Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vita iPhone 4 - senare leveransdatum var gjort med flit?

Tråden skapades och har fått 129 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-24 11:06

Tycker det är så jäkla tråkigt, jag som prompt ska ha en vit. Behöva sitta och se alla andra springa runt med sina nya iPhone 4. Dåligt Apple, lite mer research innan hade kanske varit på sin plats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 11:14
Ursprungligen av CEk:

Tycker det är så jäkla tråkigt, jag som prompt ska ha en vit. Behöva sitta och se alla andra springa runt med sina nya iPhone 4. Dåligt Apple, lite mer research innan hade kanske varit på sin plats.

Jepp. Eller lite fler fabriker i USA och Europa i egen ägo som de kunde ha som referensfabriker. Nu känns det som tillverkaren av vita iPhone, lovat först, och kollat efteråt om resurserna finns... och hittills har de ju inte levererat ett skit, förutom enstaka ex till media.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-28 17:34

Hmmm....låt mig se nu...så jag fattar det rätt; Apple håller på vita Iphone4 därför att dom är "speciella". Att man säljer mindre och ev. riskerar att förlora potentiella köpare spelar ingen roll. Eller så håller dom på vita så att många - kolla här på 99 - istället köper svarta eftersom dom inte vill vänta och då får Apple behålla en massa vita själv när dom släpps.

Foliehatten på. Nu!

(Jag ser lika många vita som svarta Iphones i Sthlm. Ingen vänder sig om för att någon har en vit Iphone - även om detta vore sant så låter det trist; vem fa'n vill att folk ska stirra på en - här i storstäder är det bäst att inte sticka ut. Dessutom; En Iphone - oavsett färg - har ingen som helst imponansfaktor i denna stad. Det är allmoge. Mobiltelefoner över huvud taget - oavsett modell och märke - förlorade imponansfaktor i mitten på 90-talet. I vissa delar av centrala Afrika har kanske mobiler fortfarande en viss imponansfaktor. Ingen annastans.
Nu denna sommar märkte jag att allt detta även gäller en mindre stad som Skellefteå.

En del i denna tråd bor uppenbart på en annan planet än jag.

hahaha.. jadu Zimmerman, visst tusan är det rätt sjuka teorier kring den vita telefonen?..

Idag är det ju snarare status att inte ha Mobil, men en liten gubbe som går brevid och sköter ens samtal...

Se på Statsministrar när de är ute och går....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-30 13:46

Varför kommer det ingen information om den vita, slits nu mellan begäret att köpa en iPhone 4 NU eller invänta den betydligt vackrare vita som jag egentligen vill ha. Men att de inte går ut och kommenterar nåt känns som att de vill sälja så många nu direkt och nypa de som egentligen vill vänta på den vita - som jag. Kom igen nu Apple!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 14:00
Ursprungligen av CEk:

Varför kommer det ingen information om den vita, slits nu mellan begäret att köpa en iPhone 4 NU eller invänta den betydligt vackrare vita som jag egentligen vill ha. Men att de inte går ut och kommenterar nåt känns som att de vill sälja så många nu direkt och nypa de som egentligen vill vänta på den vita - som jag. Kom igen nu Apple!

Jag väntar på vita, senaste budet är September.

Ursprungligen av zappee:

Jag väntar på vita, senaste budet är September.

Apple ändrade väl igen till "Later this year"...?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 14:32
Ursprungligen av Capeman:

Apple ändrade väl igen till "Later this year"...?

Nja, Apple sa slutet på Juli sen senare i år.

Telia som har sagt att de har fått info från Apple om September.

Ursprungligen av zappee:

Nja, Apple sa slutet på Juli sen senare i år.

Telia som har sagt att de har fått info från Apple om September.

Kan du länka till vart Telia skriver det(efter att Apple sa "later this year")?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-31 12:19

Även Halebop anger september som datum för den vita. Visst känns det osannolikt att de skulle ha sån koll kanske men å andra sidan är det väl ingen idé att lägga ut gissningar på sin hemsida utan bakgrundsfakta?

http://www.halebop.se/butik/2butik.page?redirect=PakDetInfo.aspx&PAKGUID=f2406a83-a500-41a4-876e-6ff35c7c75dd

Ursprungligen av theplague:

Kan du länka till vart Telia skriver det(efter att Apple sa "later this year")?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 17:16
Ursprungligen av theplague:

Kan du länka till vart Telia skriver det(efter att Apple sa "later this year")?

Telia iPhone Blog Bloggarkiv Inför lanseringen av iPhone 4

Precis, det där är skrivet 22 juli.
23 juli gick Apple ut med "later this year"(innan var deras linje också september): http://www.appleinsider.com/articles/10/07/23/apple_says_white_iphone_4_wont_arrive_until_later_this_year.html
http://www.macrumors.com/2010/07/23/apple-delays-white-iphone-4-until-later-this-year/
Så återigen, vart har Telia skrivit att den kommer september efter Apples senaste uttalande i frågan?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 18:34
Ursprungligen av theplague:

Precis, det där är skrivet 22 juli.
23 juli gick Apple ut med "later this year"(innan var deras linje också september): AppleInsider | Apple delays white iPhone 4 again, won't arrive until later this year
Apple Delays White iPhone 4 Until Later This Year - Mac Rumors
Så återigen, vart har Telia skrivit att den kommer september efter Apples senaste uttalande i frågan?

