Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förbeställa iPhone / Stå i kö - Telia

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-30 10:14

SÅÅ ledsen nu

Blev det ingen, Eva?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-07-30 11:06
Ursprungligen av jonas.larsson:

Blev det ingen, Eva?

Nej, jag hade plats 20 i kön. Det fanns 17 telefoner.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 11:30
Ursprungligen av Eva:

Nej, jag hade plats 20 i kön. Det fanns 17 telefoner.

Jag lider med dig Eva, du måste vara fruktansvärt besviken.

Ursprungligen av Eva:

Nej, jag hade plats 20 i kön. Det fanns 17 telefoner.

Tråkigt.

  • Medlem
  • Båstad
  • 2010-07-30 11:16

Någon som vet om det är lönt, att åka till någon butik i skåne ? Helsingborg Väla odyl?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 11:32

Jag är ledsen Eva, oerhört tråkigt

Jag vet hur det är, jag satt i samma sits när 3G släpptes då jag efter 4,5 timmars väntan kom tre meter från dörren och de meddelar då att de är slut.

Telia Entré i Malmö hade fått in endast 16 telefoner varav 5 32GB.
Köpte en till min kära fru.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2010-07-30 12:14

I Piteå hsdr telia fått 12 telefoner. Vi var 12 st utanför galleria dörrarna vid 9:00 når dom skulle öppna dom. När vi kom in stod redan 7st utanför telia butiken som hade lånat pappas nycklar och tagit sig in före alla andra. SKIT dåligt gjort att Telia inte har bättre kontroll!

Ursprungligen av Krullka:

I Piteå hsdr telia fått 12 telefoner. Vi var 12 st utanför galleria dörrarna vid 9:00 når dom skulle öppna dom. När vi kom in stod redan 7st utanför telia butiken som hade lånat pappas nycklar och tagit sig in före alla andra. SKIT dåligt gjort att Telia inte har bättre kontroll!

Hände också i Malmö.
Stod också klart och tydligt att man endast fick köpa en per köande men ändå lyckades han köpa tre telefoner för att han sa att det var till företaget.
Naturligtvis tog han 3 stycken 32GB som endast fanns fem utav i butiken.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 13:13
Ursprungligen av heiko:

Hände också i Malmö.
Stod också klart och tydligt att man endast fick köpa en per köande men ändå lyckades han köpa tre telefoner för att han sa att det var till företaget.
Naturligtvis tog han 3 stycken 32GB som endast fanns fem utav i butiken.

Um, i Malmö fanns det ju gott om 32GB?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 13:34

Här var vi flera som köade timmar innan öppning men när dörrarna väl öppnades rusade en kostymnisse förbi alla.. orka med såna patetiska människor.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 16:15
Ursprungligen av Iphone77:

Här var vi flera som köade timmar innan öppning men när dörrarna väl öppnades rusade en kostymnisse förbi alla.. orka med såna patetiska människor.

Det hade jag aldrig tolererat...var det ingen som agerade?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-30 18:59
Ursprungligen av zinned:

Det hade jag aldrig tolererat...var det ingen som agerade?

Njae det vart typ bull run när dörrarna öppnades så det var inte läge att försöka stanna någon och reda ut saken

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-30 19:00
Ursprungligen av Iphone77:

Här var vi flera som köade timmar innan öppning men när dörrarna väl öppnades rusade en kostymnisse förbi alla.. orka med såna patetiska människor.

Riktigt respektlöst. Om kostymnissen inte hinner vänta själv får han väl hyra någon som står i kö åt honom. Jag förstår att det kan vara svårt att säga till, men de i butiken borde ju sagt något.

Därför man handlar i småstäder som den jag bor i! 30 min innan öppning och kompisen hamnade 2a i "kön"

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-30 14:39
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-30 18:52

Dåligt när folk tar mer än en telefon!! Borde vara hårdare på det i butiken. I Malmö hade vi åtminstone en som hoppa fram från typ plats 30 till 4..... Inte snällt!

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2010-07-30 19:20

Var på plats vid Teliabutiken i Trollhättan strax före 8 i morse och hamnade på plats 14. Personalen kom ut i förväg och delade ut kölappar och allt gick mycket städat till. När det var min tur fanns det bara 16 Gig kvar men det gjorde mig inget, hade siktat in mig på en sån. Vet inte hur många 16 dom hade med det var ungefär 50 i kö vid öppnadet och kan inte tänka mig att det räckte till alla.

