Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det här är iPhone 4

Tråden skapades och har fått 334 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jisses...om man tycker att denna är lik nya Iphone så har man nog ingen känsla alls för design. :$:$ Eller så är det helt enkelt dags för ett besök hos optikern.
Isåfall så ser Jaguar och Volvo likadana ut.

Ursprungligen av Robo-X:

Menar du t610?

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-08 08:51
Ursprungligen av Zimmerman:

Jisses...om man tycker att denna är lik nya Iphone så har man nog ingen känsla alls för design. :$:$ Eller så är det helt enkelt dags för ett besök hos optikern.
Isåfall så ser Jaguar och Volvo likadana ut.

Nu vill jag poängtera att det inte var den jag menade.

Ge mig pris i SEK någon som har en vild gissning?

Liknande som vi sett för 3Gs tro?

Är det någon mer än jag som tror att vi ska ta releasedatumet med en stor skopa salt?
Iphonen har väl aldrig kommit på utsatt datum/månad i Sverige?

Ursprungligen av PeeMaN:

Iphonen har väl aldrig kommit på utsatt datum/månad i Sverige?

Jo, typ förra året. Då sa Jobs juli för Sverige och den kom i juli, om än den sista juli.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-09 00:23

Hur mycket raminne har den? 512MB?

Ursprungligen av P1200VB:

Hur mycket raminne har den? 512MB?

För några veckor sedan tittade iFixit på bilder från prototypen som fanns i Vietnam och utifrån modellbeteckningar på vissa kretsar kom de fram till att det är samma som i iPad: AppleInsider | Apple A4 processor in iPhone prototype has 256MB RAM

Jag tror inte det går att veta säkert förrän den är släppt och någon plockar isär den, eftersom Apple inte själva lämnar ut den informationen.

Men jag skulle sätta en slant på att det är 256 MB precis som i iPad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-08 09:02

Enligt presentationen skulle den revolutionera på nytt. Men jag tycker inte att det verkar så, tycker det mer är en face-lift.

Tack för ordet.

Ursprungligen av Massebasse:

Lite för mkt knappar på den va...

Gud, jag kommer ihåg den, det var en riktig sketlur....

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-06-08 10:19

hur är processorn jämfört med Desire?

Ursprungligen av ShiBBan:

hur är processorn jämfört med Desire?

Båda har samma frekvens (1GHz), men tester (rudimentära) visar att Apple A4 slår Snapdragon med 10-30% i hastighet.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-06-09 17:19
Ursprungligen av Goflorp:

Båda har samma frekvens (1GHz), men tester (rudimentära) visar att Apple A4 slår Snapdragon med 10-30% i hastighet.

Måste isåfall vara väldigt rudimentära:

Android Froyo Running Laps Around The iPad — Literally [Video]

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 10:40
Ursprungligen av Massebasse:

Och vart finns likheten?? Seriöst om ni ska posta mobiler som liknar iPhone så kan ni posta en bild på alla lurar som finns, grundtanken är ju ändå den samma på alla mobiler och hur ska dom göra för att den inte ska likna en annan telefon???

Oavsett vilket så är detta den läckraste skapelse som jag nånsin sett (som jag själv kommer äga)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-08 10:26

men kommer iPhones nya skärm, att slå super AMOLED i solljus? för samsungs telefon är verkligen grym i solljus. någon som vet det?

Ursprungligen av Esa:

men kommer iPhones nya skärm, att slå super AMOLED i solljus? för samsungs telefon är verkligen grym i solljus. någon som vet det?

800:1 i förhållande på iPhone... bara leta på Samsungs skärm då ...

Någon som vet nåt om prisbilden?

Ursprungligen av NickeNano:

Någon som vet nåt om prisbilden?

Vilken prisbild? iPhone 4 i Sverige? Nej, det är ingen som vet.

Ursprungligen av NickeNano:

Någon som vet nåt om prisbilden?

Skulle tro den blir samma som idag, eftersom Apple behöll samma prisbild i USA (dvs 99/199/299 dollar).

Jorå, man kan väl alltid hitta släktskap med några av SonyEricssons uttonsjutton tusen modeller. Den här t. ex:

Men det spelar ju inte så stor roll. För iPhone 4 changes everything. Again.

Själv tänkte jag faktiskt mest LG Prada när jag såg 4:an.

Vi kan hålla på att dribbla i all evighet om den är lik eller inte, men något av det unika i iphones formspråk har försvunnit. Det kan det vara värt, för att slippa sprickorna och för att få ner tjockleken.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 11:01

Jag tycker iPhone 4 är den snyggaste iPhone efter iPhone 2G. Kommer att köpa när den väl finns i affärerna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Jag tycker iPhone 4 är den snyggaste iPhone efter iPhone 2G. Kommer att köpa när den väl finns i affärerna.

//Rob

Instämmer!:)

Vore trevligt om man kunde köpa 32 GB-modellen olåst för 3195 SEK på Apple Store.
Det är nämligen, enligt mig, ett rimligt pris om man tar $299 x 8,50 SEK och lägger på 25% moms och friserar till priset så att det ser lite snyggt ut.

