Hej!
Helt plötsligt(!) ser min avsändare fullständigt bananas ut när jag mailar från iPhonen! Mailen går fram och meddelandena är korrekta men avsändaren ser konstig ut med "frågetecken" och "Q" och andra bokstäver. Har också hört att folk inte kan svara på dessa mail utan att skriva om adressen!
Inte så seriöst då det är en jobbmobil och det måste se snyggt ut. Jag vill ju att det skall se likadant ut med samma text i signaturen etc. oavsett om jag mailar från min iPhone, Mac eller PC!
Det är extra konstigt då jag har totalt tre st. epostkonton i telefonen och det här bara gäller en av dem! Det finns en annan, som tillhör samma "domän" (mitt företag) och den funkar.
Felet har också uppstått nu helt spontant... Det har alltså fungerat korrekt i flera månader innan. Jag har lagt till en signatur till mina meddelanden som jag skickar från telefonen för en tid sedan. Kan vara ungefär då som det började krångla, men jag vet inte säkert. Signaturen innehåller förutom texten "Med vänliga hälsningar" etc. etc. bl.a. webadressen till vår hemsida samt min epostadress. Inga konstigheter vad jag kan förstå...
Har alltså ingen aning om var jag skall börja söka orsaken till felet. Någon som anar vad det handlar om?
Ps. De tre adresserna är en mittnamn@telia.com samt mina två företagsadresser: mittnamn@företaget.nu samt info@företaget.nu.
En annan sak som jag inte får rätsida på är att telia-mailen inte funkar som POP från iPhonen! Utan så fort jag tar hem mailen från min kontorsdator - där epostprogrammet är inställt att hämta hem och sedan radera från servern - så försvinner alla de mailen som jag har i iPhonen. Telefonen är såklart inställd på att inte hämta hem eller radera från servern. Mycket konstigt då det här funkar på annat håll t.ex. i min bärbara Mac, som också bara skall kopiera från server. Där finns meddelandena kvar även efter att jag hämtat hem dem till stordatorn som raderar dem från servern. Har provat som en galning att ändra i telefonen, men jag får det inte att funka... Irriterande till max! Alla tips är även här hjärtligt välkomna!