Ett otroligt lyft från min gamla 3G!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-07-30 19:30

Leveransstatus
Leverans beräknas till: 2010-08-06
telia.se... gick inte snabbt på hemsidan...
mailet skickades: 30 juli 2010 00.45.28 CEST
iPhone 32 GB,,,

Telia på Väla, Helsingborg, delade ut kölappar när man gick in i köpcentrat, så det spelade ingen roll om man sprang föra alla andra väl inne i butiken. De verkade ha cirka 60-70 telefoner och de gick åt "direkt" (tog väl 1,5 h, men det blev liksom inga över). Jag fick tag i vad jag skulle ha och är mycket nöjd med hur de styrt upp det. Två Teliaanställda "värdar", en säkerhetsvakt som dels var trevlig men dels bara behövde vara artig så skötte alla sig. Sen cirka 5 säljare. Gick kanon. Dessvärre var det fler som köade än som fick köpa telefoner. Vissa köpte 2-4 telefoner, vilket var ganska frustrerande för de andra som köade.

  • Medlem
  • 2010-07-30 22:53

I Växjö ska någon ha köpt sig in i kön för typ 160 kr eller så. Peanuts, men man hade ju inte varit nöjd om man stod precis bakom.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2010-07-30 22:59
Ursprungligen av Goka:

I Växjö ska någon ha köpt sig in i kön för typ 160 kr eller så. Peanuts, men man hade ju inte varit nöjd om man stod precis bakom.

Det hände i Visby också. En tjej och kille kom och erbjöd plats 2 och 3 till oss längre bak i kön. Tjejen fick 100 spänn för sin plats och killen fick 400 kr(!).

Ursprungligen av Goka:

I Växjö ska någon ha köpt sig in i kön för typ 160 kr eller så. Peanuts, men man hade ju inte varit nöjd om man stod precis bakom.

Japp så var det. Killen som sålda sin plats (två platser bakom mig) var inte helt nykter kan jag säga och killen strax bakom var mindre glad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-30 23:26
Ursprungligen av henkebarn:

Telia på Väla, Helsingborg, delade ut kölappar när man gick in i köpcentrat, så det spelade ingen roll om man sprang föra alla andra väl inne i butiken. De verkade ha cirka 60-70 telefoner och de gick åt "direkt" (tog väl 1,5 h, men det blev liksom inga över). Jag fick tag i vad jag skulle ha och är mycket nöjd med hur de styrt upp det. Två Teliaanställda "värdar", en säkerhetsvakt som dels var trevlig men dels bara behövde vara artig så skötte alla sig. Sen cirka 5 säljare. Gick kanon. Dessvärre var det fler som köade än som fick köpa telefoner. Vissa köpte 2-4 telefoner, vilket var ganska frustrerande för de andra som köade.

Där jag var i Malmö var det benhårt på att det var en telefon per kund som gällde, inga problem här. Men men, du var ju hgb så det var kanske inte så konstigt

Gick till Telias butik i Malmö city kl 15:27. Ca 16:25 gick jag ut med ett ex och där fanns minst 30st kvar vad man kunde se på lagret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 22:32

Kön på nätbeställningar har ju ökat, men är det någon som har koll på om det fortfarande går att köpa telefonen i butiken? Är mest intresserad av Gbg och Telia? Blev sugen idag, men orkade inte ta mig in till stan, då jag antog att det ändå var slutsålt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 22:33
Ursprungligen av ibish:

Kön på nätbeställningar har ju ökat, men är det någon som har koll på om det fortfarande går att köpa telefonen i butiken? Är mest intresserad av Gbg och Telia? Blev sugen idag, men orkade inte ta mig in till stan, då jag antog att det ändå var slutsålt.

De ska vara slut hos i Nordstan enligt uppgift. På Kungsportsplatsen tror jag de sålde slut på lanseringskvällen. The Phone House i Nordstan har en lapp uppe som säger att de är tillfälligt slut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 22:40
Ursprungligen av vanilj:

De ska vara slut hos i Nordstan enligt uppgift. På Kungsportsplatsen tror jag de sålde slut på lanseringskvällen. The Phone House i Nordstan har en lapp uppe som säger att de är tillfälligt slut.

Ja, då var det väl som jag trodde. Får väl vänta en månad till... minst Har iofs beställt en åt frugan från Telias hemsida på lanseringsnatten, som beräknas komma på torsdag. Tänkte avvakta med min, men känner hur suget växer när jag läser om alla som har den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 22:44
Ursprungligen av ibish:

Ja, då var det väl som jag trodde. Får väl vänta en månad till... minst Har iofs beställt en åt frugan från Telias hemsida på lanseringsnatten, som beräknas komma på torsdag. Tänkte avvakta med min, men känner hur suget växer när jag läser om alla som har den

Ajaj, begäret kommer bara växa när frugan får sin telefon. Håll ut!

Bevaka tråden