Men, som vi alla vet, så lär det inte bli. Givetvis kommer den vara operatörslåst som vanligt så att man inte kan byta SIM-kort vid utlandsresor etc.

Skulle vara mycket glädjande om jag hade fel.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Men, som vi alla vet, så lär det inte bli. Givetvis kommer den vara operatörslåst som vanligt så att man inte kan byta SIM-kort vid utlandsresor etc.

Den som kostar 299 dollar är också operatörslåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 12:24
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Den som kostar 299 dollar är också operatörslåst.

599-699 usd är mer ett pris som vi borde mäta oss efter.

Så 599x8,5 och så lägger vi på 25% moms på detta och hamnar på 6.365 så tar vi bort liiite på priset och hamnar på runt 6000 som Tre kommer (hoppas) ta för luren om de nu säljer även denna olåst. Dvs samma pris som 3GS.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Den som kostar 299 dollar är också operatörslåst.

Nu har jag läst mitt eget inlägg ett par gånger och kan inte se att jag påstått något annat.

Jag tycker det är synd att iPhone som är en så klockren produkt ska ha så förvirrande prissättning och dessutom vara begränsad till användande hos den operatör man råkar köpa den av.

För mig som konsument finns det liksom inga fördelar. Visst, jag kommer ändå behöva ett abonnemang för att kunna använda telefonen, det är argumentet man brukar mötas av när man diskuterar operatörslåsning och bindningstider etc.

Men jag är van vid att kunna välja en telefon jag vill ha, se på prislappen och därefter betala kontant för att sedan använda telefonen i vilket nät jag vill med vilken operatör som helst.

Ingen kan påstå att det är enkelt att svara på vad en iPhone kostar och det är produktens stora nackdel.

Själv tror jag iPhone är tillräckligt stor för att Apple skulle kunna sälja den själva helt olåst och obunden. Med sådan popularitet och så många användare skulle operatörerna ändå slåss om att få sälja den och utveckla tjänster i sina nät för att svara mot efterfrågan.

Världens mest framgångsrika företags ledning håller inte med dig. :-D.
Nå - jag kan bara tala för mig själv...och skulle en lur kosta typ 10 000 kr (vilket den ju gör) så skulle inte jag köpa den. Jag och ett antal miljoner andra är jag säker på. Då skulle nog Iphone vara en liten parentes på mobilmarknaden.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Själv tror jag iPhone är tillräckligt stor för att Apple skulle kunna sälja den själva helt olåst och obunden. Med sådan popularitet och så många användare skulle operatörerna ändå slåss om att få sälja den och utveckla tjänster i sina nät för att svara mot efterfrågan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 14:07
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Ingen kan påstå att det är enkelt att svara på vad en iPhone kostar och det är produktens stora nackdel.

Själv tror jag iPhone är tillräckligt stor för att Apple skulle kunna sälja den själva helt olåst och obunden. Med sådan popularitet och så många användare skulle operatörerna ändå slåss om att få sälja den och utveckla tjänster i sina nät för att svara mot efterfrågan.

Jag håller med och det har varit min åsikt sen iPhone släpptes 2007. Apple borde släppa den helt utan kontrakt och operatörslåsning. Det är faktiskt den största nackdelen med iPhone.

Men det är antagligen för att AT&T och andra operatörer stod för en del risker som Apple inte ville ta. iPhone var en produkt som Apple inte visste hur den skulle fungera så för att fördela riskerna lite gick de med på kontrakt som låste in iPhonen till en eller några operatörer. För det fick operatörerna exklusivitet och kunde göra egna priser. För det tog de han om supportern. Nu har Apple svårt att komma ur kontrakten eller ser att fördelarna är högre än nackdelarna.

För att göra det enkelt för kunderna så borde Apple släppa iPhonen 4 för 500€-600€ utan abonnemang och låsning. Operatörerna har fortfarande möjlighet att erbjuda iPhonen till en egen tariff och pris. I USA finns bara AT&T och några små operatörer men i Europa har man en mycket större möjlighet att välja en egen operatör.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-08 12:38
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Vore trevligt om man kunde köpa 32 GB-modellen olåst för 3195 SEK på Apple Store.
Det är nämligen, enligt mig, ett rimligt pris om man tar $299 x 8,50 SEK och lägger på 25% moms och friserar till priset så att det ser lite snyggt ut.

Men, som vi alla vet, så lär det inte bli. Givetvis kommer den vara operatörslåst som vanligt så att man inte kan byta SIM-kort vid utlandsresor etc.

Skulle vara mycket glädjande om jag hade fel.

Misstänker dock att priserna Steve uppgav på konferensen gäller för operatörslåst telefon och högst troligt med bundet abonnemang från t.ex. AT&T. Rätta mig om jag har fel?

I annat fall så är det ju otroligt billiga priser på en helt ny uppdaterad version av iPhone.

Bevaka tråden