Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag sköt Goflorp och Rei Trulsson!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var på Marstrand i går och sålde bilder på en marknad (min mammas konstverk) och jag hade givetvis kamera och lite blixtar med mig - väl där så dök det upp två trevliga filurer som jag var tvungen att skjuta.

Kamera: Sigma SD14, Linser. 10-20mm och 50mm 1.4.

Det blev även lite andra bilder..

och min kära hustru,

Senast redigerat 2010-08-23 13:26

Wow, häftiga bilder!

Najs!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-23 15:47

Moteld!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-23 15:52

Instämmer med övriga, om dina bilder Carl! Smidig extern blixt du visade oss på plats, den där Yongnuo YN-560 från Kina.

Ursprungligen av Reisan:

Instämmer med övriga, om dina bilder Carl! Smidig extern blixt du visade oss på plats, den där Yongnuo YN-560 från Kina.

hehe, Ja, det kunde ha varit den större modellen - 560 men det var "bara" den enklare YN460-II som jag använde. Men för det den ska göra så är den perfekt.

Hej Carl!

Kul springa på dig. Förutom dig sprang vi på tidigare grannar och min moster... Inget var planerat.

Diggade din "Flash on a Schtikk"!

Ps. Både jag om min fru tycker att din hustru är mycket vacker.

Du Goflorp, om du är intresserad så skulle jag vilja göra min nästa SD15 review (video) filmad med iPhone 4 - eller någon annan som läser detta. Min är på väg men dröjer nog skitlänge innan den dyker upp. Som tack så får man lite fame och sitt namn med i filmen! Tror det skulle kunna bli rätt bra - och det är svårt att filma sig själv dessutom.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 21:27

Grymt trevliga bilder! Me likes a lot!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-23 22:02

Riktigt najs Rytterfalk! Kul o se lite 99 folk i det vilda.

Den där bilden med damen och paraplyt skulle ju bli ascool i sepia!

Trevligt!

Men jag måste säga att bilden som Reisan visar med de två barnen är oslagbar. Sorry, Rytterfalk!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-24 01:28
Ursprungligen av Rytterfalk:

hehe, Ja, det kunde ha varit den större modellen - 560 men det var "bara" den enklare YN460-II som jag använde. Men för det den ska göra så är den perfekt.

Aha, så det var den mindre modellen. Ok, ska ta och ändra faktan i min blogg. Visste inte att det fanns två modeller. Såg bara 560:an på Strobist.com.

Ursprungligen av CyberPet:

Trevligt!

Men jag måste säga att bilden som Reisan visar med de två barnen är oslagbar. Sorry, Rytterfalk!

Tackar och bugar för den trevliga kommentaren!

Ursprungligen av CyberPet:

Trevligt!

Men jag måste säga att bilden som Reisan visar med de två barnen är oslagbar. Sorry, Rytterfalk!

Hehe, ja, skitgo bild! Det är inget JAG är ledsen för, snarare tvärtom.

Bra det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-25 21:53

Riktigt bra bilder från både Rytterfalk och Reisan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-26 07:31
Ursprungligen av magnur:

Riktigt bra bilder från både Rytterfalk och Reisan.

Tack Magnur!

idag så är jag och en annan applig fotograf på Frölunda torg och tar kort på skrattande ansikten (ditt?!) och till vår hjälp så har vi Erik och Mackan i dag och Peter Wahlbeck i morgon. Bilderna kommer skrivas ut och du får ett ex med dig gratis. Om du säger Foveon, så drar jag upp Sigma SD15 och skjuter dig, annars blir det Canon.

Alla är välkomna, 11-15:00. Gratis. är. gott.

1
Bevaka tråden