Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina bilder syns inte med IE...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en simpel liten hemsida i iweb09 och publicerat på MobileMe... Problemet är att bilderna jag lagt upp bara syns i 10-15sek sen försvinner dom...

Det verkar som om problemet ligger i dom som kör med Explorer... Vad kan jag göra för att få det att funka? OBS jag är en riktigt rookie när det gäller sånt här så försök gärna förklara så även jag fattar :P.

Adressen till sidan är : www.jkpgvikings.rules.it

Finns det INGEN som vet hur man löser problemet??

Jag skulle tro att det inte är så många här som använder iweb. Kanske kan denna sida hjälpa dig lite
How to get your iWeb built site to load in Internet Explorer.
Det är först en del allmänt, bl a att folk bör byta från IE (vilket inte alla kan eller vill) men längre ner kommer mer handfasta tips

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-08-24 23:00

Ser ut att vara .PNG-filer (bilderna). IE har fortfarande en del problem att visa detta format. Har blivit bättre det senaste, men är nog inte fullt klart gissar jag på.
ie png support - Google Search

Ursprungligen av evilmopar:

...dom som kör med Explorer...

Alla som kör Explorer?

Eller bara äldre versioner, typ Explorer 6 och 7?

Om det bara gäller äldre versioner, säg till dem att uppgradera till Explorer 8.

Kollar man sidan i IE NetRenderer - Browser Compatibility Check - så klarar IE 8 inte heller att visa den korrekt

En del kan nog ligga i png-filerna (även textboxen till höger är png-filer eftersom texten har ändrats så att den inte längre är webbsäker)

Ett sätt att testa kan ju vara att ersätta bilderna med jpg-bilder som görs i rätt storlek etc utanför iWeb och sedan bara tas in och inte ändras på något sätt - klicka för säkerhets skull på "Original Size" Kanske till och med göra "collaget" av de 4 bilderna utanför och ta in dem som en enda jpg-bild med vita ramar och allt.

Även göra om texten i högerrutan och inte lägga på några effekter så att det fortsätter att vara text och inte bli en png-bildfil

Det skulle inte hjälpa att lägga upp hemsidan på typ one.com lr nått för att komma runt problemet?

Det märkliga är ju att bilderna visas i ett par sekunder...

Senast redigerat 2010-08-26 17:03
1
Bevaka tråden