Men, Telia iPhone Blog Bloggarkiv Här är samtliga priser för iPhone 4

Jimmy [Telia iPhone Blog] Skriver:
juli 30th, 2010, 10:46 @Linnea Den vita är tyvärr försenad från Apple. September är det senaste beskedet.

Ursprungligen av zappee:

Men, Telia iPhone Blog Bloggarkiv Här är samtliga priser för iPhone 4

Jimmy [Telia iPhone Blog] Skriver:
juli 30th, 2010, 10:46 @Linnea Den vita är tyvärr försenad från Apple. September är det senaste beskedet.

Får hoppas att det är sant. Jag ser det där mest som att de inte är så insatta och går på det senaste de har snappat upp.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-30 16:31

Var nyss ute hos en vän och klämde på hans nyinköpta. Skärmen är nåt i hästväg och jag tror inte den blir lika repig som den svarta 3G/3Gs:en men ändå, har man snöat in på vitt så har man. Den är ju så brutalt clean.
Jag hoppas innerligen på att septemberbudet stämmer, det är en OK väntetid men drar det iväg till slutet av året är det ju riktigt drygt och framförallt riktigt uselt av Apple.

Ursprungligen av zappee:

Jag väntar på vita, senaste budet är September.

Jag ville egentligen ha den vita, men fick ta den svarta för att jag inte kunde hålla mig. Kommer inte köpa den vita också. Jag har ju bindningstid i 24 månader...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-07-31 14:06

Förra gången köpte jag en vit, men den här generationens svarta tycker jag är mycket snyggare, så den här gången blev det en sån. Jag är glad att jag slapp välja mellan att få en iPhone på en gång och att få den färg jag ville ha.

Oj, vilka konspirationsteorier det dyker upp på denna tråd. Sanningen är helt annan:

Apple har lite problem med det vita materialet. Det läcker lite ljus från skärmen och får det lysa i den vita iPhonen. Det svarta absorberar det lilla mängd ljus, men den vita kan inte göra det och det är det Apple försöker åtgärda innan den vita släpps på marknaden.
Det rimmar illa med Apples kvalitetstänkande om vita iPhonen lyser som en julgran. Så starkt är inte ljuset men ändå!

Iphone 3g "light leak" thread - Mac Forums

varför måste de fixa det, skulle ju vara skitcoolt på natten

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 18:38

Här är en film som förklarar problemet

Det är inte jag på filmen, hittade den

YouTube - Varför iPhone 4 i Vitt inte har släppts ännu?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 19:01
Ursprungligen av ipodfan:

Här är en film som förklarar problemet

Det är inte jag på filmen, hittade den

YouTube - Varför iPhone 4 i Vitt inte har släppts ännu?

Vilken expert. Verkar ha bra kontakter på Apple, men inte ens han kan säga något datum.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-01 19:15

Underbar källa. Nu känns det genast betydligt bättre.

Ursprungligen av ipodfan:

Här är en film som förklarar problemet

Det är inte jag på filmen, hittade den

YouTube - Varför iPhone 4 i Vitt inte har släppts ännu?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 01:50
Ursprungligen av CEk:

Underbar källa. Nu känns det genast betydligt bättre.

Hahaha Ja herregud! Jamen nu alltså nu är det lugnt för han har förklarat läget

Jag tvekar att det är de som är felet, tänk er IKEAs TUPPLUR de finns i vitt och släpper inte genom ljus , be apple sätta in en sådan bit under de vita på baksidan

Jag tror helt klart att många "misstag" är planerat från Apples sida. Som tex. att Apple aldrig släpper för många produkter vid premiär? För de vet att med en mindre mängd blir efterfrågan större, det skrivs om det i alla tidningar och de kan skylta med att det blev slutsålt på några timmar. Sedan säger de bara att det går långsamt att tillverka prylarna.

Att dem i detta fallet släpper den svarta först och den vita i efterhand är bara positivt för deras del, de får då två premiärer för en och samma pryl och jag tror säkerligen att de säljer fler iPhones på det här sättet än ifall de skulle släppa båda på en gång.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-13 09:18

Ärligt talat, vad är det som händer med den vita modellen Apple? Inte ett ljud, riktigt dåligt tycker jag. Känns ju lite pissigt om den skulle komma först i slutet av året, så går det ett halvår till så är det dags för en ny iPhone att släppas.

I long for september ! ! ! !

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-13 20:10

Från Orange:

We wanted to let you know that there won't be any white iPhone 4's in the UK until the end of the year.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-14 21:50

Suck. Blir det så är ju en förmodad ny iPhone bara några månader bort och det tappar sin charm. Riktigt uselt Apple!

Ursprungligen av zappee:

Från Orange:

We wanted to let you know that there won't be any white iPhone 4's in the UK until the end of the year.

Bevaka tråden