Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem säljer intern CD-brännare till Cube?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-13 15:28

Min externa FW-brännare har kastat in handduken och jag tänkte lassa in en CD-R/DVD-spelare i min gamla Kub istället för den inbyggda CD/DVD-spelaren. Vem kan sälja en sån till mig? Vad heter den? Köper helst via en svensk ÅF.

Jag vill också veta!

Det allra bästa hade varit en sån här:
http://eshop.macsales.com/Catalog_Item.cfm?ID=6007&Item=OWCMCCDVDSD

Nån som vet om den går att få tag på i Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 13:04

Nu har jag surfat runt lite. Det verkar ju som en iMac-brännare skulle kunna fungera. Apple var inte särskilt intresserade av att sälja lösa delar. Frågan återstår -- vem säljer mac i lösvikt?

  • Medlem
  • 2003-08-14 13:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av split
Nu har jag surfat runt lite. Det verkar ju som en iMac-brännare skulle kunna fungera. Apple var inte särskilt intresserade av att sälja lösa delar. Frågan återstår -- vem säljer mac i lösvikt?

iMac slot in och Cuben har likadana brännare/DVD-läsare.

Vi (Macoteket) säljer sådana combobrännare. Pris 2295:- exkl moms. Kommer in på lager nästa vecka. Finns även en modell för Titanium 400/500/550/667.

Mvh,
Markus

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-08-14 21:12

Finns att köpa på eBay el från div sajter i USA!

Lär bli billigare än köp i sverige, om du nu inte kan hitta en beg iMac-drive, även om du måste betala moms.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-08-14 21:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av doomZday
Vi (Macoteket) säljer sådana combobrännare. Pris 2295:- exkl moms. Kommer in på lager nästa vecka. Finns även en modell för Titanium 400/500/550/667.

Mvh,
Markus

Den verkligt intressanta modellen vore väl en DVD-R? Det borde kunna gå att hitta en passande modell för en mindre slant än 400$ som den här? Jag är köpare till en om priset kunde landa på dryga 3.000 SEK...

http://eshop.macsales.com/Catalog_Item.cfm?ID=6007&Item=OWCMCCDVDSD

Citat:

Skrevs ursprungligen av William Naversten
Den verkligt intressanta modellen vore väl en DVD-R? Det borde kunna gå att hitta en passande modell för en mindre slant än 400$ som den här? Jag är köpare till en om priset kunde landa på dryga 3.000 SEK...

Det finns tyvärr inte till det priset.

/Markus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-14 22:18

Så du menar att det går att få tag i slot-loading Superdrives i Sverige? Vilket pris betingar de i så fall?

1
Bevaka tråden