Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Winterboard ikoner ändras ej

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 13:33

Hej. Jag har en jailbrekad iphone 4 med ios 4.0.1.
Installerade winterboard men det är bara apples standard ikoner som ändras när jag använder teman.

Någon som vet om det finns någon lösning?

Temat du installerar måste vara gjort specifikt för iPhone 4.

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 14:14

Det är glasklart hd så borde vara det. Har du tips på andra teman jag kan testa?

ok, Glasklart HD funkar här. Testa med Blue iPhone4.

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 14:22

Samma sak där. Vissa ikoner funkar inte. Men i detta ändrades iaf Facebook med som ju inte är Apple original

Om inte alla ikoner ändras så finns det helt enkelt ingen ikon för den appen i temat.

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 14:43

Det är inga ovanliga apps. Det saknas på nästan alla 40st. Och vissa vet jag att det ska finnas till

Har du nåt exempel som saknas som du vet ska finnas så kan jag se om det gör det för mig med?

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 14:50

Facebook, whatsapp, beejive & 1password funkar inte i glasklar hd

Stämmer, Glasklart HD innehåller bara Apples standardikoner.

edit: Egen ikon för Cydia ingår också.

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 15:39

Aha. Trodde det innehöll massor med ikoner. Då är det antagligen mitt problem :). Det finns inga ikon packet man kan hitta?

Nä, går rätt långsamt för alla som gjort teman att uppdatera till HD-ikoner, rätt mkt jobb om man säger så

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-12 16:16

Hittade classic 3 med. Ganska snyggt

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-13 08:59

Har också problem med teman i iOS4. Testade Glasklarts vanliga tema och när jag aktiverar det i Winterboard så är det massvis med ikoner som inte ändras, många standard ikoner så som anteckiningar, meddelanden bl.a. Vad kan detta bero på?
Hittar ingen info där det står om temat är iOS4-kompatibelt inne i Cydia.

Ursprungligen av CEk:

Har också problem med teman i iOS4. Testade Glasklarts vanliga tema och när jag aktiverar det i Winterboard så är det massvis med ikoner som inte ändras, många standard ikoner så som anteckiningar, meddelanden bl.a. Vad kan detta bero på?
Hittar ingen info där det står om temat är iOS4-kompatibelt inne i Cydia.

Det måste vara gjort för iPhone 4.
iOS 4+ blir rätt självklart om det är gjort för iPhone 4.

Vanliga Glasklart är självklart inte gjort för iPhone 4, eftersom Glasklart HD finns som är det..

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-08-13 09:41

Prova Att lägga temat längst upp i winterbord

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-07 21:09

Fortsätter här. Får fortfarande inte teman att fungera i iOS 4.0.1 trots att det dtöder iOS4. Har lagt det högst upp men ingen av ikonerna ändras. Testade på en kollegas iPhone 4, också med 4.0.1 och där fungerar temat. Vad kan det då bero på?

Det räcker inte med att det stödjer iOS 4.x.x, det måste vara specifikt gjort för iPhone 4.
Vad exakt heter temat i Cydia du försöker med?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-07 22:55

Nu har ju inte jag en iPhone 4 men det fungerade alltså på min kollegas iPhone 4. Det står inte i beskrivningen nånstans att det är gjort för en iPhone 4. I det här specifika fallet testade vi ett tema som heter "Doodles" (a sketchy theme) och som sagt så framgår det ingenstans i infon att det skulle vara avsett endast för iPhone 4. Har inte fått igång nåt tema alls som jag testat hittills som ska ha stöd för iOS4, ikonerna kommer aldrig igång.

Ursprungligen av keptang:

Det räcker inte med att det stödjer iOS 4.x.x, det måste vara specifikt gjort för iPhone 4.
Vad exakt heter temat i Cydia du försöker med?

Som jag skrev, det måste ha stöd för iPhone 4.
Testa t.ex med temat "Classica 3 (iPhone 4) Theme".

Vad jag förstått så är anledningen till att det måste vara specifikt för iPhone 4 är för att sökvägarna på 4an är annorlunda mot tidigare versioner.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-08 08:40

För att det ska fungera på min iPhone 3Gs måste alltså temana ha stöd för iPhone 4? Ligger alltså sökvägarna på på 4.x.x annorlunda mot tidigare versioner då?

Testat Classica 3 nu och inget ändras för mig där heller, trots att temat ligger högst upp i Winterboard och inget annat är aktiverat.

Den här tråden handlar om Winterboard och iPhone 4.
Har inte uppfattat det som att du har en 3GS förrän ditt inlägg ovan, har jag missat något?

Nej, du ska inte använda iPhone 4-teman.

Skapa en egen tråd om ditt problem..

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-09-08 13:20

Fast rubriken syftar ju inte på en iPhone 4, då är det väl onödigt att ha två separata trådar om samma problem väl?
Tänkte kanske bara att nån visste varför det inte fungerar.

Ursprungligen av keptang:

Den här tråden handlar om Winterboard och iPhone 4.
Har inte uppfattat det som att du har en 3GS förrän ditt inlägg ovan, har jag missat något?

Nej, du ska inte använda iPhone 4-teman.

Skapa en egen tråd om ditt problem..

1
Bevaka tråden