. Plus att du får lite semester. London hade fullt med ipads på lager. Men kön var 1-1.5 timmar lång. Ha de

Ska dit om två veckor så då lär man inte vara rädd att de ska vara slut överallt kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 08:55
Ursprungligen av PeeMaN:

Ska dit om två veckor så då lär man inte vara rädd att de ska vara slut överallt kanske?

iPads finns överallt i tillräckligt stora mängder. Apple producerar mer än efterfrågan nu så det är nog inga problem att få tag på en ipad.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

iPads finns överallt i tillräckligt stora mängder. Apple producerar mer än efterfrågan nu så det är nog inga problem att få tag på en ipad.

//Rob

Det ska man nog inte vara alltför säker på, både apple.com och t.ex. apple store på manhattan har fortfarande 7-10 dagars leveranstid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-14 09:02

Jag köpte en i måndags i London. Dom var slut nästan överallt, iaf 64GB 3G som jag skulle ha.
Men det fanns några ex. på Currys Electronics på 88 Oxford Street. Dom andra Currys hade tydligen inga.
Polarn som är där var först inne på Apple Store och där var dom tvärslut.

Jäklar vaf jag längtar till imorgon kväll när han kommer tillbaka till Sverige och jag får min iPad. Har tagit semester på fredag så jag kan pilla med den hela natten.

Ursprungligen av ktd:

Jäklar vaf jag längtar till imorgon kväll när han kommer tillbaka till Sverige och jag får min iPad. Har tagit semester på fredag så jag kan pilla med den hela natten.

När man tar semester en dag för att kunna sitta hemma en natt och klicka på en Ipad är det något som slagit slint...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-14 13:26

Jo, men det är inte bara för iPaden. Går på riktiga semestern på måndag men orkar inte vara kvar hela veckan så jag hade tagit fredagen innan jag visste att jag skulle få tag i en iPad.

Men jag brukar ta en semesterdag när nått nytt spel man längtat efter släpps eller ny hårdvara kommer.
Tror iof inte pillandet på iPad kommer bli så länge eftersom jag har en iPhone och man inte kan göra så mycket annorlunda på en iPad. Blir nog mest att kolla film via Air Video hela natten.

Men jag blir som ett barn på julafton när jag skaffar ny hårdvara så att nått är lite fel håller jag med om.

Ursprungligen av ktd;:

Jo, men det är inte bara för iPaden. Går på riktiga semestern på måndag men orkar inte vara kvar hela veckan så jag hade tagit fredagen innan jag visste att jag skulle få tag i en iPad.

Men jag brukar ta en semesterdag när nått nytt spel man längtat efter släpps eller ny hårdvara kommer.
Tror iof inte pillandet på iPad kommer bli så länge eftersom jag har en iPhone och man inte kan göra så mycket annorlunda på en iPad. Blir nog mest att kolla film via Air Video hela natten.

Men jag blir som ett barn på julafton när jag skaffar ny hårdvara så att nått är lite fel håller jag med om.

Det är väl inget fel att vara som ett barn på julafton. Det är skönt när man har möjligheten att unna sig det, det är inte alla som har det.

Jag tycker det blir värre när man tar sig själv på för stort allvar och/eller har svårt att förstå/acceptera andras prioriteringar.

Så njut av fredagen - AirVideo fungerar riktigt bra på Ipaden;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Det är väl inget fel att vara som ett barn på julafton. Det är skönt när man har möjligheten att unna sig det, det är inte alla som har det.

Instammer helt och fullt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-15 06:13
Ursprungligen av ktd:

Jäklar vaf jag längtar till imorgon kväll när han kommer tillbaka till Sverige och jag får min iPad. Har tagit semester på fredag så jag kan pilla med den hela natten.

Klart skön inställning, du får ju garanterat en härlig semesterdag med iPaden

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-15 08:27

Har inte läst hela tråden, men. Jag köpte min 3G 16Gb på ebay från usa för 6500 kr. Fyra-fem dagars frakt ungefär. Oöppnad. Hitta säljare med hög rating bara.

Fast nu borde det vara smidigast att använda borderlinx och beställa från UK

Jag köpte en iPad 16gb wifi(ej 3G) från tyskland. Har egen verksamhet så då får man kvitta momsen. Jag gav 419 euro för den.
Det finns en Apple premium reseller kedja i tyskland som heter Gravis som verkar ha sjukt bra service. I alla fall i mitt fall.
Två timmar från att jag slängt iväg första mailet till dem var beställningen genomförd och de hade kollat att mitt företags VAT nummer var ok.
Sen tog det iofs 3 dagar för att göra bankbetalning. Det var tvunget eftersom de skulle dra momsen.
Den går iväg från dem med UPS på måndag.
Jag kan verkligen rekommendera att köpa från GRAVIS

Ursprungligen av wallraff:

Jag köpte en iPad 16gb wifi(ej 3G) från tyskland. Har egen verksamhet så då får man kvitta momsen. Jag gav 419 euro för den.
Det finns en Apple premium reseller kedja i tyskland som heter Gravis som verkar ha sjukt bra service. I alla fall i mitt fall.
Två timmar från att jag slängt iväg första mailet till dem var beställningen genomförd och de hade kollat att mitt företags VAT nummer var ok.
Sen tog det iofs 3 dagar för att göra bankbetalning. Det var tvunget eftersom de skulle dra momsen.
Den går iväg från dem med UPS på måndag.
Jag kan verkligen rekommendera att köpa från GRAVIS

Vad gick frakten loss på?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 12:44

Haha Gravis... Ska du ha något lagat från de tar det minst 3 veckor. Om de inte råkar slarva bort prylarna i frakten.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 10:38

Ursäkta den dumma frågan, men kan man köpa en iPad i en fysisk affär i tyskland?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 11:45
Ursprungligen av Solid:

Ursäkta den dumma frågan, men kan man köpa en iPad i en fysisk affär i tyskland?

Visst går det det. Gravis, Media Markt och Saturn säljer iPads om de har de på lager.

//Rob

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2010-08-03 21:02

Tänkte höra ifall någon har bra tips på var i London man kan finna återförsäljare av iPads UTÖVER den/de Apple store som finns där?

Ursprungligen av iUne:

Tänkte höra ifall någon har bra tips på var i London man kan finna återförsäljare av iPads UTÖVER den/de Apple store som finns där?

Apple (United Kingdom) - Where to Buy

Bevaka tråden